Z Archiwum X - skrzynia 722.6
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 lut 2019, o 03:45
- VIN: WDB2032461F773200
Z Archiwum X - skrzynia 722.6
Witam wszystkich.
Jak w temacie problem z automatyczna skrzynia 722.6 po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu do temp. roboczej obroty utrzymują się w zakresie 800-900, ale kiedy przełączę na R lud D obroty znacznie spadają do około 500-600obr/min drgania z silnika przenoszą się na karoserię. Podczas dojeżdżania do świateł obroty spadają na moment do 400obr/min i wracają do około 500-600obr/min
Najgorzej jest podczas parkowania tyłem kiedy skręcę kierownicę obojętnie w którą stronę wtedy obroty zaczynaja falować pomiędzy 400-600 i szczerze przyznam, że nie da się tak jeździć czy parkować.
Silnik jest jak najbardziej w porządku olej, filtry, świece, pasek klinowy, rolki, komplet węży razem z tym zaworkiem nieszczęsnym za kompresorem, rozrząd wymieniony razem z kołami od Spawła, olej w skrzyni wymieniłem już po raz drugi oryginalny MB +filtr, poduszka skrzyni biegów też wymieniona. Auto było podpinane pod SD żadnych błędów, nowa adaptacja przepływomierza, przepustnicy i sterownika skrzyni nic nie pomogło Ręce opadają !!!!
Problem był już poruszany tu na forum niestety bez skutku. Szukałem także na niemieckich forach MB ale tak samo żadnej konkretnej diagnozy.
Panowie Pomocy!
Może ktoś z was uporał się już z takim problemem?
Chciałbym jeszcze pojeździć trochę tą C-klasa, ale coś takiego na Gwiazdę nie przystoi
Jak w temacie problem z automatyczna skrzynia 722.6 po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu do temp. roboczej obroty utrzymują się w zakresie 800-900, ale kiedy przełączę na R lud D obroty znacznie spadają do około 500-600obr/min drgania z silnika przenoszą się na karoserię. Podczas dojeżdżania do świateł obroty spadają na moment do 400obr/min i wracają do około 500-600obr/min
Najgorzej jest podczas parkowania tyłem kiedy skręcę kierownicę obojętnie w którą stronę wtedy obroty zaczynaja falować pomiędzy 400-600 i szczerze przyznam, że nie da się tak jeździć czy parkować.
Silnik jest jak najbardziej w porządku olej, filtry, świece, pasek klinowy, rolki, komplet węży razem z tym zaworkiem nieszczęsnym za kompresorem, rozrząd wymieniony razem z kołami od Spawła, olej w skrzyni wymieniłem już po raz drugi oryginalny MB +filtr, poduszka skrzyni biegów też wymieniona. Auto było podpinane pod SD żadnych błędów, nowa adaptacja przepływomierza, przepustnicy i sterownika skrzyni nic nie pomogło Ręce opadają !!!!
Problem był już poruszany tu na forum niestety bez skutku. Szukałem także na niemieckich forach MB ale tak samo żadnej konkretnej diagnozy.
Panowie Pomocy!
Może ktoś z was uporał się już z takim problemem?
Chciałbym jeszcze pojeździć trochę tą C-klasa, ale coś takiego na Gwiazdę nie przystoi
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: Z Archiwum X - skrzynia 722.6
wiem że to leczenie syfa pudrem i półśrodek ale może do czasu znalezienia przyczyn dałoby się na SD podnieść obroty biegu jałowego
Oczywiście to nie rozwiąże problemu ale ciut go zamaskuje
W sumie to może ktoś obeznany bardziej z SD się wypowie czy w tym modelu wogóle się da to zrobić
Oczywiście to nie rozwiąże problemu ale ciut go zamaskuje
W sumie to może ktoś obeznany bardziej z SD się wypowie czy w tym modelu wogóle się da to zrobić
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 lut 2019, o 03:45
- VIN: WDB2032461F773200
Re: Z Archiwum X - skrzynia 722.6
Możliwe, że byłoby to jakieś tymczasowe rozwiązanie, ale uparłem się jak osioł i nie odpuszczę tak długo aż dojdę do przyczyny tych objawów.
Jest tu na forum wielu dobrych fachowców co na mercedesach zęby zjedli a jeszcze więcej tych, którzy sami naprawiają swoje Gwiazdy i znają się na tym bardzo dobrze dlatego poruszam temat i proszę was o wsparcie i jakieś wskazówki.
Kupiłem za nie wielkie pieniądze od dobrego znajomego taksówkarza kilku letni, ale jeszcze nie używany moduł sterujący skrzyni biegów razem z wszystkimi zaworami oryginalny z MB w przyszłym tygodniu zamontuje go i zobaczę czy to coś zmieni.
