coolant check level

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
nygus7
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: nygus7 »

Tak, pochylenie auta ma wplyw na odczyt poziomu plynow spryskiwaczy/chlodzacego w naszych autach.
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

V126 pisze:Zawsze wywala błąd zbyt niskiego płynu chłodniczego i do spryskiwaczy na raz, bez względu na to, którego brakuje.
Układ działa więc NIEPRAWIDŁOWO.
Jeżeli takie było założenie konstruktorów to zrobiliby jedną kontrolkę z dwoma ikonami na raz - nieprawdaż ?
Jeżeli przepali się przykładowo kontrolka z chłodnicy, a braknie w chłodnicy płynu - to która kontrolka się zapali? Brak płynu w spryskiwaczu. Kierowca spokojnie będzie jechał dalej, i silnik ma UGOTOWANY :rotfl:

Tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 1880a9bf7b

jest zasada działania tego układu, a tutaj

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 1880a9bf7b

parametry czujników. Co prawda dla E-klasy 210, ale oporności chyba są w W 203 takie same.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Wszystkim pokazuje oba błędy na raz, nie wiem jak jest u nas, bo nigdy się nie zdarzyło, żeby było mniej jak pół zbiornika płynu.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

V126 pisze:Wszystkim pokazuje oba błędy na raz,
U mnie pokazuje osobno... (niski stan płynu to nie jest błąd!)
marecki
VIP
Posty: 140
Rejestracja: 1 cze 2008, o 09:31
VIN: WDBRF61J92F257933
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: marecki »

Podepnę się pod ten temat.
Wyskakuje mi napis na wyświetlaczu taki jak w tytule tego tematu.
Taka sytuacja jest tylko wtedy gdy auto stoi kilka godzin na dworzu i zostanie uruchomione, jeżeli stoi w garażu i odpalę wszystko jest ok.
Oczywiście płyn w chłodnicy jest w odpowiedniej ilości.
Po przejechaniu autem kilkaset metrów z zapalonym komunikatem wystarczy się zatrzymać, wyjąć kluczyk, ponownie odpalić i wszystko jest ok.
Nie wiem co o tym sądzić, czy elektonika Pani Mercedes wariuje na mrozie, czy coś zaczyna się dziać ? W zeszłym roku nie miałem takich problemów.
Profilaktycznie zaznaczę sobie jakąś kreskę na zbiorniczku aby dokładnie poobserwować poziom płynu w zbiorniczku.
Proszę kolegów mercmaniaków o jakieś rady i wskazówki :bezradny:
C240 V6 170KM, automat, 2002r, sedan, wersja USA
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

marecki sprawdź poziom płynu spryskiwacza, nalej pod korek najlepiej. Było już na forum o tym, że czasem mieszają się sygnały z tych czujników...
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Awatar użytkownika
dancio
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2010, o 14:42
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: dancio »

Witam. Wczoraj jadac w trase wlaczyl mi sie komunikat "sprawdz poziom płynu chłodniczego". Sprawdzając poziom nie zauwazyłem na zbiorniczku min. i max. Jestem laikiem w temacie wiec powiedzcie jaki mam kupic płyn np na jakiejs stacji benzynowej i ile go dolać. Pozdrawiam
Mercedes W203--- sedan --- 2002r. --- 1,8 KOMPRESOR --- 143KM
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Tyle, żeby na zimnym silniku było między min i max (pamiętaj, żeby nie dolewać płynu na gorącym silniku!).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

(pamiętaj, żeby nie dolewać płynu na gorącym silniku!).
Uwaga słuszna, jeśli układ jest opróżniony po np. zagotowaniu.
W innym wypadku, jeśli na dnie zbiorniczka widać jeszcze płyn, temperatura silnika i dolewanego płynu nie ma znaczenia, bo zanim zimny płyn doleci do gorących części silnika, dawno zmiesza się z gorącym, który już w układzie krąży...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

Witam :hejka: dancio , sprawdź w pierwszej kolejności jaką temperaturę zamarzania ma płyn w układzie Twojego autka :usmiech: , jeżeli mieści się w normie to znaczy minimum -35C i braki nie są duże to udajesz się do najbliższej stacji paliw nabywasz wodę destylowaną i lejesz w układ :usmiech: . A kiedy ubytki są duże? , :mysli: albo kiedy temp. zamarzania jest poniżej normy ?? :usmiech: to też , stacja paliw i wlewasz wodę destylowaną , :haha: przecież to końcówka lipca dopiero :usmiech: do jesieni znajdziesz przyczynę ubytku płynu , (jeżeli takowa jest) , a płyn przed zimą i tak będziesz zmuszony wymienić . :mysli: A jaki płyn?? , to już zależy od Ciebie , na pewno nie jakieś badziewie , które zeżre Ci chłodnicę :usmiech: . Pozdrowionka :hejka:
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
chodzyn84
VIP
Posty: 110
Rejestracja: 20 kwie 2010, o 23:42
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: chodzyn84 »

Witam od dwóch tyg. dolałem już 5 litrów płynu i ciągle ubywa, zauważyłem że szybcej po przejechaniu odcinka z większą prędk. Dziś był sprawdzany od dołu i mechanik nie zauważył wycieku, olej w silniku był wymieniany 5 tyś km temu i jest podobno ok, natomiast w automacie jest go za dużo ale niby też dobrze wygląda może po prostu za dużo było wlane na wymianie (10 tyś km). Co o tym myślicie? Raczej korkiem nie ucieka sucho na górze
C200 kompressor M111
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

chodzyn84 pisze:Witam od dwóch tyg. dolałem już 5 litrów płynu i ciągle ubywa, zauważyłem że szybcej po przejechaniu odcinka z większą prędk. Dziś był sprawdzany od dołu i mechanik nie zauważył wycieku, olej w silniku był wymieniany 5 tyś km temu i jest podobno ok, natomiast w automacie jest go za dużo ale niby też dobrze wygląda może po prostu za dużo było wlane na wymianie (10 tyś km). Co o tym myślicie? Raczej korkiem nie ucieka sucho na górze
ASB ma wspólną chłodnicę z silnikiem. Jeżeli dojdzie do przecieku wewnętrznego to płyn może iść do ASB.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
chodzyn84
VIP
Posty: 110
Rejestracja: 20 kwie 2010, o 23:42
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: chodzyn84 »

o masz czyli najgorsze, od dwóch tyg nie zauważyłem żadnej różnicy w zmianie biegów. Czy gdyby to się potwierdziło to ASB do wymiany?
C200 kompressor M111
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

chodzyn84 pisze:Czy gdyby to się potwierdziło to ASB do wymiany?
Wymieniaj jak najszybciej chłodnicę i olej w ASB, bo będziesz miał do wymiany skrzynię! Jeśli skrzynia jeszcze działa, to jest duża szansa, że ocaleje, ale nie jeździj tak, bo każdy kilometr może okazać się tym ostatnim!
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
chodzyn84
VIP
Posty: 110
Rejestracja: 20 kwie 2010, o 23:42
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: chodzyn84 »

oczywiście jutro jade na dokładny przegląd. Tylko jak się dostaje płyn do skrzyni to czy coś z tym wspólnego ma chłodnica?
Ostatnio zmieniony 20 gru 2010, o 20:13 przez chodzyn84, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 kompressor M111
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”