Zawór Lock-up?
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 paź 2020, o 18:13
- VIN: WDB3032422F813311
Re: Zawór Lock-up?
I jak udało się uporać z problemem ???
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Zawór Lock-up?
Zmieniłem zawór lock-up. Jest lepiej, ale nie idealnie, czasami szarpnie, jest uślizg, spadną obroty, a biegu nie zmieni. Zawsze dzieje się tak po przejechaniu progu zwalniającego/zjeździe z ronda albo po skręcie na skrzyżowaniu. I prawie zawsze między 2 i 3 biegiem.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Zawór Lock-up?
Witam po długiej przerwie.
Przeprowadziłem dzisiaj jazdę testową z komputerem diagnostycznym Delphi DS150E i mam kilka pytań, bo wydaje mi się, że znalazłem przyczynę dziwnych zmian biegów.
Pierwsza kwestia: czy normalne jest, że jadąc na 5 biegu czujnik prędkości obrotowej 3 nie pokazuje żadnych obrotów?
Jadąc na 5biegu czujnik prędkości obrotowej N2 pokazuje mniejsze obroty względem prędkości obrotowej silnika
Rozpędzając auto od 0km/h czujnik N3 pokazuje obroty dopiero od około 1200-1300 obrotów, wcześniej wskazuje wartość 0. Później pokazuje takie same wartości jak N2.
Przy zwalnianiu zdarza się, że czujnik N2 pokazuje mniejsze obroty niż prędkość obrotowa i czujnik N3 czasami nie pokazuje obrotów poniżej 1200 obrotów.
Według mnie do wymiany płyta sterująca, ale proszę o potwierdzenie. Brak zapisanych błędów.
Wcześniej użytkownik denis071 pisał o możliwości zabrudzonych czujników N2 i N3, ale jak pisałem wcześniej były czyste(chyba że po demontażu płyny byłyby brudne od spodu).
Pozdrawiam.
Przeprowadziłem dzisiaj jazdę testową z komputerem diagnostycznym Delphi DS150E i mam kilka pytań, bo wydaje mi się, że znalazłem przyczynę dziwnych zmian biegów.
Pierwsza kwestia: czy normalne jest, że jadąc na 5 biegu czujnik prędkości obrotowej 3 nie pokazuje żadnych obrotów?
Jadąc na 5biegu czujnik prędkości obrotowej N2 pokazuje mniejsze obroty względem prędkości obrotowej silnika
Rozpędzając auto od 0km/h czujnik N3 pokazuje obroty dopiero od około 1200-1300 obrotów, wcześniej wskazuje wartość 0. Później pokazuje takie same wartości jak N2.
Przy zwalnianiu zdarza się, że czujnik N2 pokazuje mniejsze obroty niż prędkość obrotowa i czujnik N3 czasami nie pokazuje obrotów poniżej 1200 obrotów.
Według mnie do wymiany płyta sterująca, ale proszę o potwierdzenie. Brak zapisanych błędów.
Wcześniej użytkownik denis071 pisał o możliwości zabrudzonych czujników N2 i N3, ale jak pisałem wcześniej były czyste(chyba że po demontażu płyny byłyby brudne od spodu).
Pozdrawiam.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3344
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zawór Lock-up?
Jak nie masz błędów to ściągnij płytę sterującą ze skrzyni i wyczyść czujniki - na pewno będzie na nich syf. Tańsza opcja niż 600+ za nową płytę.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Zawór Lock-up?
Przybek: pisałem, że wcześniej sprawdzałem te czujniki, po tym jak denis071 pisał o możliwości zabrudzenia. Były czyściutkie. Przetarłem je dla pewności, ale nie było żadnej zmiany...
Nie zdejmowałem płyty, więc nie czyściłem ich od spodu, ale czy mogą tam być brudne skoro z góry były czyste?
Nie zdejmowałem płyty, więc nie czyściłem ich od spodu, ale czy mogą tam być brudne skoro z góry były czyste?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3344
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zawór Lock-up?
Istnieje taka możliwość ale rzadko się zdarza. A poza tematem płyty to czy we wtyczce było sucho?
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Zawór Lock-up?
Tak, wtyczka sucha. Za każdym razem montuję nowe gniazdo.