Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 paź 2022, o 17:34
- VIN: WDB2032081F639697
Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Witam wszystkich, przychodze do was z problemem szarpnięć skrzyni. Posiadam mercedesa w203 2.2cdi z skrzynia automatyczna 722.6 od roku, po zakupie zmienilem od razu olej w serwisie ASB, lecz jednak nie udzielono mi informacji jaki to olej - też nie wspomnialo mi sie, uznalem, ze zmieniony i okej - nigdy nie dociekalem. Cale lato przejezdzilem bez problemu, zrobilem 13 tysiecy kilometrow, rowniez tego lata tego problemu nie było. Problem sie zaczal w zeszlym roku jak na dworzu temperatury spadly ponizej 12-15 stopni jak teraz, mam szarpniecia czasem miedzy 1-2 lub 2-3, nie sa to szarpniecia w trakcie typowo zmiany biegu, tylko podczas przyspieszania, gdy dążę wlasnie do zmiany biegow lub podczas jazdy ze stala predkoscia np na biegu 2 lub 3, w pewnym przedziale obrotow szarpnie i zerwie obroty do tylu , jak dzis to mialo miejsce 1-2 zmienil bez problemu, 2-3 tez i podczas jazdy ze stala predkoscia na 3 biegu cofło obroty i szarpło tylko raz, chyba że bede pokonywał jakies ronda czy górki to i wtedy potrafi zafalowac obrotami albo szarpnac kilka razy. Problem wystepuje tylko wlasnie taka jesienno-zimowa porą w temperatura ponizej 15 stopni, w minusowych był dramat, a w zeszlym roku i tego roku latem w temperatury 20-25-30-35 nie ma takiego czegos w ogole. Problem znika jak troche zagrzeje na zegarach jakos 50 stopni i pojawia sie nastepnego dnia. Bylem na komputerze SD - nic nie wykazalo, nie wiem za gęsty olej? Sporo przeczytalem forum, duzo podobnych wątkow, ale ten moj przypadek jest jakis dziwny.. wielu osobom dzieje sie to typowo przy zmianach i caly czas, a tutaj tylko jesienia i zimą. Licze na pomoc, pozdrawiam
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Ja bym sprawdził ilość oleju w pierwszej kolejności
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Zrób reset adaptacji skrzyni (sposób z pedałem gazu, znajdziesz na YT film z instrukcją). Jeżeli pomoże (nastąpi nawet delikatna poprawa) to masz problem z zaworem Lock-Up. Jeżeli nauczysz się "z tym żyć" to można naprawdę długo jeździć (niektórzy mówią że nawet ponad 50 tysi, a ja że dłużej) zanim padnie do końca.
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 paź 2022, o 17:34
- VIN: WDB2032081F639697
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Olej sprawdzę w przyszłym tygodniu i adaptacje takze wykonam to dam znac, lecz to jest dziwne bo dzis mimo 12 stopni na dworze, szarpnięcie było jednokrotne i prawie znikome, a nic nie robiłem.. i to nie pierwszy taki dzień lżejszych szarpnięć w tych niższych temperaturach od momentu wstawienia posta, a i bywaly te mocniejsze. Pokręcona sytuacja na maxa. Raczej nauczę się z tym żyć, nie chce szukać dziury w całym jak kiedyś, cyrki w poprzednim aucie - za duzo to kosztuję nerwów, a co najwazniejsze portfel jak się okaże, ze nie pomglo albo tyle co nic, ale zobaczymy co wyjdzie po adaptacji.
