coolant check level

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

lukasz1212g, Dokładny opis na jakiej zasadzie działają oba czujniki już jest na forum.
Chyba nawet w tym temacie, ale ja za Ciebie szukał nie będę :dokuczacz:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
lukasz1212g
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 16 mar 2014, o 12:10
VIN:
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: lukasz1212g »

loneraider pisze:Wymień zbiorniczek na taki z czujnikiem :haha:
...i tak też zrobiłem, zakupiłem nowy/używany z czujnikiem, wymieniłem i dwa błędy szlak trafił zaraz po odpaleniu silnika. Dla mnie problem rozwiązany. Postaram się jeszcze zdiagnozować czy w mojej Melanii osobno załącza się tylko komunikat z braku płynu w spryskiwaczu czy dodatkowo znowu dwa. loneraider dzięki.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2014, o 23:37 przez lukasz1212g, łącznie zmieniany 1 raz.
Rouse yourself greenwitch
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
tomftb
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 11 sie 2015, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomftb »

Witam serdecznie wszystkich miłośników Mercedes-Benz:-)

Jest to w zasadzie mój pierwszy post, a więc chciałbym się przedstawić. Pochodzę z Torunia i od jakiegoś roku jestem szczęśliwym posiadaczem MB w203 2.2 CDI 2003.

Piszę tutaj ponieważ moja radość nie trwała za długo, a więc tak jak w poprzedzających postach , również mi się zapala komunikat COOLANT CHECK LEVEL.

Sytuacja była i nadal jest dziwna, otóż ten komunikat pojawia sie dopiero po kilku godzinnym staniu, a po odpaleniu i po jakimś czasie, kiedy zgasimy auto i odpalimy je ponownie to komunikat znika.

Na chwile obecną sprawdziłem czujniki i tak:
- od poziomu płynu chłodzącego - 110 ohms;
- od płynu od spryskiwaczy 174 ohms;

Wygląda na to, że są sprawne. Czytałem i nie wiem, czy u mnie nie będzie uszczelka pod głowicą albo sama głowica.

Mogę jedynie dodać, że przy uruchomieniu silnika bardzo głośno pracuje takie małe urządzenie bodajże z filtrem które jest podłączone pod zbiornik płynu chłodzącego.

Poziomy płynów w normie. Nie za mało i nie za dużo. jeżeli chodzi o płyn chłodniczy, przy odpalonym samochodzie, otworzyłem korek i nie zauważyłem bąbelków, a także barwa nie wyglądała na jakąś mieszankę.

pozdrawiam i proszę o odp.

Jeżeli ktoś wymieniał uszczelkę pod głowicą to prosiłbym o podanie ceny orientacyjnej całego zabiegu
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Uzupełnij proszę na początek VIN w profilu lub stopce. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
roman.czachor
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 28 mar 2012, o 02:37
VIN:
Lokalizacja: Pawłowiczki

Post autor: roman.czachor »

tomftb pisze:Mogę jedynie dodać, że przy uruchomieniu silnika bardzo głośno pracuje takie małe urządzenie bodajże z filtrem które jest podłączone pod zbiornik płynu chłodzącego.
Niech mnie ktoś poprawi jeśli nie mam racji, ale zdaje się, że owo urządzenie, to, o którym piszesz to zawór sterowania podciśnieniem. Jest zamontowany na zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia i do niego jest podpięty taki mały filtr. Ale co to urządzenie ma wspólnego z układem chłodzenia?
Mercedes-Benz C220CDI Elegance Kombi (S203) 143KM 2003r (WDB2032061F392164)
Mercedes-Benz C320CDI Sport Edition Kombi (S203) 224KM 2005r (WDB2032201F715650) ;)
tomftb
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 11 sie 2015, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomftb »

Witam,

Dziękuję za odp. Będę szczery, nie znam się na motoryzacji dlatego tutaj postanowiłem napisać. Sytuację bodajże rozwiązałem. U mnie problemem była za mała ilość płynu. Dolanie jego rozwiązało problem. Okazuje się , że pod zbiornikiem na łączeniu delikatnie tego płynu ubywa.

pozdrawiam
artur87
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 21 lut 2017, o 16:53
VIN: WDB2032081F581501

Re: coolant check level

Post autor: artur87 »

