Tryb Awaryjny Skrzyni- rozwiązanie problemów
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 lis 2008, o 21:34
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
Tryb Awaryjny Skrzyni- rozwiązanie problemów
Witam Wszystkich, Podziele sie z wami moim ostatnim nie miłym doświadczeniem z ASB w C200 2.2 CDI. Otóż pierwszymi objawami zblizających się kłopotów było blokowanie skrzyni na 2 biegu ( prawdopodobnie tryb awaryjny), po zapaleniu auta. Zgaszenie i ponowne odpalenie pomagało i szkrzynia pracowała poprawnie. W ostatni czwartek , tak sie wszystko "zblokowało" że gaszenie i zapalanie juz nie pomagało. No to pomyślałem sobie że bez wymiany płyty sterującej sie nie obędzie. W sobotę zapiąłem auto pod diagnostykę i pokazało " za niskie napięcie na zaworach". Szybki test obciążeniowy baterii i ...... wszystko stało się jasne. Aku pod obciążeniem nie dawało rady. Zmieniłem jeszcze fabryczny akum. na Bosha 100Ah i od razu zaczęło wszystko grać. Co ciekawe auto nie pokazywało komunikatów o słabym akumulatorze( miałem tak zeszłej zimy).
Auto diagnozowane było sprzętem Solus PRO firmy BAHCO
Auto diagnozowane było sprzętem Solus PRO firmy BAHCO
w203 C200 CDI
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
-
- VIP
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 lis 2008, o 21:34
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
Widzę kolego że dość wnikliwie czytasz posty. Przepraszam za literówkę.Gerri pisze:Jeżeli kupiłeś akumulator Bosh to długo się nim nie nacieszysz.
Jest to beznadziejnie tandetna podróba firmy Bosch.
Co do wytrzymałości alumulatorów. To obojętnie co kupisz to okres użytkowania będzie napewno mniejszy niż fabrycznych. Poza tym jest na gwarancji 2 letniej więc na jakiś czas mam spokój.
w203 C200 CDI
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
A właśnie że tak! - bo problem jest trochę szerszy. Właśnie że istnieją takie firmy jak Bosh, Pionier, Thompsonic, Panascanic.Kompresssor pisze: Gerri, no takich literówek to już się nie czepiaj.
A potem sobie ludzie dyskutują: "ale ten Bosz to gówno... Nigdy więcej nie kupię i każdemu odradzę..."
Tylko nie zwróci uwagi, że w pogoni za niższą ceną zamiast świec żarowych Bosch kupił sobie Bosh. I w ten właśnie sposób robi porządnej firmie ze stuletnią tradycją złą reklamę
[ Dodano: 2010-11-28, 16:19 ]
Jak myślisz - Mercedes sobie sam akumulatory robi? Przecież to zakontraktowane produkty innych firm (Varta, Hoppecke) tylko mają nabitą gwiazdkę (i oczywiście wyższą cenę!)Fazi_Gdansk pisze: Co do wytrzymałości alumulatorów. To obojętnie co kupisz to okres użytkowania będzie napewno mniejszy niż fabrycznych.
-
- VIP
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 lis 2008, o 21:34
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
CZy myślisz że dzisiejsze baterie wytrzymają 10 LAT??Gerri pisze:A właśnie że tak! - bo problem jest trochę szerszy. Właśnie że istnieją takie firmy jak Bosh, Pionier, Thompsonic, Panascanic.Kompresssor pisze: Gerri, no takich literówek to już się nie czepiaj.
A potem sobie ludzie dyskutują: "ale ten Bosz to gówno... Nigdy więcej nie kupię i każdemu odradzę..."
Tylko nie zwróci uwagi, że w pogoni za niższą ceną zamiast świec żarowych Bosch kupił sobie Bosh. I w ten właśnie sposób robi porządnej firmie ze stuletnią tradycją złą reklamę
[ Dodano: 2010-11-28, 16:19 ]Jak myślisz - Mercedes sobie sam akumulatory robi? Przecież to zakontraktowane produkty innych firm (Varta, Hoppecke) tylko mają nabitą gwiazdkę (i oczywiście wyższą cenę!)Fazi_Gdansk pisze: Co do wytrzymałości alumulatorów. To obojętnie co kupisz to okres użytkowania będzie napewno mniejszy niż fabrycznych.
