Wymiana oleju w skrzyni biegów 716.xxx i tylnym moście
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 paź 2015, o 12:15
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Wymiana oleju w skrzyni biegów 716.xxx i tylnym moście
Dzień Dobry,
Drodzy Państwo, to mój pierwszy post na tym Forum, dlatego na początku pragnę serdecznie pozdrowić wszystkich jego uczestników.
Chciałby się uprzejmie zwrócić z prośbą o pomoc w rozwiązaniu następującej kwestii : wymianie oleju w skrzyni biegów oraz tylnym moście mercedesa. Wiem, że ten problem był nieraz poruszany na forum, jak i w internecie. Niestety nie znalazłem odpowiedzi dotyczących konkretnego modelu skrzyni. Sprawa ma się tak:
1. Mercedes to model C200 CDI (W203) z 2004 roku (po liftingu). Samochód posiada 6 biegową skrzynię manualną. Na podstawie numeru VIN ustaliłem że skrzynia jest typu: 716.606
Mam problem z doborem oleju do tej skrzyni biegów. Oryginalnego oleju na rynku nie spotkałem. Znalazłem cztery produkty: Motul, Febi, Castrol, VATOIL, ale:
a) nie mam pojęcia, który nadawałby się do tej skrzyni,
b) nie znalazłem też niestety normy MB właściwej dla tej skrzyni biegów.
Czy ktoś z Was może wie, jaką normę MB powinny spełniać olej do skrzyni 716.6xx. Czy mogą to być oleje półsyntetyczne ?
2. Na podstawie numeru VIN nie byłem w stanie ustalić numeru mostu. Gdy zajrzałem pod spód samochodu, na tylnym moście numery były z trzech stron. Z której strony jest numer identyfikujący tylny most. Czy na podstawie tego numeru można dobrać olej ? Czy dla oleju do tylnego mostu też jest norma MB ?
3. Podobno korek wlewu oleju do tylnego mosty ma inny rozmiar niż korek służący do spuszczania tego oleju. Jaki typ i rozmiar klucza jest do korka wlewu oleju do tylnego mostu ?
Bardzo dziękuję za wszelką pomoc i informacje.
Drodzy Państwo, to mój pierwszy post na tym Forum, dlatego na początku pragnę serdecznie pozdrowić wszystkich jego uczestników.
Chciałby się uprzejmie zwrócić z prośbą o pomoc w rozwiązaniu następującej kwestii : wymianie oleju w skrzyni biegów oraz tylnym moście mercedesa. Wiem, że ten problem był nieraz poruszany na forum, jak i w internecie. Niestety nie znalazłem odpowiedzi dotyczących konkretnego modelu skrzyni. Sprawa ma się tak:
1. Mercedes to model C200 CDI (W203) z 2004 roku (po liftingu). Samochód posiada 6 biegową skrzynię manualną. Na podstawie numeru VIN ustaliłem że skrzynia jest typu: 716.606
Mam problem z doborem oleju do tej skrzyni biegów. Oryginalnego oleju na rynku nie spotkałem. Znalazłem cztery produkty: Motul, Febi, Castrol, VATOIL, ale:
a) nie mam pojęcia, który nadawałby się do tej skrzyni,
b) nie znalazłem też niestety normy MB właściwej dla tej skrzyni biegów.
Czy ktoś z Was może wie, jaką normę MB powinny spełniać olej do skrzyni 716.6xx. Czy mogą to być oleje półsyntetyczne ?
2. Na podstawie numeru VIN nie byłem w stanie ustalić numeru mostu. Gdy zajrzałem pod spód samochodu, na tylnym moście numery były z trzech stron. Z której strony jest numer identyfikujący tylny most. Czy na podstawie tego numeru można dobrać olej ? Czy dla oleju do tylnego mostu też jest norma MB ?
3. Podobno korek wlewu oleju do tylnego mosty ma inny rozmiar niż korek służący do spuszczania tego oleju. Jaki typ i rozmiar klucza jest do korka wlewu oleju do tylnego mostu ?
Bardzo dziękuję za wszelką pomoc i informacje.
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- Użytkownik
- Posty: 1036
- Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
- VIN: WDD2040012A607752
- Lokalizacja: Galway
Tak jak Smart napisał najpierw VIN auta, co skrzyni automatycznej to uwierz mi, że lepiej dopłacić te pare groszy i kupić aryginalny w ASO
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
-
- VIP
- Posty: 185
- Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
- VIN: WME01MC011H122552
- Lokalizacja: Józefosław
-
- Użytkownik
- Posty: 1036
- Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
- VIN: WDD2040012A607752
- Lokalizacja: Galway
-
- VIP
- Posty: 185
- Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
- VIN: WME01MC011H122552
- Lokalizacja: Józefosław
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 paź 2015, o 12:15
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Bardzo dziękuję za odzew i informacje, szczególnie Falconowi.