Hej wszystkim mnie też dopadła ta kontolka.
Pierwszy raz w marcu br. faktycznie brakowalo plynu do chłodnicy - dolalem ok 0,5l
Czerwiec to samo kontrolka i brak płynu - dodałem ponad 1l tak aby płyn był pod sam korek
Wrzesień znowu pojawia sie komunikat widać, że brakuje płynu :( było ciemno dokładnie nie widzialem na oko ok 0,5l.
Wczoraj wrocilem z trasy ok 700km
Auto ma moc, w ogóle nie kopci nawet gdy jest gaz w podłogę.
I co teraz ? Już się boję ;(
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: coolant check level

Post autor: siwix »

No jak to co szukaj którędy ucieka
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
artur87
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 21 lut 2017, o 16:53
VIN: WDB2032081F581501

Re: coolant check level

Post autor: artur87 »

Siwix dzięki za odpowiedź. Jakieś podpowiedzi od czego zacząć ? Gdzie waszym zdaniem najprawdopodobniej jest wyciek. Wiem, że wasza wiedza i.doświadczenie przerasta nie jednego dobrego mechanika. Jedyne co dzis rzucilo mi się w oczy to jak by na zbiorniku w okolicy korka byla smuga po wyschnietym płynie. Smuga nie duża max do 10 cm. Moze to jakis trop?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: coolant check level

Post autor: Dziki Mar »

Ostatnio kolega opisywał walkę z uciekającym płynem, poszukaj na forum.

EDIT:
viewtopic.php?t=8173

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
artur87
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 21 lut 2017, o 16:53
VIN: WDB2032081F581501

Re: coolant check level

Post autor: artur87 »

artur87 pisze:Hej wszystkim mnie też dopadła ta kontolka.
Pierwszy raz w marcu br. faktycznie brakowalo plynu do chłodnicy - dolalem ok 0,5l
Czerwiec to samo kontrolka i brak płynu - dodałem ponad 1l tak aby płyn był pod sam korek
Wrzesień znowu pojawia sie komunikat widać, że brakuje płynu :( było ciemno dokładnie nie widzialem na oko ok 0,5l.
Wczoraj wrocilem z trasy ok 700km
Auto ma moc, w ogóle nie kopci nawet gdy jest gaz w podłogę.
I co teraz ? Już się boję ;(
dziś dolałem aż 2 litry płynu, gdyby poszła uszczelka to możliwe, że w ciągu kilku msc ubyło by ok 4,5l płynu ? silnik dalej był poprawnie pracował ?
Awatar użytkownika
kamykmm
VIP
Posty: 88
Rejestracja: 9 mar 2017, o 22:47
VIN: WDB2030611A652023

Re: coolant check level

Post autor: kamykmm »

może zwyczajnie gdzieś cieknie Ci ten płyn, sprawdź przewody, chłodnicę
C240 2.6 V6/sedan/2004 lift
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Re: coolant check level

Post autor: kichcio »

artur87 Ty masz silnik diesla widze? Nie masz przypadkiem alternatora chlodzonego plynem?
artur87
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 21 lut 2017, o 16:53
VIN: WDB2032081F581501

Re: coolant check level

Post autor: artur87 »

kichcio pisze:artur87 Ty masz silnik diesla widze? Nie masz przypadkiem alternatora chlodzonego plynem?
tak mam ON, 2,2 cdi 150KM. nie mam zielonego pojęcia czy mam alternator chłodzony płynem ;/ ktoś podpowie ?
1mario1
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 1 gru 2015, o 13:49
VIN:
Lokalizacja: nowa sól

Re: coolant check level

Post autor: 1mario1 »

Podzielę się moimi doświadczeniami q temacie. Początek komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego. Diagnoza mechanika uszkodzony oring przy plastikowej rurce odchodzacej od głowicy . Nie było śladu na ziemi płyn ściekał po silniku na osłony. Nadmiar pewnie w czasie jazdy spływał z osłony. Dwa miesiące spokój . Robię koło 2-3 k miesięcznie. Powtórka. Oring kupiony u Mercedesa. Założony inny. Mniej Ale dalej cieknie. Czas na rurkę doprowadzającą płyn do głowicy. Co dalej napiszę po wymianie.
Kompresor C180 '04
VIN WDB2037461A643833
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”