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 paź 2022, o 17:34
- VIN: WDB2032081F639697
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Sprawdzilem poziom oleju i jest ok, wykonalem sposób adaptacji skrzyni Przybka i bez zmian ani poprawy, zauwazylem, że jak rano ruszam i bede jechal poczatkowo max 20km/h wyjezdzajac z parkingu to nic sie nie dzieje w sensie jakby wydłużam i odwlekam ten czas kiedy szarpnie, a gdy pozniej wjezdzam na droge i rozpedzam sie do tych 40-50km/h tez nic sie nie dzieje miedzy tymi biegami wlasnie 1-2 2-3, ale im dalej jade z rowna predkoscia to nagle własnie szarpnie i zacznie falowac obrotami od 1000-1500 tylko w tym zakresie tak jak dzis, wlasnie gdy te temperatury juz są niskie na dworzu, ale wystarczy troche pedał docisne zeby juz bylo 1700 obrotow i nie ma falowania.
Nie chce tak specjalnie rozpoczynac nowego tematu bo juz widzialem podobne i finalnie musze podjechac na SD zeby cos wiedziec konkretnego, ale przy pierwszym starcie samochodu pojawia mi sie na desce ESP nicht verfügbar Siehe Betriebs-anleitung, przegladalem jakies niemieckie forum cos o akumulatorze/alternatorze pisali, przed pierwszym rozruchem na zaplonie po przekreceniu kluczyka mam napiecie 11.5v samochod odpala i jest spadek miedzy 10-10.8v to raczej normalne, a pozniej jest caly czas 14.2v, wlasnie po odpaleniu pojawia sie ESP nicht verfügbar, a przy nastepnym odpalaniu w ciagu dnia na zaplonie juz mam 12.5v wiec cos jest nie tak z tym 11.5v pierwszego startu i pytanie czy właśnie to i błąd ESP nicht verfügbar mogą coś mieć wspolnego z tym szarpaniem? poprzednio mialem blad ESP defekt werkstatt aufsuchen, ale wymienilem przednie wahacze, zbieżność i juz tego nie mam, a tez rodzil mi sie znak zapytania w glowie czy te ESP defekt mialo cos z tym wspolnego, aż teraz pojawilo się ESP nicht verfügbar
Nie chce tak specjalnie rozpoczynac nowego tematu bo juz widzialem podobne i finalnie musze podjechac na SD zeby cos wiedziec konkretnego, ale przy pierwszym starcie samochodu pojawia mi sie na desce ESP nicht verfügbar Siehe Betriebs-anleitung, przegladalem jakies niemieckie forum cos o akumulatorze/alternatorze pisali, przed pierwszym rozruchem na zaplonie po przekreceniu kluczyka mam napiecie 11.5v samochod odpala i jest spadek miedzy 10-10.8v to raczej normalne, a pozniej jest caly czas 14.2v, wlasnie po odpaleniu pojawia sie ESP nicht verfügbar, a przy nastepnym odpalaniu w ciagu dnia na zaplonie juz mam 12.5v wiec cos jest nie tak z tym 11.5v pierwszego startu i pytanie czy właśnie to i błąd ESP nicht verfügbar mogą coś mieć wspolnego z tym szarpaniem? poprzednio mialem blad ESP defekt werkstatt aufsuchen, ale wymienilem przednie wahacze, zbieżność i juz tego nie mam, a tez rodzil mi sie znak zapytania w glowie czy te ESP defekt mialo cos z tym wspolnego, aż teraz pojawilo się ESP nicht verfügbar
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 7 lut 2021, o 14:01
- VIN: brak VIN
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Co do błędu ESP się nie wypowiem, natomiast nie jestem przekonany, czy lock-up jest tutaj winny i załatwi sprawę.
Miałem bardzo podobne objawy (aczkolwiek niezależnie od pogody i temp), gdzie zazwyczaj na rozgrzanej skrzyni PO zmianie biegu z 2 na 3, auto po 1-2s szarpnie, a obroty trochę spadną, po czym wracają i jest ok. Sama zmiana biegów jest płynna. Objaw ten nie występuje lub prawie go nie czuć, kiedy przyspieszam mocniej, czasami po ostrzejszej jeździe też tego nie ma, a czasami nie ma tego w ogóle nawet przy normalnej, spokojnej i nie wiem od czego to zależy i co jest przyczyną. Wiem natomiast, że wymieniłem olej, filtr, wtyczki i co tam jeszcze potrzeba + lock-up i nie widzę zbytniej poprawy w zachowaniu skrzyni.