Przepraszam za niepodanie numeru VIN, ale to nie mój samochód (chociaż chciałbym aby był ). Za Waszą radą obdzwoniłem Autoryzowane Stacje i też zdobyłem pewne dane. Są "prawie" zbieżne z tym co pisze Falcon. Kolegę Falcona proszę, aby poniższego porównania nie traktował jako krytyki. Jestem mu naprawdę wdzięczny za wyszukanie informacji. Chciałbym jednak je skonfrontować z tym co dowiedziałem się w Stacjach, bo czasami i ludzie tam mogą się mylić. Sprawa wygląda tak:
1. Olej do skrzyni biegów:
norma: MB235.10
wchodzi: 1.2 litra
SAE 75W-80W
2. Olej do tylnego mostu:
norma: MB235.7 lub MB235.74
wchodzi 0.95 litra
SAE 75W-85
Odnośnie pkt 1. to zastanawiałem się skąd się wzięła różnica pomiędzy informacją od Falcona, że wchodzi do skrzyni 1.5 litra, zaś ASO podało 1.2 litra. Znalazłem w internecie informacje , że do tej skrzyni biegów wchodzi 1.5 litra, ale jest jakieś zalecenie (ta kwestia była też poruszana na tym forum) aby wlewać 10 mm poniżej poziomu korka, co daje objętość 300 ml mniej. Tak więc informacja z ASO i od Falcona byłyby zbieżne.
Odnośnie pkt2. to tutaj rozbieżność jest sporawa, ale chyba wytłumaczenie jest na tej stronie:
http://mercedes.phorum.pl/viewtopic.php?t=4179
w szczególności cyt.:
" ...Ogólnie zalecanie MB dotyczy wlewania olejów hipoidalnych przekładowych o klasie SAE 90W (85W90) o normie MB 235.7
Do mostów z ASD MB zaleca oleje syntetyczne o klasie SAE 75W / 85W spełniający normy 235.7 np olej MB 001 989 14 03 12 ..."
Odnośnie zakupu oleju OEM, to na miejscu właściciel tak bym zrobił. Byłoby przynajmniej mniej problemów z szukaniem tych wszystkich informacji. Najśmieszniejsze jest to, że do skrzyni biegów wchodzi 1.2 litra, a oryginalny olej pakowany jest w pojemniki o pojemności 1 litra. Olej do tylnego mostu też jest pakowany w litrowych pojemnikach i jeśli ASO się nie pomyliło co do potrzebnej objętości (0.95l), to jest go na "styk" w butelce. Jeśli zaś kolega Falcon ma rację, że potrzeba 1.1 litra, to też by trzeba było kupić dwa opakowania oleju.
Jeśli można to chciałbym się podpytać jeszcze o kwestie klucza do korków w tylnym moście. Na cytowanej stronie internetowej jest klucz nimbus 14, ale to do mercedesa W201. Jak jest klucz w W203 ?
Przepraszam za niepodanie numeru VIN, ale to nie mój samochód (chociaż chciałbym aby był ). Za Waszą radą obdzwoniłem Autoryzowane Stacje i też zdobyłem pewne dane. Są "prawie" zbieżne z tym co pisze Falcon. Kolegę Falcona proszę, aby poniższego porównania nie traktował jako krytyki. Jestem mu naprawdę wdzięczny za wyszukanie informacji. Chciałbym jednak je skonfrontować z tym co dowiedziałem się w Stacjach, bo czasami i ludzie tam mogą się mylić. Sprawa wygląda tak:
1. Olej do skrzyni biegów:
norma: MB235.10
wchodzi: 1.2 litra
SAE 75W-80W
2. Olej do tylnego mostu:
norma: MB235.7 lub MB235.74
wchodzi 0.95 litra
SAE 75W-85
Odnośnie pkt 1. to zastanawiałem się skąd się wzięła różnica pomiędzy informacją od Falcona, że wchodzi do skrzyni 1.5 litra, zaś ASO podało 1.2 litra. Znalazłem w internecie informacje , że do tej skrzyni biegów wchodzi 1.5 litra, ale jest jakieś zalecenie (ta kwestia była też poruszana na tym forum) aby wlewać 10 mm poniżej poziomu korka, co daje objętość 300 ml mniej. Tak więc informacja z ASO i od Falcona byłyby zbieżne.
Odnośnie pkt2. to tutaj rozbieżność jest sporawa, ale chyba wytłumaczenie jest na tej stronie:
http://mercedes.phorum.pl/viewtopic.php?t=4179
w szczególności cyt.:
" ...Ogólnie zalecanie MB dotyczy wlewania olejów hipoidalnych przekładowych o klasie SAE 90W (85W90) o normie MB 235.7
Do mostów z ASD MB zaleca oleje syntetyczne o klasie SAE 75W / 85W spełniający normy 235.7 np olej MB 001 989 14 03 12 ..."
