Skrzynia biegów SEQUENTRONIC

Moderator: Dziki Mar

Krisartt
VIP
Posty: 11
Rejestracja: 5 wrz 2011, o 22:55
VIN: WDB2037061A323565
Lokalizacja: Konin

Skrzynia biegów SEQUENTRONIC

Post autor: Krisartt »

Witam szanowne grono użytkowników forum.
Poszukuję konstruktywnych informacji na temat skrzyni biegów SEQUENTRONIC, oznaczonej jako 716651 01 463516. Konkretnie interesują mnie niżej wymienione zagadnienia:
- jaki olej jest przewidziany do stosowania w w/w skrzyni?
- jaką ilość oleju producent przewidział dla poprawnej pracy tej skrzyni?
- jaki kolor posiada stosowany olej?
- czy można stosować zamienniki oleju ewentualnie jakich firm proponujecie?
- gdzie znajduje się wlew oleju i jak do niego dotrzeć?
- jak można w w/w sprawdzić poziom oleju?
- co jaki przebieg zalecana jest wymiana filtra oraz oleju?
Interesuje mnie również odpowiedź na pytanie, gdzie znajduje się sterownik tej skrzyni, wszelkie przekaźniki, złącza, bezpieczniki itp. elementy? Gdyby ktoś z Państwa dysponował zdjęciami wyjętej skrzyni, rysunkami technicznymi, linkami do opisów i fotografii - mogłoby to być również bardzo przydatne.
Z góry dziękuję za ewentualną pomoc w temacie.

Pozdrawiam.
Posiadacz Mercedes - Benz C 220 CDI Sport Coupe.
Pozdrawiam :-)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Chciałbym podłączyć się pod powyższą prośbę. Jednakże interesuje mnie przede wszystkim gdzie umiejscowiony jest przekaźnik od pompki sprintshift, oraz jakie objawy zbliżającej się śmierci tej pompki ( oczywiście nie chodzi mi o moment kiedy auto przestaje reagować na mieszanie dźwignią i pojawiają się jednoznaczne napisy sugerujące kontakt z serwisem, bo to oczywiste). Mam na myśli spostrzeżenia użytkowników tych skrzyń o tym jak auto się zachowywało bezpośrednio przed awarią. Chodzi mi o to czy generalnie da się to przewidzieć i zawczasu popędzić do warsztatu.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2013-03-28, 18:12 ]
W związku z pytaniami założyciela wątku i swoimi wątpliwościami zadzwoniłem do ASO, gdzie dowiedziałem się, że MB nie przewiduje konieczności wymiany oleju w tej skrzyni. Wymiana jest jak najbardziej możliwa, ale jeżeli wszystko jest ok. to nie ruszać. Przkaźnik od sprintshifta jest w skrzynce pod pokrywą silnika drugi albo trzeci licząc od szyby ( na forum jest opis ). Skrzynia ta nie ma filtra.
Krisartt jak na allegro wpiszesz słowo sprintshift to będziesz mógł pooglądać te skrzynie (popularne w sprinterach). Najczęściej w tych skrzyniach pada pompa od hydrauliki odpowiedzialnej za zmienianie biegów. Wymienia sie to w komplecie z przekaźnikiem. Czasem i wymiana przekaźnika wystarczy. Przekaźnik koszt ok 100, a jego zamiennik z innym numerem ok. 50zł ( w ASO). Koszt pompy to 1550zł. Zespół elektrozaworów w ASO koszt ok. 3600,-. Roboczogodzina w ASO 260zł brutto.
Przekaźniki do pompki na przykładzie mojego auta A 002 542 13 19 oraz A 002 542 59 19
Ceny po zniżce 17% dla forum w Web Parts 153,43zł i 138,15zł
Ostatnio zmieniony 19 mar 2014, o 12:40 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
darkuss
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2012, o 18:27
VIN: WDB2037471A276514
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

trochę przybliżę sprawę tej skrzyni

Post autor: darkuss »

