Zawór Lock-up?
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Zawór Lock-up?
Witajcie, mam pytanie.
Gdy podczas zmiany biegów na zimnej skrzyni występują szarpania często wymienia się zawór lock-up. Zastanawiam się czy w przypadku szarpania przy zmianie biegów na ciepłej skrzyni(głównie między 2-3 biegiem i nie za każdym razem) zawór ten może być odpowiedzialny za ten problem? Czy ewentualnie może powodować wibracje auta podczas postoju na światłach z ustawionym D? Może wystarczy zrobić reset skrzyni jak pokazują na filmach, by zniwelować przypadłość?
Olej w skrzyni zmieniony na fuchsa 15 tys km. Opiłków żadnych nie było w misce. Przebieg auta ponad 300kkm.
Pozdrawiam
Gdy podczas zmiany biegów na zimnej skrzyni występują szarpania często wymienia się zawór lock-up. Zastanawiam się czy w przypadku szarpania przy zmianie biegów na ciepłej skrzyni(głównie między 2-3 biegiem i nie za każdym razem) zawór ten może być odpowiedzialny za ten problem? Czy ewentualnie może powodować wibracje auta podczas postoju na światłach z ustawionym D? Może wystarczy zrobić reset skrzyni jak pokazują na filmach, by zniwelować przypadłość?
Olej w skrzyni zmieniony na fuchsa 15 tys km. Opiłków żadnych nie było w misce. Przebieg auta ponad 300kkm.
Pozdrawiam
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zawór Lock-up?
Spróbuj z resetem adaptacji ale raczej problem masz mechaniczny (pewna sprężynka pod tłoczkiem w pewnym miejscu płyty sterującej czasem pęka).
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Zawór Lock-up?
Po zdjęciu płyty łatwo ją znaleźć? Myślałem czy w ciemno nie zmienić lock up'a. Mógłby wtedy zmienić ta sprężynkę, pytanie czy występuje sama?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zawór Lock-up?
Tu masz do poczytania https://www.benzworld.org/threads/722-6 ... t.1423078/ nawet płyty nie trzeba zdejmować tylko miskę wystarczy.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Zawór Lock-up?
Dzięki wielkie. Pierwszy raz słyszę o takim problemie w 722.6.
Jak będę zdejmował miskę to chyba tak zmienię profilaktycznie lock up.
Pytanie czy jak mam ledwie 15 tys km na nowym oleju to może zlać w czysty pojemnik i zalać ten stary olej? Ew. zmienić tylko filtr + uszczelka?
Jak będę zdejmował miskę to chyba tak zmienię profilaktycznie lock up.
Pytanie czy jak mam ledwie 15 tys km na nowym oleju to może zlać w czysty pojemnik i zalać ten stary olej? Ew. zmienić tylko filtr + uszczelka?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zawór Lock-up?
Nowa uszczelka, filtr może zostać stary jeżeli ma tyle co olej i jeżeli olej będzie czysty, olej można dla bezpieczeństwa przefiltrować przez gęstą gazę czy coś w tym stylu. Te sprężynki lubiły pękać w W210 - objawy albo szarpnięcie albo uślizg przy zmianie 2/3 (zależy jak pękła).
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Zawór Lock-up?
Wielkie dzięki
Tak jeszcze czytam opis: ta sprężyna pęka w skrzyniach do 1999 roku czy po 1999 też? U mnie auto jest z 2005 roku.
Wpierw spróbuję zrobić reset skrzyni, jak nie pomoże to zdejmę miskę i zobaczę jak to wygląda. Zdam relację później.
Jeszcze pytanie odnośnie wtyczki plastikowej: jak nie będę jej ruszać to nie muszę chyba jej zmieniać?
P.s Znalazłem tylko jeden sklep w Polsce gdzie można kupić tą sprężynę
Tak jeszcze czytam opis: ta sprężyna pęka w skrzyniach do 1999 roku czy po 1999 też? U mnie auto jest z 2005 roku.
Wpierw spróbuję zrobić reset skrzyni, jak nie pomoże to zdejmę miskę i zobaczę jak to wygląda. Zdam relację później.
Jeszcze pytanie odnośnie wtyczki plastikowej: jak nie będę jej ruszać to nie muszę chyba jej zmieniać?
P.s Znalazłem tylko jeden sklep w Polsce gdzie można kupić tą sprężynę
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zawór Lock-up?
Wtyczkę zmieniasz tylko wtedy jak już puszcza olej. W okolicach 2000 roku wyszła poprawiona wersja sprężynki co nie zmienia faktu że nadal może się zdarzać ta usterka.
-
- VIP
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 lut 2012, o 19:46
- VIN: WDB2032071F478199
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawór Lock-up?
Zalecane jest po każdym demontażu wtyczki.
MB C 200, CDI 2,2 CLASSIC KOMBI, 2003r.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zawór Lock-up?
Tak samo jak zalecane jest zamontować nowy intercooler przy wymianie turbiny tylko jeszcze nie widziałem żeby to ktoś robił... EOT.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Zawór Lock-up?
Witam po długiej przerwie.
Dopiero niedawno miałem czas żeby obadać cała to sprawę ze sprężynką...
Zrzuciłem miskę, odkręcam pokrywkę i jakie moje zdziwienie... Były cztery sprężynki, jednak każda innego rozmiaru... Finalnie zmieniłem filtr+uszczelka+wtyczka i olej. Nadal to samo zjawisko występuje. Najbardziej odczuwalne po przejeździe przez próg zwalniający. Przy dodaniu gazu obroty rosną do około 2500 później spadną do około 2100(biegu nie zmieni) wzrosną znowu do 2500 i zmienia bieg...
Sam nie wiem co o tym sądzić...
Spotkał ktoś się z brakiem tej sprężynki?
Dopiero niedawno miałem czas żeby obadać cała to sprawę ze sprężynką...
Zrzuciłem miskę, odkręcam pokrywkę i jakie moje zdziwienie... Były cztery sprężynki, jednak każda innego rozmiaru... Finalnie zmieniłem filtr+uszczelka+wtyczka i olej. Nadal to samo zjawisko występuje. Najbardziej odczuwalne po przejeździe przez próg zwalniający. Przy dodaniu gazu obroty rosną do około 2500 później spadną do około 2100(biegu nie zmieni) wzrosną znowu do 2500 i zmienia bieg...
Sam nie wiem co o tym sądzić...
Spotkał ktoś się z brakiem tej sprężynki?
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 cze 2014, o 19:40
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zawór Lock-up?
Masz hydraulikę nr.0006 inną zmodyfikowaną, ta spreżyna jest dla 0406, 0606 przed rokiem 99'.
Ściągałeś hydraulike???
Dziwne zmiany biegów są od zalepionego czujnika N3 na p.sterującej, to też jest magnes. Zły odczyt wałka planetarki.
Drgania(postój,jazda) lub falowania obrotów(jazda) przy jednostajnej prędkości np. tempo.80km/h świadczy o tym że Wandler do wymiany.
Ściągałeś hydraulike???
Dziwne zmiany biegów są od zalepionego czujnika N3 na p.sterującej, to też jest magnes. Zły odczyt wałka planetarki.
Drgania(postój,jazda) lub falowania obrotów(jazda) przy jednostajnej prędkości np. tempo.80km/h świadczy o tym że Wandler do wymiany.
DIAGNOSTYKA, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
W211 3.0 V6 Cdi
W211 2,7 Cdi
W203 2.7 Cdi
WDB2110161A337842
POZNAŃ
W211 3.0 V6 Cdi
W211 2,7 Cdi
W203 2.7 Cdi
WDB2110161A337842
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Zawór Lock-up?
Ten czujnik N3 to jest zawór lock - up?
Chciałem zdjąć płytę sterujący i wyjąć każdy zawór do czyszczenia, ale ostatecznie tego nie zrobiłem...
Drgań ani falowania nie mam. Tylko własnie taki spadek obrotów jakby zmieniał bieg, ale go nie zmieni. I prawie zawsze w tych samych sytuacjach występuje. Jak przejeżdzam przez prób zwalniający i później przyśpieszam oraz często np po skręcie na skrzyżowaniu jak zacznę przyśpieszać.
Chciałem zdjąć płytę sterujący i wyjąć każdy zawór do czyszczenia, ale ostatecznie tego nie zrobiłem...
Drgań ani falowania nie mam. Tylko własnie taki spadek obrotów jakby zmieniał bieg, ale go nie zmieni. I prawie zawsze w tych samych sytuacjach występuje. Jak przejeżdzam przez prób zwalniający i później przyśpieszam oraz często np po skręcie na skrzyżowaniu jak zacznę przyśpieszać.
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 cze 2014, o 19:40
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zawór Lock-up?
Czujniki !N2,N3 są zintegrowane z p.sterującą.
A zawór to zawór
A zawór to zawór
DIAGNOSTYKA, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
W211 3.0 V6 Cdi
W211 2,7 Cdi
W203 2.7 Cdi
WDB2110161A337842
POZNAŃ
W211 3.0 V6 Cdi
W211 2,7 Cdi
W203 2.7 Cdi
WDB2110161A337842
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Zawór Lock-up?
Witam po przerwie.
Udało mi się zabrać jeszcze raz za skrzynię.
Tak jak pisał denis071 zdjąłem całą płytę sterującą. Jeżeli chodzi o czujniki n2 i n3 na pierwszy rzut oka nie były ani trochę zabrudzone. Gdy przetarłem papierem bezpyłowym zebrałem delikatny osad. Wyjąłem wszystkie zawory sterujące razem z lock-up i przeczyściłem. Zmierzyłem również opór każdego z nich i według informacji, które znalazłem miały odpowiednie wartości rezystancji.
Po złożeniu wszystkiego czas na jazdę próbną. Efekt jest taki, że uślizg/szarpnięcie po redukcji biegu z 3-2 i 4-3 i dodaniu gazu występuje w mniejszym stopniu i rzadziej, jednak całkowicie nie zniknął problem. Wydaje mi się także, że teraz trochę dłużej przeciąga biegi.
Nie wiem już co o tym sądzić. Albo całą płyta jest do przejrzenia albo coś zaczyna się dziać z sprzęgłem hydrokinetycznym. Żałuję, że mimo wszystko nie zmieniłem tego lock-up'a dla świętego spokoju.
Nie pozostaje mi chyba nic innego jak jeździć dalej i obserwować problem.
P.S
W SD z tego co czytałem można wyłączyć lock-up żeby to wykluczyć. Czy można np. zrobić to także w Delphi DS150?
Update:
w momencie zmiany biegów manualnej nie występują problemy z szarpnięciem/uślizgiem przy dodaniu gazu. Myślę, że to jednak lock up, który źle załącza biegi(głównie 2-3 i 3-4).
Udało mi się zabrać jeszcze raz za skrzynię.
Tak jak pisał denis071 zdjąłem całą płytę sterującą. Jeżeli chodzi o czujniki n2 i n3 na pierwszy rzut oka nie były ani trochę zabrudzone. Gdy przetarłem papierem bezpyłowym zebrałem delikatny osad. Wyjąłem wszystkie zawory sterujące razem z lock-up i przeczyściłem. Zmierzyłem również opór każdego z nich i według informacji, które znalazłem miały odpowiednie wartości rezystancji.
Po złożeniu wszystkiego czas na jazdę próbną. Efekt jest taki, że uślizg/szarpnięcie po redukcji biegu z 3-2 i 4-3 i dodaniu gazu występuje w mniejszym stopniu i rzadziej, jednak całkowicie nie zniknął problem. Wydaje mi się także, że teraz trochę dłużej przeciąga biegi.
Nie wiem już co o tym sądzić. Albo całą płyta jest do przejrzenia albo coś zaczyna się dziać z sprzęgłem hydrokinetycznym. Żałuję, że mimo wszystko nie zmieniłem tego lock-up'a dla świętego spokoju.
Nie pozostaje mi chyba nic innego jak jeździć dalej i obserwować problem.
P.S
W SD z tego co czytałem można wyłączyć lock-up żeby to wykluczyć. Czy można np. zrobić to także w Delphi DS150?
Update:
w momencie zmiany biegów manualnej nie występują problemy z szarpnięciem/uślizgiem przy dodaniu gazu. Myślę, że to jednak lock up, który źle załącza biegi(głównie 2-3 i 3-4).