Wiem, że problemy tych szarpnięć występują całkiem często, ale nigdy nie padła odpowiedź, co za nie odpowiada. Nie wiem, czy nie jest temu winne oprogramowanie skrzyni, bo takie posty na forach US czy W204 wyczytałem.
Miałem bardzo podobne objawy (aczkolwiek niezależnie od pogody i temp), gdzie zazwyczaj na rozgrzanej skrzyni PO zmianie biegu z 2 na 3, auto po 1-2s szarpnie, a obroty trochę spadną, po czym wracają i jest ok. Sama zmiana biegów jest płynna. Objaw ten nie występuje lub prawie go nie czuć, kiedy przyspieszam mocniej, czasami po ostrzejszej jeździe też tego nie ma, a czasami nie ma tego w ogóle nawet przy normalnej, spokojnej i nie wiem od czego to zależy i co jest przyczyną. Wiem natomiast, że wymieniłem olej, filtr, wtyczki i co tam jeszcze potrzeba + lock-up i nie widzę zbytniej poprawy w zachowaniu skrzyni.
Wiem, że problemy tych szarpnięć występują całkiem często, ale nigdy nie padła odpowiedź, co za nie odpowiada. Nie wiem, czy nie jest temu winne oprogramowanie skrzyni, bo takie posty na forach US czy W204 wyczytałem.
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 paź 2022, o 17:34
- VIN: WDB2032081F639697
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
oo dzięki za komentarz Morfi, a powiedz długo z tym jezdzisz juz? tez wlasnie sporo tematow na forach przejrzałem i takich przypadkow jest masa, tez wielu osobom nie udało sie rozwiazac tego problemu mimo wymiany roznych rzeczy wiec w zasadzie nic nie robilem z tym. To mamy calkiem podobnie bo ja np. tez jestem w stanie przy mocniejszym przyspieszeniu ominąć te zjawisko bądź też bywają dni, że nie wystepuje w ogole, sama skrzynia rowniez racuje bez zarzutow, zmienia plynnie. Jakis czas temu jak mocno ganiany byl samochod po autostradzie to zauwazylem jakby lekka poprawe, rzadziej wystepowalo, ale nie wiem.. moze przypadek, aktualnie po starcie jade te max 20km/h wyjezdzajac na droge w trybie S - standard i udaje mi sie później uniknac tego zjawiska, a dzisiaj spróbowałem od startu jazdy w trybie C - comfort i o dziwo w tym trybie nie występują żadne takie szarpniecia, a tak caly czas poruszałem sie w trybie S, też znalazlem pewien temat, że komuś również w trybie Comfort nie szarpało. O oprogramowaniu skrzyni tez czytalem na forum w211, tam akurat to zalatwilo sprawe w dwoch przypadkach, ale gdzie tu teraz zaaktualizować oprogramowanie do takiego starszego auta. Dziwna sprawa ogólnie.
Straszną burze na nie jednym forum widzialem co do jazdy wiosna-lato-jesień w trybie Comfort bo ''rusza z drugiego biegu i nadaje sie tylko na zime'', jak to jest? mozna całorocznie?
Straszną burze na nie jednym forum widzialem co do jazdy wiosna-lato-jesień w trybie Comfort bo ''rusza z drugiego biegu i nadaje sie tylko na zime'', jak to jest? mozna całorocznie?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Prawda, w trybie C auto rusza z drugiego biegu (na starszych wybierakach tryb C miał literkę W - od winter). W sumie można na nim jeździć cały czas ale jest jedno ale... Przy ciągłym ruszaniu z drugiego biegu w ruchu miejskim tarczki sprzęgłowe ulegają szybszemu zużyciu i po iluśtam latach/tysiącach kilometrów takiej eksploatacji skrzyni zaczną pojawiać się uślizgi przy zmianie biegów 1/2 lub 2/3 w trybie S.
