Demontaż wybieraka manual c200 kompressor

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
marcink9
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2018, o 18:44
VIN: WDB2030421F504569

Demontaż wybieraka manual c200 kompressor

Post autor: marcink9 »

Witam,
Mam problem z wbijaniem biegów w moim MB, po wymianie sprzęgła, skrzyni biegów warsztat zdiagnozował, że do wymiany jest wybierak biegów. Czy ktoś ma gdzieś poradnik lub mógłby napisać w jaki sposób demontuje się wybierak? czy od góry po przez demontaż środkowego tunelu między fotelami, czy od dołu pod autem trzeba demontować wał itd?
Będę wdzięczny za odpowiedź i pokierowanie mnie. Niestety problem mam ze znalezieniem wybieraka w dobrym stanie, który nie ma uszkodzień takich jak mój. A niestety nowy wybierak to koszt 2800zł dlatego poszukuje używanego np. z powypadkowego auta. Podobno sworzeń (czy kulka, nie wiem jak się to nazywa) wyrabia się przez to powstają luzy na drążku, przez co wybierak wbijając pierwszy bieg próbuje wbić dwa biegi (takie tłumaczenia warsztatu).

Dziękuję z góry
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Demontaż wybieraka manual c200 kompressor

Post autor: przecinek »

Tak dokładnie większość używanych wybieraków jest wyrobionych wyciera się tam kulka i koszyk przez co zakres ruchu w lewo jest praktycznie żaden na lince gdzie większość ruchu w lewo to kasowanie luzu na kulce , robiłem nowy wybierak od zera na cnc jednak jest to nie opłacalna robota tak że jedyny sposób naprawy tego to wciśnięcie blaszek np od nożyka do tapet pomiędzy koszyk a obudowę wybieraka tym samym kasując luz do zera + nasmarowanie kulki efekt jest taki że wybierak działa jak nowy nie ma wcale luzu :D
Jeśli jednak wolisz wymienić sobie ten wybierak to trzeba demontować wał i wydech i odkręcić go od spodu , zaś blaszki wciskasz od góry dostęp bardzo doby aby 3 torxy do odkręcenia, właśnie przez ten wybierak wszyscy głoszą że skrzynie manualne są blee i tylko automat , no nic dziwnego gdyż z tym luzem skrzynia jest strasznie toporna i ciężka w obsłudze jednak po naprawie wybieraka biegi wchodzą jak w masełko :)
marcink9
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2018, o 18:44
VIN: WDB2030421F504569

Re: Demontaż wybieraka manual c200 kompressor

Post autor: marcink9 »

przecinek pisze: 3 mar 2020, o 16:27 Tak dokładnie większość używanych wybieraków jest wyrobionych wyciera się tam kulka i koszyk przez co zakres ruchu w lewo jest praktycznie żaden na lince gdzie większość ruchu w lewo to kasowanie luzu na kulce , robiłem nowy wybierak od zera na cnc jednak jest to nie opłacalna robota tak że jedyny sposób naprawy tego to wciśnięcie blaszek np od nożyka do tapet pomiędzy koszyk a obudowę wybieraka tym samym kasując luz do zera + nasmarowanie kulki efekt jest taki że wybierak działa jak nowy nie ma wcale luzu :D
Jeśli jednak wolisz wymienić sobie ten wybierak to trzeba demontować wał i wydech i odkręcić go od spodu , zaś blaszki wciskasz od góry dostęp bardzo doby aby 3 torxy do odkręcenia, właśnie przez ten wybierak wszyscy głoszą że skrzynie manualne są blee i tylko automat , no nic dziwnego gdyż z tym luzem skrzynia jest strasznie toporna i ciężka w obsłudze jednak po naprawie wybieraka biegi wchodzą jak w masełko :)
Dzięki za odpowiedź.
Udało mi się rozebrać wybierak i czy te blaszki masz na myśli wcisnąć w tych miejscach ?
88310975_2654646921421217_5064992947204784128_n.png
Czy między koszykiem a tą kulką ? czy przypadkiem kulka nie wyciera się w koszyku i ma luzy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Demontaż wybieraka manual c200 kompressor

Post autor: przecinek »

Tak w tym miejscu czyli między koszykiem a aluminium, na około koszyka lub tam gdzie jest większy luz więcej blaszek generalnie po skręceniu całości gałka ma nie mieć luzu ale też odbijać (żeby nie było za ciasno )
N8_Driver
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 16 lut 2020, o 16:58
VIN: WDB2030461A939554

Re: Demontaż wybieraka manual c200 kompressor

Post autor: N8_Driver »

przecinek pisze: 3 mar 2020, o 16:27 Tak dokładnie większość używanych wybieraków jest wyrobionych wyciera się tam kulka i koszyk przez co zakres ruchu w lewo jest praktycznie żaden na lince gdzie większość ruchu w lewo to kasowanie luzu na kulce , robiłem nowy wybierak od zera na cnc jednak jest to nie opłacalna robota tak że jedyny sposób naprawy tego to wciśnięcie blaszek np od nożyka do tapet pomiędzy koszyk a obudowę wybieraka tym samym kasując luz do zera + nasmarowanie kulki efekt jest taki że wybierak działa jak nowy nie ma wcale luzu :D
Jeśli jednak wolisz wymienić sobie ten wybierak to trzeba demontować wał i wydech i odkręcić go od spodu , zaś blaszki wciskasz od góry dostęp bardzo doby aby 3 torxy do odkręcenia, właśnie przez ten wybierak wszyscy głoszą że skrzynie manualne są blee i tylko automat , no nic dziwnego gdyż z tym luzem skrzynia jest strasznie toporna i ciężka w obsłudze jednak po naprawie wybieraka biegi wchodzą jak w masełko :)
czesc, czytałem twoj post o demontażu wybieraka w manualnej skrzyni biegów. chciałbym sie do niego dostać od góry żeby zminimalizować luz miedzy aluminiowym koszem a drążkiem (problemy z wbiciem 1-biegu). Czy mógłbyś mi powiedzieć czy samo odkrecenie tych 3 torxow wystarczy? czy trzeba cos jeszcze tam zdjac zeby bylo dojscie? czy nie ma problemow zeby zmontowac to ponownie ? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Demontaż wybieraka manual c200 kompressor

Post autor: przecinek »

Nie ma problemu , 3 torxy i zdejmujesz górną małą obudowę i masz ładny dostęp do koszyka
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”