Oczywiście że MERC nie robi sam akumulatorów. Ale wydaje mi sie że muszą one spełniać nieco wyższe normy jakości niż te które są kierowane do ogólnej sprzedaży.
w203 C200 CDI
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 gru 2010, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: nakło
Witam wszystkich mam pytaie odnośnie skrzyni biegów , mam mercedesa c200 203 sportcoupe 2001r. problem polega na ty ze: odpaliłem dzisiaj na rano auto a ze nie miałem dużo czasu postanowiłem nie czekać zbyt długo a w dodatku śnieg nie pozwolił mi na wyjazd wyłączyłem ESP żeby było łatwiej , niestety został już na 2 biegu , nie działa tip tronic oraz w/s pomożecie bo jestem załamany
juniorwzw83
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Szukaj, szukaj, szukaj .Temat wałkowany wielokrotnie. Przypadki awarii, diagnoza przyczyny i rozwiązanie w opcji SZUKAJ
[ Dodano: 2010-12-12, 15:09 ]
viewtopic.php?t=1565&highlight=asb
[ Dodano: 2010-12-12, 15:09 ]
viewtopic.php?t=1565&highlight=asb
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 wrz 2017, o 19:56
- VIN: WDB2030421A598116
Re: Tryb Awaryjny Skrzyni- rozwiązanie problemów
Fazi_Gdansk jaki to był kod błędu jeśli pamiętasz?
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 6 maja 2020, o 13:32
- VIN: WDB2037061A247269
Re: Tryb Awaryjny Skrzyni- rozwiązanie problemów
odświeżę trochę temat,ponieważ nie mogę nic nigdzie znależć.
Mianowicie mam w203 coupe 2,2 cdi w automacie i borykam się z problemem skrzyni.
Po gwałtownym przyspieszeniu skrzynia wpada w tryb awaryjny zostaje na drugim biegu i nie przełącza,po zgaszeniu i odpaleniu chodzi bez zastrzeżeń. Po podłączeniu komputera wyskakuja takie błedy P2600 P2500 P2502 P220A P2001 P2602. Wyczytałem gdzieś na forum,że moze to byc wina słabego akumulatora byłem go dzisiaj sprawdzic i sprawa wyglada tak w spoczynku ma 12,1v pod obciążeniem ma 10,7v a ładowanie jest 14,7v. wyglada na to,że aku jest nie doładowane czy może to byc wina awarii skrzyni?
Pozdrawiam
Mianowicie mam w203 coupe 2,2 cdi w automacie i borykam się z problemem skrzyni.
Po gwałtownym przyspieszeniu skrzynia wpada w tryb awaryjny zostaje na drugim biegu i nie przełącza,po zgaszeniu i odpaleniu chodzi bez zastrzeżeń. Po podłączeniu komputera wyskakuja takie błedy P2600 P2500 P2502 P220A P2001 P2602. Wyczytałem gdzieś na forum,że moze to byc wina słabego akumulatora byłem go dzisiaj sprawdzic i sprawa wyglada tak w spoczynku ma 12,1v pod obciążeniem ma 10,7v a ładowanie jest 14,7v. wyglada na to,że aku jest nie doładowane czy może to byc wina awarii skrzyni?
Pozdrawiam
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Tryb Awaryjny Skrzyni- rozwiązanie problemów
Po gwałtownym przyśpieszeniu = wysokich obrotach silnika i ładowaniu 14,7 w konfiguracji z trybem awaryjnym ASB stawiam na uwalony regulator napięcia w altku.
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 6 maja 2020, o 13:32
- VIN: WDB2037061A247269
Re: Tryb Awaryjny Skrzyni- rozwiązanie problemów
W sumie o tym nie pomyslałem,sprawdze jak się zachowuje ładowanie przy wyzszych obrotach. Dzięki