Odnośnie zakupu oleju OEM, to na miejscu właściciel tak bym zrobił. Byłoby przynajmniej mniej problemów z szukaniem tych wszystkich informacji. Najśmieszniejsze jest to, że do skrzyni biegów wchodzi 1.2 litra, a oryginalny olej pakowany jest w pojemniki o pojemności 1 litra. Olej do tylnego mostu też jest pakowany w litrowych pojemnikach i jeśli ASO się nie pomyliło co do potrzebnej objętości (0.95l), to jest go na "styk" w butelce. Jeśli zaś kolega Falcon ma rację, że potrzeba 1.1 litra, to też by trzeba było kupić dwa opakowania oleju.
Jeśli można to chciałbym się podpytać jeszcze o kwestie klucza do korków w tylnym moście. Na cytowanej stronie internetowej jest klucz nimbus 14, ale to do mercedesa W201. Jak jest klucz w W203 ?
Ostatnio zmieniony 3 lis 2015, o 00:21 przez borsuk, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- VIP
- Posty: 185
- Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
- VIN: WME01MC011H122552
- Lokalizacja: Józefosław
- kamilspider
- VIP
- Posty: 241
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
- VIN: WDB2030461A818858
Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów 716.xxx i tylnym moście
Gdyby ktoś się zastanawiał czy olej w manualnej skrzyni i dyfrze się wymienia czy nie to może te zdjęcia pomogą mu podjąć decyzję.
Na korku spustowym w dyfrze (jest chyba taki sam jak wlewowy do skrzyni) nie dali magnesu tak jak w skrzyni, nad czym ubolewałem, więc go dołożyłem sam (nie mam foto). Trochę lipa, że Merc zapomniał o magnesie bo z biegiem czasu jeździmy już nie na oleju a na brokatowym płynie, który wraz z przebiegiem staje się coraz bardziej szkodliwy.
Ori MB olej do skrzyni jest bardzo rzadki, jeszcze nie miałem takiego. Lepiej nie kombinować z zamiennikami.
Ogólnie w moście poziom był w normie, a ze skrzyni spuściłem tylko 1l. Na nowym oleju biegi na zimno wchodzą może mikro lepiej, na ciepło nie zauważyłem zmian.
Po prawie 13 latach i podobno 226kkm wygląda to tak (w sumie normalnie):
P.S. Myślę, że bez zmiany oleju w tych podzespołach da radę przejechać z 500kkm, ale jeżeli będziemy zmieniać to zrobimy może i 1mln bez dziwnych dźwięków itp czy konieczności naprawy.
W silniku też możemy nie zmieniać i zrobimy 100kkm, albo i więcej
Na korku spustowym w dyfrze (jest chyba taki sam jak wlewowy do skrzyni) nie dali magnesu tak jak w skrzyni, nad czym ubolewałem, więc go dołożyłem sam (nie mam foto). Trochę lipa, że Merc zapomniał o magnesie bo z biegiem czasu jeździmy już nie na oleju a na brokatowym płynie, który wraz z przebiegiem staje się coraz bardziej szkodliwy.
Ori MB olej do skrzyni jest bardzo rzadki, jeszcze nie miałem takiego. Lepiej nie kombinować z zamiennikami.
Ogólnie w moście poziom był w normie, a ze skrzyni spuściłem tylko 1l. Na nowym oleju biegi na zimno wchodzą może mikro lepiej, na ciepło nie zauważyłem zmian.
Po prawie 13 latach i podobno 226kkm wygląda to tak (w sumie normalnie):
P.S. Myślę, że bez zmiany oleju w tych podzespołach da radę przejechać z 500kkm, ale jeżeli będziemy zmieniać to zrobimy może i 1mln bez dziwnych dźwięków itp czy konieczności naprawy.
W silniku też możemy nie zmieniać i zrobimy 100kkm, albo i więcej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2005 C180 kompressoren LPG+
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
-
- VIP
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2024, o 18:08
- VIN: WDB2032421F520243
- Lokalizacja: Warszawa, Maz.
Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów 716.xxx i tylnym moście
I Tylnym Moście ...
I tu mam zagadkę jaki symbol ma korek spustu oleju ( chyba wlewu to ten sam). Czy można prosić grono Adminów o sprawdzenie .
Niby A 352 997 00 32, ale jakoś niepotwierdzone do końca.
I tu mam zagadkę jaki symbol ma korek spustu oleju ( chyba wlewu to ten sam). Czy można prosić grono Adminów o sprawdzenie .
Niby A 352 997 00 32, ale jakoś niepotwierdzone do końca.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów 716.xxx i tylnym moście
Numer dobry, niecałe 13 zł netto a ASO.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP