Błąd czujnika płynu chłodzącego, problem

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
HatoriHanzo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 21 sty 2017, o 17:46
VIN: WDB 2030461F471324
Lokalizacja: Szczecin

Błąd czujnika płynu chłodzącego, problem

Post autor: HatoriHanzo »

Witam.
(W203 2003r 1.8 Kompresor m271)
Od dłuższego czasu walczę z błędem :

P2004-016 B11/4 (Coolant temperature sensor), signal implausible Temperature [P0119]

Nie pokazuje mi się "check engine" na zegarach ale jedyne co się dzieje to wentylator załącza się na 3ci bieg i nie wyłączy się dopóki nie wyłączne zapłonu. Wentylator potrafi się załączyć podczas większej prędkości nawet na autostradzie oraz od razu po starcie silnika po uprzednim zgaszeniu.
Na obydwu kablach do kostki czujnika były przetarcia kabla, naprawiłem je (myślałem że momentalnie się czasem stykały), następnie zmieniłem czujnik płynu chłodzącego znajdującego się zaraz obok węża (powrotu) do zbiorniczek wyrównawczego, zmieniony został także termostat.
Dalej czasem wentylator się załączy.
Może to być coś z pompą wody? Żadnych hałasów z PW raczej nie ma, znam przypadłości oleju w sterowniku komputera, oleju nie ma, magnesy przestawiaczy faz rozrządu nowe, olej nie dostaje się wiązki do komputera.

Sam jestem mechanikiem wszystkie naprawy w samochodzie robie sam, znam wszystkie przypadłości m271 ale z czymś takim po wymianie tak naprawdę wszystkiego się nie spotkałem.
Silnik też się nie przegrzewa, temperatura oscyluje między 80*C a tą kreską między 80 a 120 (czyli chyba 100xd)
Czasem ten pasek imitujący temperature potrafi dość mocno oscylować między tymi dwoma wartościami, termostat otwiera się przy 88*C? Nie pamiętam dokładnie. Cz to może być wina termostatu? (mimo że wymieniłem go kilka miesięcy temu to był Vernet jak dobrze pamiętam) .


Ostatnio wraz z tym błędem pokazał się drugi :
P2029-002 "Selfadaptation of mixture formation at lean stop (tendency of engine toward" rich")
Kilka miesięcy padła mi sonda ta druga za katalizatorem, spalanie było duże wymieniłem (sonda Bosha) skasowałem błędy i już było ok. Jeśli ten błąd z mieszanką "zbyt bogatą" wróci to może być np przepływomierz?

Wspomniałem o tym drugim błędzie, bo może ma to jakieś sensowne połączenie.

Czy ktoś może pomóc? Albo nakierować chociaż?

Przepraszam, że tak dużo się rozpisałem ale staram się jaknajbardziej to zobrazować.
Mercedes-Benz w203 c180 Kompressor 2004r 143KM AVANTGARDE, automat .
HatoriHanzo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 21 sty 2017, o 17:46
VIN: WDB 2030461F471324
Lokalizacja: Szczecin

Re: Błąd czujnika płynu chłodzącego, problem

Post autor: HatoriHanzo »

Chciałbym podkreślić, że owa sytuacja z wentylatorem zawsze ukazuje się przy wysokiej temperaturze zewnętrznej.

Pytanie czy może być to kwestia czujnika ciśnienia klimatyzacji? Żadnych błędów w AC nie ma.

Pomyślałem, że pierw można by wykluczyć wiązke czyli zrobić bypass z kostki komputera do czujnika. Może wiązka jest gdzieś po drodze walnięta ale do tego potrzebuje schematu, czy może ktoś podrzucić? Schemat czujnik temperatury płynu chłodzącego - - - - - > sterownik silnika.
Musiałbym zlokalizować, które są te dwa kable bo pewnie po kolorze nie będzie to bezpieczne.
Mercedes-Benz w203 c180 Kompressor 2004r 143KM AVANTGARDE, automat .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”