Generalnie używam trybu C tylko jak jest lodowisko na drodze.
Co do tych szarpnięć to też przeglądałem różne fora (zjawisko u mnie pojawia się już od dobrych 30 tysięcy km) i delikatną poprawę dał reset adaptacji skrzyni co by wskazywało na zawór Lock-up.
Z innych przyczyn też może być uszkodzenie konwertera, który najszybciej da się sprawdzić wykonując tzw. stall-test, tylko że test jest dosyć "ryzykowny" i trzeba umieć go zrobić z głową (ryzyko uszkodzenia skrzyni) - polecam obejrzeć kilka filmów o tym na YT.
Co do ESP to sprawdź akumulator porządnym testerem (nie napięcie a jego pojemność, stopień zużycia i rezystancję wewnętrzną).
Generalnie używam trybu C tylko jak jest lodowisko na drodze.
Co do tych szarpnięć to też przeglądałem różne fora (zjawisko u mnie pojawia się już od dobrych 30 tysięcy km) i delikatną poprawę dał reset adaptacji skrzyni co by wskazywało na zawór Lock-up.
Z innych przyczyn też może być uszkodzenie konwertera, który najszybciej da się sprawdzić wykonując tzw. stall-test, tylko że test jest dosyć "ryzykowny" i trzeba umieć go zrobić z głową (ryzyko uszkodzenia skrzyni) - polecam obejrzeć kilka filmów o tym na YT.
Co do ESP to sprawdź akumulator porządnym testerem (nie napięcie a jego pojemność, stopień zużycia i rezystancję wewnętrzną).
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 7 lut 2021, o 14:01
- VIN: brak VIN
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 paź 2022, o 17:34
- VIN: WDB2032081F639697
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Dzięki Przybek, A to ci ciekawostka co do ciągłego używania trybu C, dzięki, zatem także będę stosował tak samo. Dobrze słyszeć, że u dużej ilości osób dzieją się takie cuda z szarpnięciami i jeździ każdy kupę tysięcy km. Nie mam zamiaru ryzykować z tym testem haha - znając moje szczęścię . Dzięki sprawdzę aku.
Dzięki morfi za odzew, to tak jak u mnie, bywały czasem poprawy, ale generalnie tak samo. Byle się nie pogarsza i jeździ bezawaryjnie. Macie też czasem po wrzuceniu D w mroźniejsze temperatury jak auto postoi parę dni przy pierwszym starcie, takie jakby cięższe/głośniejsze ''zapięcie'' odczuwalne z tylu/po srodku auta?
Dzięki morfi za odzew, to tak jak u mnie, bywały czasem poprawy, ale generalnie tak samo. Byle się nie pogarsza i jeździ bezawaryjnie. Macie też czasem po wrzuceniu D w mroźniejsze temperatury jak auto postoi parę dni przy pierwszym starcie, takie jakby cięższe/głośniejsze ''zapięcie'' odczuwalne z tylu/po srodku auta?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Nie. Poszukaj luzu na wieloklinie wału przy łożysku podporowym i na łącznikach elastycznych.
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 paź 2022, o 17:34
- VIN: WDB2032081F639697
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
luzy i to by się działo tylko raz w ciągu dnia o poranku? Strasznie dziwny to dźwięk, ni to uderzenie ni to puknięcie, kojarzę te charakterystyczne dźwięki z podpory wału i krzyżaków takie łupnięcie, a tu tak jakby po prostu głośniejsza praca przełączenia napędu, dźwięk bardziej nagłośniony niż normalne ledwo słyszalne przełączenie napędu. Wbijam D ruszam, za 100m mogę stanąć, wrzucę netural, następnie D i już normalnie będzie jak resztę dnia bezdźwięcznie. Może to jakoś przymarza i wilgoć od ziemi bo pod autem piach i trawka albo ten olej jakiś taki w zamienniku zalany i się spisuje, ale srednio zimową porą odnośnie tych szarpnięć + wrzucaniu D, może za gesty zimą?