Witam , ostatnio miałem taką sytuację :
po odpaleniu nie chciał zaskoczyć żaden bieg ,ciągle pokazywało 0 .Po kilkakrotnym przełączaniu pomiędzy N-1 ,N-R ,pokazał się komunikat serwis i świeciło się tylko N.
Zgasiłem sinik ,ponownie uruchomiłem ,przygazowałem na neutralu i wszystko wróciło do normy.
Szukałem informacji o co chodzi?
Okazuje się że skrzynia sequentronic jest skrzynią manualną ze sterowaniem elektronicznym.
Olej w skrzyni to syntetyczny olej który stosuje sie w manualnych skrzyniach 6 biegowych.
Automat w niej polega na wciskaniu sprzęgła i wybieraniu biegów za kierowce w trybie A lub manulnemu wybieraniu biegów przez kierowcę ,który wspomagany jest przez komputer (naciska za nas sprzęgło i wybiera bieg).
Skrzynia ta ze wględu że ma wysprzęglik hydrauliczny napędzany pompą elektryczną ,wspólną z zespołem wybierania biegów.
Układ sprzęgła ma oddzielny zbiornik na płyn hydrauliczny który jest w układzie zamkniętym.
Płyn stosowany to :CHF 11S, przykład: Castrol CHF ,Pentosin CHF 11S.
Ilość jaka jest potrzebna to 0.5 l .
W większości wypadków ,wystarczy wymienić właśnie ten płyn na nowy i odpowietrzyć układ.Mam do tego całą procedurę wraz ze zdjęciami.W układzie sprzęgła jest też czujnik ciśnienia ,który w momencie gdy płyn jest stary lub zbyt mała ilość komunikuje błąd i biegi nie będą włączone.
Drugim problemem może być nieszczelność układu lub uszkodzenie zbiornika ciśnienia.
Pompa ciśnienia jest dopiero na trzecim miejscu.
Jeszcze taka uwaga że normalne jest mniej płynne zmienianie biegów w porównaniu z automatem.
Jak ktoś będzie zainteresowany to mogę temat przybliżyć.
C230 197KM,kompressor Coupe Sport 2001r, Sequentronic
Darkuss Garage
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Może by procedurę wymiany zamieścić w "Zrób to sam", bo to jednak przydatna wiedza. :ok:
Awatar użytkownika
blacksider
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 27 paź 2011, o 17:42
VIN:
Lokalizacja: Gietrzwałd

Post autor: blacksider »

darkuss pisze:Pompa ciśnienia jest dopiero na trzecim miejscu
ja chciałbym tylko zapytać ile mniej więcej kosztuje ta pompa ciśnienia i czy jej wymiana jest mocno kłopotliwa (czytaj - wysoka robocizna)?

Miałem już wymieniany olej i uszczelnianą skrzynię biegów, więc teraz ewentualnie czas na pompę...jak to nie będzie to, to problem pewnie tkwi w sterowniku, a tego to napewno nie mam zamiaru ruszać :P
Ostatnio zmieniony 24 lip 2013, o 18:07 przez blacksider, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 Kompressor; SportCoupe; 2001 r.; Sequentronic
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Koszt pompy przecież wyżej napisałem - myślisz, że żartowałem :wysmiewacz: Koszt robocizny jest zależny gdzie robisz - w ASO zrobi na Tobie wrażenie. Warto przy pompie wymienić zbiornik ciśnienia oraz obligatoryjnie przekaźnik. ( cena od 50 do 150 zł w ASO )
Awatar użytkownika
darkuss
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2012, o 18:27
VIN: WDB2037471A276514
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: darkuss »

blacksider pisze:
darkuss pisze:Pompa ciśnienia jest dopiero na trzecim miejscu
ja chciałbym tylko zapytać ile mniej więcej kosztuje ta pompa ciśnienia i czy jej wymiana jest mocno kłopotliwa (czytaj - wysoka robocizna)?
Pompa jest na zewnątrz skrzyni biegów ,nie jest to skomplikowana procedura,ale ze względu że potrzeba zlikwidować ciśnienie w układzie sprzęgła i odpinać kostkę zasilania do pompy ,może wystąpić błąd i trzeba go skasować .Tu jest zdjęcie pompy po lewej i rozdzielacza po prawej:http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2175798/7972177.jpg

[ Dodano: 2013-07-24, 23:17 ]
supi pisze:Może by procedurę wymiany zamieścić w "Zrób to sam", bo to jednak przydatna wiedza. :ok:
Postaram się to opracować i zamieścić, tylko chwilkę czasu potrzebuję :oczko:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2013, o 23:21 przez darkuss, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
blacksider
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 27 paź 2011, o 17:42
VIN:
Lokalizacja: Gietrzwałd

Post autor: blacksider »

dzięki za odpowiedź, nie wiem w jaki sposób, ale jakoś nie przyswoiłem wcześniej tamtej informacji :D

teraz jak już znam ceny, to stwierdzam, że u mnie wszystko działa dobrze i nic nie trzeba wymieniać....:P
C200 Kompressor; SportCoupe; 2001 r.; Sequentronic
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

darkuss, Jeżeli już samemu robiłeś odpowietrzenie, to swoimi słowami opisz i będziesz wielki ! Ja co prawda nie musiałem się z tym bawić, ale większość serwisów nie chce się do tego układu dotykać, bo go nie znają, a jest bardzo prosty i można wiele rzeczy samemu na kanale zrobić. Wiele osób miało z tym problem i co jakiś czas temat wraca. Taki manual odpowietrzenia lub wymiany pompy byłby bardzo przydatny :ok:

[ Dodano: 2014-03-12, 23:38 ]
http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewt ... p?t=188748 wymiana oleju sprintshifta
Awatar użytkownika
darkuss
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2012, o 18:27
VIN: WDB2037471A276514
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: darkuss »

supi pisze:darkuss, Jeżeli już samemu robiłeś odpowietrzenie, to swoimi słowami opisz i będziesz wielki ! Ja co prawda nie musiałem się z tym bawić, ale większość serwisów nie chce się do tego układu dotykać, bo go nie znają, a jest bardzo prosty i można wiele rzeczy samemu na kanale zrobić. Wiele osób miało z tym problem i co jakiś czas temat wraca. Taki manual odpowietrzenia lub wymiany pompy byłby bardzo przydatny :ok:

