Stuki przy wciskaniu sprzegla

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
misiek25
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 20 wrz 2018, o 13:16
VIN: WDC2030072R111879
Lokalizacja: Gliwice

Stuki przy wciskaniu sprzegla

Post autor: misiek25 »

Witam, mam problem od pewnego czasu mianowice na zimnym silniku po odpaleniu auta i lekkim naduszeniu sprzegla slysze gluche stuki spod auta. Dodam ze dzieje sie to na tzw polsprzegle( sprzeglo wcisniete na ok 20 procent). Calosciowe wcisniecie sprzegla tj do oporu niweluje te stuki. Dodam ze auto z wycisnietym sprzeglem na luzie chodzi ok nie stuka nie trzesie buda nie faluja obroty.Jak myslicie sperzeglo sie konczy czy dwumas?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3367
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Stuki przy wciskaniu sprzegla

Post autor: Przybek »

Głuche to raczej dwumas, docisk bardziej metalicznie brzmi ale pewność będziesz miał dopiero po zrzuceniu skrzyni. Na razie zbieraj na komplet a rób dopiero jak zacznie tłuc na luzie bez wysprzęglania lub przenosić drgania na budę.
misiek25
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 20 wrz 2018, o 13:16
VIN: WDC2030072R111879
Lokalizacja: Gliwice

Re: Stuki przy wciskaniu sprzegla

Post autor: misiek25 »

Ok, rozumiem a pytanie czy dwumas a raczej jego uszkodzenie moze byc zalezne od temperatury silnika? Bou mnie po odpalemniu po nocy slychac to przez pierwsze 2 min jazdy i potem cisza.Po drugie gdyby zalozyc ze to nie dwumas to czy samo konczace sie sprzeglo tj. tarcza docisk lub lozysko albo sam wysprzeglik moze dawac efekt stukaniana na tzw polsprzegle. Zaznaczam ze calosciowe wcisniecie sprzegla eliminuje problem.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Stuki przy wciskaniu sprzegla

Post autor: przecinek »

Zależne od temperatury czy nie kto to może wiedzieć , nikt ci dokładnie nie sprecyzuje co masz uszkodzone trzeba tam zajrzeć , w skrzyni jest okienko może tam uda się coś zobaczyć/poruszać
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”