drgający lewarek
Moderator: Dziki Mar
- WestIcePL
- Użytkownik
- Posty: 64
- Rejestracja: 7 maja 2008, o 13:24
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
drgający lewarek
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu zauważyłem że lewarek zmiany biegów zaczął drgać, czy to na luzie, czy przy przyspieszaniu. Przy zmianie biegów też nie jest taki sztywny jak dawniej. Generalnie tak jak by coś sie wyrobiło i jest luźny. Na ile mogłem sprawdzić od góry pod mieszkiem wszystko trzyma jak powinno.
Domyślam sie 2 rzeczy, poduszki pod skrzynią lub poduszki pod silnikiem. Czy w dobrych miejscach szukam czy też przyczyna leży zupełnie gdzie indziej i do wymiany jest jakaś część skrzyni ?
Z góry dzięki za pomoc.
Od jakiegoś czasu zauważyłem że lewarek zmiany biegów zaczął drgać, czy to na luzie, czy przy przyspieszaniu. Przy zmianie biegów też nie jest taki sztywny jak dawniej. Generalnie tak jak by coś sie wyrobiło i jest luźny. Na ile mogłem sprawdzić od góry pod mieszkiem wszystko trzyma jak powinno.
Domyślam sie 2 rzeczy, poduszki pod skrzynią lub poduszki pod silnikiem. Czy w dobrych miejscach szukam czy też przyczyna leży zupełnie gdzie indziej i do wymiany jest jakaś część skrzyni ?
Z góry dzięki za pomoc.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Ma też na myśli to, że drży bardziej niż kiedyś bez znaczenia czy jedzie na biegu czy stoi na luzie.V126 pisze:masz na myśli, że lewarek nie pracuje już tak ciasno jak pracował?
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- WestIcePL
- Użytkownik
- Posty: 64
- Rejestracja: 7 maja 2008, o 13:24
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Biegi dobrze trzymają sie w zamkach. Wchodzą ok, nie wypadają i tak samo nie ma problemu z wybiciem. Jak obaj trafnie zauważyliście, nie ma znaczenia czy jadę czy stoję, lewarek stał się generalnie luźniejszy i jakby mniej stabilny. Jaka recepta, ? może zacznę od poduszek pod silnikiem i skrzynią. O jakich sprężynach mówisz V126 ?
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Rozmawiałem z ojcem (mechanik), oba objawy mają jedną przyczynę - zużyte sprężyny w skrzyni biegów. One znajdują się w tak zwanym deklu skrzyni biegó i są odpowiedzialne na przkład za to, że na luzie lewarek stoi między biegiem 2 i 3.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 82
- Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
- VIN:
Mam inny pomysł. Lewarek od biegów połączony jest ze skrzynią wodzikiem i linką, linka działa kiedy ruszasz lewarkiem na boki a wodzik (kawałek metalowej rurki) przód-tył.
Końce rurki (wodzika) zakończone są tulejkami gumowymi albo plastikowymi. Jestem pewien, że lewarek nie drży z powodu poduszek, wyobraź sobie jak musiała by skakać skrzynia na takich poduszkach.
Wymiana tulejek w wodziku, oraz czpieni mocujących wodzik powinno rozwiązać twój problem, jedyne czego się obawiam to, że aby wyjąc wodzik będziesz musiał wyjąc lub przynajmniej opuścić skrzynię.
Proponuję wykonać prosty test, jedna osoba w środku rusza delikatnie lewarek (samym luzem) a ty z lampką w kanale zobaczysz, że końce wodzika pracują z małym luzem ponieważ tulejki są wyrobione.
Końce rurki (wodzika) zakończone są tulejkami gumowymi albo plastikowymi. Jestem pewien, że lewarek nie drży z powodu poduszek, wyobraź sobie jak musiała by skakać skrzynia na takich poduszkach.
Wymiana tulejek w wodziku, oraz czpieni mocujących wodzik powinno rozwiązać twój problem, jedyne czego się obawiam to, że aby wyjąc wodzik będziesz musiał wyjąc lub przynajmniej opuścić skrzynię.
Proponuję wykonać prosty test, jedna osoba w środku rusza delikatnie lewarek (samym luzem) a ty z lampką w kanale zobaczysz, że końce wodzika pracują z małym luzem ponieważ tulejki są wyrobione.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Ranana_gync
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 cze 2009, o 20:12
- VIN:
- Lokalizacja: Israel
drgajacy lewarek
Niestety auto zosta³o mi sprzedane bez niego o czym ostatnio sie przekonalem przy zmianie ko³a. jak by ktos mia³ namiary na jakis szrocik w okolicach warszawy lub takowy lewarek prosze o kontaktna allegro nie znalazlem niestetyty.
pozdro
[ Komentarz dodany przez: V126: 2009-07-04, 11:57 ]
Zaczynaj z wielkiej litery zdania.
pozdro
[ Komentarz dodany przez: V126: 2009-07-04, 11:57 ]
Zaczynaj z wielkiej litery zdania.
Ostatnio zmieniony 4 lip 2009, o 11:57 przez Ranana_gync, łącznie zmieniany 1 raz.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Bez czego sprzedali tobie samochód? Bez lewarka zmiany biegów (dźwignia/drążek zmiany biegów), czy bez lewarka do podnoszenia samochodu, bo to 2 różne rzeczy, tu jest mowa o tej pierwszej. Odnośnie tego drugiego to raczej serwis ratuje.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!