[ Dodano: 2014-03-12, 23:38 ]
http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewt ... p?t=188748 wymiana oleju sprintshifta
Tutaj są fotki z lokalizacją odpowietrznika :Zdjęcia
C230 197KM,kompressor Coupe Sport 2001r, Sequentronic
Darkuss Garage
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

darkuss, jeszcze małe pytanie. odpowietrzamy bezpośrednio po wymianie płynu, czy tez najpierw podłączamy pompę i wykonujemy test biegów przy wyłączonym silniku i dopiero pod ciśnieniem powoli odpowietrzamy?

[ Dodano: 2014-03-19, 10:08 ]
Informacyjnie dla przyszłych zainteresowanych problematyką serwisu tych skrzyń istnieje możliwość regeneracji bloków siłowników i pompek. Zajmują się tym firmy regenerujące podzespoły dla selespeed'a. Ceny są przystępne w porównaniu do nowych podzespołów.

Np znalazłem taką firmę, co tym się zajmuje:
www.itcars.manifo.com
Specjalizacja:
- sekwencyjne skrzynie biegów Selespeed/Dualogic: diagnostyka/naprawa
- naprawa/uszczelnianie aktywatorów Selespeed/Dualogic
- naprawa/uszczelnianie bloków elektrozaworowych Selespeed/Dualogic/Sprintshift/Cambiocorsa
- naprawa pomp wysokociśnieniowych
Ostatnio zmieniony 19 mar 2014, o 12:03 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
darkuss
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2012, o 18:27
VIN: WDB2037471A276514
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: darkuss »

supi z własnego doświadczenia wiem że nowy płyn nigdy nie zaszkodził, najpierw nowy płyn a potem odpowietrzamy :ostr:
C230 197KM,kompressor Coupe Sport 2001r, Sequentronic
Darkuss Garage
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Reasumujac...... plyn wymieniamy lub uzupelniamy ( np zgodnie z instrukcją kolegi Gerri'ego http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewt ... p?t=188748 ) i dalej koniecznie odpowietrzamy zgodnie z zaleceniem kolegi darkuss'a,

Opis pracy:
Skrzynia ta ma dwa tryby pracy manualny i automatyczny. Manualny – zmiana biegowa ręcznie sekwencyjnie w górę i w dół podobnie jak w motocyklu. Tryb automatyczny daje wrażenie jakby jechało się manualem, ale biegi zamiast kierowcy zmieniał ktoś inny. Skrzynia pracuje odgadując intencje kierowcy poprzez jego prace pedałem gazu. Dlatego czasem jest szarpniecie przy niezdecydowanej pracy gazem (popuszczenie i zaraz dodanie gazu). Biegi zmienia bardzo szybko tj. 0.8 sekundy. Jest wyposażona w sprzęgło z dwumasa, ale żywotność tego elementu jest znacznie dłuższa niż w manualu tj. np. zamiast 200kkm zrobi 400kkm lub więcej. Problemy z nią zawężają się do wymiany, co ok. 200kkm pompki układu hydraulicznego lub wymiany szczotek w niej. Pompka ok. 1700zl a szczotki chyba 5-10zl  Jest manual Darkusa. Praca tej skrzyni jest mniej komfortowa od zwykłego automatu, ale idzie się przyzwyczaić. Jest świetna na trasę i o niebo wygodniejsza od manuala. Kiedyś przy zamawiania auta za tą skrzynię dopłacano 970 juro. Tu praca Darkusa viewtopic.php?p=152216&highlight=#152216
Ostatnio zmieniony 26 lip 2015, o 10:25 przez supi, łącznie zmieniany 2 razy.
jorzyk1976
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 19 lut 2016, o 21:06
VIN:
Lokalizacja: podlaskie

Re: Skrzynia biegów SEQUENTRONIC

Post autor: jorzyk1976 »

Koledzy powiedzcie ile taka skrzynia wytrzyma bez remontu. kupiłem samochód z przebiegiem 290.000 km i co mam juz zbierać powoli pieniądze na naprawę która jak czytałem może być naprawdę kosztowna. a tak w ogóle szkoda że nie ma położenia P postój tak jak w normalnej skrzyni automatyczne, a w tej cały czas trzeba zaciągać hamulec postojowy. można samochód z ta skrzynia zostawić samochód na biegu żeby sie nie stoczył z pochyłości.
WDB2030041A396920
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Re: Skrzynia biegów SEQUENTRONIC

Post autor: Smart »

Wpisz sobie VIN do stopki plisss ... wszystko zależy od tego jak była użytkowana i serwisowana a zostawiania na biegu na pochyłości, generalnie nie polecam i sugeruję używać hamulca ręcznego, postojowego znaczy. Jeździj na razie i jeśli działa poprawnie o ile jej działanie ... można takim nazwać. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”