Przybek akurat jesteś z Łodzi, Olej zmieniałem u Norbiego w serwisie asb na czerwonych Maków 6 może znasz/miałeś styczność i coś się wypowiesz.
Edit: auto przestawione w inne miejsce na gołą kostkę i problemu brak coś może przymarzało
Swoją droga mierzyłem jeszcze raz olej w skrzyni, wiadomo w pełni nagrzany, zmiana PRND, na pracującym silniku, ale inna miarka własna zakupiona, poprzednia była od znajomego jakaś co używał do kilku aut, a nie dawało mi to jakoś spokoju. Mam około 5-8mm ponad skale „80” na miarce, czyli wychodzi na to za dużo oleju, ale czy aż tak strasznie? Przez te ponad 13 tysięcy to by chyba wypluło albo by się coś stało ostatecznie. Przewertowałem forum znalazłem, ze 5mm to nie ma tragedii jeszcze. Może to mieć związek z tymi porannymi szarpaniami? Chyba, że ten pomiar staje się nie ważny bo omyłkowo po rozgrzaniu i zatrzymaniu zgasiłem samochód, a nastepnie szedlem zdjąć tą zaslępkę, jesli to zgaszenie auta ma znaczenie.Poniżej foto mniej więcej te okolice ze strzałka.
Przybek akurat jesteś z Łodzi, Olej zmieniałem u Norbiego w serwisie asb na czerwonych Maków 6 może znasz/miałeś styczność i coś się wypowiesz.
Edit: auto przestawione w inne miejsce na gołą kostkę i problemu brak coś może przymarzało
Swoją droga mierzyłem jeszcze raz olej w skrzyni, wiadomo w pełni nagrzany, zmiana PRND, na pracującym silniku, ale inna miarka własna zakupiona, poprzednia była od znajomego jakaś co używał do kilku aut, a nie dawało mi to jakoś spokoju. Mam około 5-8mm ponad skale „80” na miarce, czyli wychodzi na to za dużo oleju, ale czy aż tak strasznie? Przez te ponad 13 tysięcy to by chyba wypluło albo by się coś stało ostatecznie. Przewertowałem forum znalazłem, ze 5mm to nie ma tragedii jeszcze. Może to mieć związek z tymi porannymi szarpaniami? Chyba, że ten pomiar staje się nie ważny bo omyłkowo po rozgrzaniu i zatrzymaniu zgasiłem samochód, a nastepnie szedlem zdjąć tą zaslępkę, jesli to zgaszenie auta ma znaczenie.Poniżej foto mniej więcej te okolice ze strzałka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 paź 2022, o 17:34
- VIN: WDB2032081F639697
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Zmierzyłem raz jeszcze 8mm ponad kreskę 80 stopni, może to mieć związek z tym rannym szarpaniem? Koniecznie spuszczać? Olej taki kolor czerwony i lekko żółtawy 15 tysięcy od wymiany
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Przy granicy ale nie powinno dawać takich objawów. Bierz jeszcze poprawkę na dokładność wykonania bagnetu bo 4/5 bagnetów z all**** po porównaniu z ori serwisowym maja różne wskazania. Serwisu na Szczecińskiej osobiście nie znam ale słyszałem od chłopaków, że z MB pojechać lepiej do kogoś kto robi tylko MB. Ja jak już muszę (bo znaczną większość rzeczy robię sam) to jeżdżę do Jarka na Maratońską.
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 paź 2022, o 17:34
- VIN: WDB2032081F639697
Re: Szarpniecia skrzyni - stała predkosc
Ok dzięki wielkie, zatem biorę na to poprawkę - w sumie racja nie ma to jak ori.
Rozumiem, zapamiętam.
Rozumiem, zapamiętam.