Problem z automatyczną skrzynią tiptronic!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
twardy30
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 12 kwie 2008, o 14:09
VIN:
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: twardy30 »

Bad_Boy pisze:daj znac co Teodor stwierdzi.
Jutro zadzwonie :prosi:
02' C32 AMG T 354PS
00`MB Sprinter 313CDI 130PS
03`Alfa Romeo 147 1.6TS 120PS
Bad_Boy
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 24 paź 2008, o 23:22
VIN:
Lokalizacja: Germany

Post autor: Bad_Boy »

dzwonilem wlasnie do Teodora -
bedzie w kraju dopiero od 23.03
takze dzwon wtedy i rozmawiaj tylko z nim.
bylo C 320 Avantgarde silber
a jest e46 330ci black shadow
Awatar użytkownika
twardy30
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 12 kwie 2008, o 14:09
VIN:
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: twardy30 »

właśnie dzisiaj naprawiłem skrzynkę :zacieszacz: :zacieszacz:
02' C32 AMG T 354PS
00`MB Sprinter 313CDI 130PS
03`Alfa Romeo 147 1.6TS 120PS
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

To może napisz co było...?
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
Awatar użytkownika
twardy30
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 12 kwie 2008, o 14:09
VIN:
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: twardy30 »

MrBrown pisze:To może napisz co było...?
najpierw mechanik spuścił część oleju ze skrzyni aby sprawdzić czy jest czysta, czy nie ma opiłków. Okazało się że jest czyściutka więc padło na sterownik "blok hydrauliczny skrzyni biegów" jest pod spodem skrzyni, więc go wymienili na nowy ustawili skrzynie na kompie no i auto śmiga jak nowe! :haha: naprawa trwała tylko 1,5h czyli na poczekaniu a ja się chyba rok męczyłem z tym autem.
Teraz to jest dopiero przyjemność z jazdy :rotfl: :rotfl: :rotfl: (po przegladzie, nowe zawieszenie i skrzynia jak nowa)
Jeszcze tylko wymienie syrenę alarmu (bo padła) i mam autko 100%sprawne :haha:
02' C32 AMG T 354PS
00`MB Sprinter 313CDI 130PS
03`Alfa Romeo 147 1.6TS 120PS
cezarys1

Post autor: cezarys1 »

ile kosztowała ta naprawa?
Awatar użytkownika
twardy30
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 12 kwie 2008, o 14:09
VIN:
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: twardy30 »

Jedyne 2500PLN :haha:
02' C32 AMG T 354PS
00`MB Sprinter 313CDI 130PS
03`Alfa Romeo 147 1.6TS 120PS
MattAMG
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 17 paź 2009, o 16:44
VIN:
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: MattAMG »

Cześć zakupiłem sebie też MB C32 AMG i ma 120tys km i mam ten sam problem prz powolnej jezdzie jak zmienia biegi szarpie !!! Ale niedługo wybieram sie do mechanika i zobacze co on nato . I ile kosztuje serwis na 120 tys do samochodu!!

[ Dodano: 2009-10-19, 19:20 ]
Powiedzieli że padło sprzęgło hydrokinetyczne koszt to 5,490zł
Ostatnio zmieniony 20 paź 2009, o 14:45 przez MattAMG, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Wandler, to chyba jakiś standard w :mb: z mocnym silnikiem :dobani:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

mercfan pisze:Wandler, to chyba jakiś standard w :mb: z mocnym silnikiem :dobani:
Zwyczajnie wandlery nie wytrzymują momentu obrotowego. Dlatego najczęściej padają lockup'y w silnikach 3,2CDI i 4,2CDI... potwierdzone w innych warsztatach, nie tylko ASO.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
MattAMG
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 17 paź 2009, o 16:44
VIN:
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: MattAMG »

Byłem na badaniach oleju w skrzyni czy znajduje się jakaś inna ciecz od oleju. I wyszło ze w oleju się znajduje jeszcze coś prawdopodobnie płyn chłodniczy. Olej był białawy i powiedzieli ze skrzynia nadaje się do kapitalki. Byłem u mechanika to powiedział ze pierwsze co muszą sprawdzić, to skąd się dostaje płyn, a te część trzeba wymienić. Później spuścić olej ze skrzyni i zalać nowy i pojeździć i zobaczyć co później się będzie działo. Jeżeli sytuacja się nie poprawi to będzie trzeba zrobić kapitalkę skrzyni ale to się dopiero okaże w następnym tygodniu. Musze zawieźć samochód do mechanika w poniedziałek!!!
Ostatnio zmieniony 23 paź 2009, o 16:10 przez MattAMG, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Nie wiem jak jest w :mb: ale w audi dzieje się taka rzecz, chłodnica ATF jest umieszczona wewnątrz chłodnicy płynu chłodzącego silnik. W efekcie niefortunnych zdarzeń typu uderzenia czy rozszczelnienie płyny mieszają się dokonując zniszczeń jakie prawdopodobnie dokonały się w twojej skrzyni.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

mercfan pisze:Nie wiem jak jest w :mb: ale w audi dzieje się taka rzecz, chłodnica ATF jest umieszczona wewnątrz chłodnicy płynu chłodzącego silnik.
We wszystkich MB jest tak samo - chłodnica silnika jest razem z chłodnicą oleju automatu.
MattAMG pisze:wyszło ze w oleju się znajduje jeszcze coś prawdopodobnie płyn chłodniczy
ASO (i inne warsztaty mające odpowiedni sprzęt) wykonuje tzw. próbę glikolową na obecność w ATFie glikolu, będącego składnikiem płynu chłodzącego.
MattAMG pisze:Olej był białawy i powiedzieli ze skrzynia nadaje się do kapitalki.
tego bez rozebrania skrzyni nikt nie jest w stanie stwierdzić na 100%
MattAMG pisze:pierwsze co muszą sprawdzić, to skąd się dostaje płyn, a te część trzeba wymienić. Później spuścić olej ze skrzyni i zalać nowy i pojeździć i zobaczyć co później się będzie działo. Jeżeli sytuacja się nie poprawi to będzie trzeba zrobić kapitalkę skrzyni
Sprawdzać nie muszą, bo odpowiedź masz powyżej - to jedyna droga dostania się płynu chłodniczego do ASB. Wymiana chłodnicy silnika i płynu w skrzyni wydaje rozsądnym rozwiązaniem - nie remontować od razu, tylko zobaczyć, jak skrzynia się zachowa po zmianie oleju, pod warunkiem, że wymienią CAŁY płyn (i na WŁAŚCIWY), a nie tylko z miski. Drugie tyle płynu, co w misce, jest w wandlerze i tylko metodą przepłukiwania lub 2- lub 3-krotnej wymiany płynu da się go wymienić całkowicie...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Niestety materiał z którego zrobione są tarczki puchnie i odlatuje w kontakcie z wodą.
Jeżeli kawałki wpadną w przekładnię planetarną, nastąpi eksplozja skrzyni biegów.
Mechanicy mieli rację skrzynia do wyjęcia.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

noc pisze:materiał z którego zrobione są tarczki puchnie i odlatuje w kontakcie z wodą.
Tego nie wiedziałem...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”