Czytałem już na wielu forach i nikt nie rozwiązał tej zagadki a przypadłość dość częsta w rożnych modelach mercedesa ale zawsze z ta sama skrzynia 722.6 dlatego upieram się, że problem leży po stronie skrzyni a nie silnika co też nie oznacza, że mogę się mylić.
Jest tu na forum wielu dobrych fachowców co na mercedesach zęby zjedli a jeszcze więcej tych, którzy sami naprawiają swoje Gwiazdy i znają się na tym bardzo dobrze dlatego poruszam temat i proszę was o wsparcie i jakieś wskazówki.
Kupiłem za nie wielkie pieniądze od dobrego znajomego taksówkarza kilku letni, ale jeszcze nie używany moduł sterujący skrzyni biegów razem z wszystkimi zaworami oryginalny z MB w przyszłym tygodniu zamontuje go i zobaczę czy to coś zmieni.
Czytałem już na wielu forach i nikt nie rozwiązał tej zagadki a przypadłość dość częsta w rożnych modelach mercedesa ale zawsze z ta sama skrzynia 722.6 dlatego upieram się, że problem leży po stronie skrzyni a nie silnika co też nie oznacza, że mogę się mylić.
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 cze 2014, o 19:40
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Re: Z Archiwum X - skrzynia 722.6
Czyściłeś przepustnice???? Od tego bym zaczął.sama adaptacja nic nie da.
Jeżeli to w.w wykonałeś i nie pomogło to
na 100% masz Wandler do regeneracji.
Niedługo, po odpaleniu i wbiciu na R lub D zacznie zaduszać silnik.
Jeżeli to w.w wykonałeś i nie pomogło to
na 100% masz Wandler do regeneracji.
Niedługo, po odpaleniu i wbiciu na R lub D zacznie zaduszać silnik.
DIAGNOSTYKA, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
W211 3.0 V6 Cdi
W211 2,7 Cdi
W203 2.7 Cdi
WDB2110161A337842
POZNAŃ
W211 3.0 V6 Cdi
W211 2,7 Cdi
W203 2.7 Cdi
WDB2110161A337842
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 lut 2019, o 03:45
- VIN: WDB2032461F773200
Re: Z Archiwum X - skrzynia 722.6
Tak, przepustnice czyściłem ale nie pomogło. Tez już się zastanawiałem nad Wandlerem i chyba od tego zacznę.
Orientuje się ktoś z was może czy poprzez „SD” można przeprowadzić test Wandlera?
Orientuje się ktoś z was może czy poprzez „SD” można przeprowadzić test Wandlera?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3342
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Z Archiwum X - skrzynia 722.6
A próbowałeś zrobić "stall test"? Nie trzeba żadnych specjalistycznych gratów tylko trochę odwagi. Szybko będzie wiadomo czy problem jest w skrzyni (mechaniczny) czy w konwerterze. Poczytaj o tym i się zastanów. Uwaga - można zajechać skrzynię przy źle wykonanym teście.
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 lut 2019, o 03:45
- VIN: WDB2032461F773200
Re: Z Archiwum X - skrzynia 722.6
A to ciekawe jeszcze o tym nie słyszałem, zaraz zgłębię wiedzę w tym temacie
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 kwie 2022, o 19:55
- VIN: WDD2042411F335101
Re: Z Archiwum X - skrzynia 722.6
Panowie, próbuje się skontaktować z Denisem - macie wiedzę bądż jakiś kontakt do niego gdzie urzęduje w Poznaniu?
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 maja 2014, o 21:12
- VIN: WDB2032421F433883
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Z Archiwum X - skrzynia 722.6
A ja proponuję sprawdzić poziom oleju w kompresorze doładowania powietrza. W moim autku też miałem tak bardzo irytujące objawy. Częściowo ustępowały po optymalnym rozgrzaniu płynu w aut. skrzyni. Poprosiłem mechanika przy okazji wymiany paska wielorowkowego o sprawdzenie w kompresorze. Nie było ani kropli - po 387 000 km dostał pełną dawkę świeżego oleju. Od tego momentu sporo się zmieniło. Jest dużo lepiej, aczkolwiek przy zimowych chłodach i krótkich przebiegach drgania się pojawiają. Ale nie są już tak denerwujące. A swoją drogą, od czasu założenia przez kolegę tego tematu minęło już sporo czasu... Czy możesz napisać co się udało zrobić i z jakimi efektami ?
S203 C200K CLASSIC ASB '03 + LPG WDB2032421F433883