Duże ciśnienie w układzie chłodniczym
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Być może termostat uszkodzony i zablokował się w pozycji zamkniętej. Rzadki przypadek ale bywa... Pompę wody też warto sprawdzić...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Termostat był uszkodzony i stale otwarty.
Dwa miechy temu wymieniony na nowy w paczce GATES a termostat VERNET.
Oczywiście termostat sprawdzony przed założeniem i otwierał się w okolicach 90 st.C.
Jak zrobić żeby silnik był wolnossący? Czyli jak mogę odłaczyć turbo żeby nie było doładowania?
[ Dodano: 2012-02-20, 14:39 ]
Jaki wpływ na taki przyrost ciśnienia moze mieć pompa cieczy chłodzącej?!
Dwa miechy temu wymieniony na nowy w paczce GATES a termostat VERNET.
Oczywiście termostat sprawdzony przed założeniem i otwierał się w okolicach 90 st.C.
Jak zrobić żeby silnik był wolnossący? Czyli jak mogę odłaczyć turbo żeby nie było doładowania?
[ Dodano: 2012-02-20, 14:39 ]
Jaki wpływ na taki przyrost ciśnienia moze mieć pompa cieczy chłodzącej?!
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Turbina załączana jest zaworem podciśnieniowym. Odłącz z niego wtyczkę albo zdejmij wężyk idący do siłownika przy turbinie...kudłaty pisze: Czyli jak mogę odłaczyć turbo żeby nie było doładowania?
Zawór sterujący jest przy podłużnicy...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Za dużo kombinujesz i myślisz o prostych rzeczach. Pamiętaj, że poziom płynu chłodzącego sprawdza się na zimnym silniku i musi sięgać do poziomu ustalonego przez przegródki w zbiorniczku wyrównawczym (patrząc z góry przez otwór). Więc z rana dolewasz płynu do poziomu MAX, zakręcasz korek i normalnie kontynuujesz jazdę - żadne "ubytki" płynu nie powinny mieć miejsca.kudłaty pisze: Płynu mie wywala ale teraz robi się zarąbiście duże ciśnienie i puchną przewody.
Jak zrobić żeby silnik był wolnossący?
Z jakiego powodu chcesz to zrobić?kudłaty pisze: Czyli jak mogę odłaczyć turbo żeby nie było doładowania?
Czy te silniki nie miały już turbiny sterowanej serwomechanizmem?jjanicki pisze:Odłącz z niego wtyczkę albo zdejmij wężyk idący do siłownika przy turbinie...
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Na filmiku widać że po odprężeniu układu płynu w zbiorniczku jest tyle ile potrzeba. Sprawdzane to jest przed uruchomieniem więc na zimnym. I dalej widać że w miarę pracy silnika znów pojawia się komunikat o niskim poziomie - więc to nie jest do końca normalne.Gdyniak pisze:
"Za dużo kombinujesz i myślisz o prostych rzeczach. Pamiętaj, że poziom płynu chłodzącego sprawdza się na zimnym silniku..."
Nie wiem jak sterowana jest turbina u mnie.
Silnik to 646?!
Skoro sprawdziłem że to nie spaliny idą w płyn chłodzący, a nadciśnienie jakieś się robi to może głowica uszkodzona jest gdzieś po stronie dolotowej i nadciśnienie TURBO "wspomaga" również układ chłodzenia?
Jazda bez turbo pozwoli ocenić wiadomo co. ;-)
Wiem że to wszystko to straszna kombinacja ale to co dzieje się z moim samochodem nie jest normalne.
Zauważyłem że po osiągnięciu przez silnik temperatury otwarcia termostatu poziom płynu w zbiorniczku się podnosi i komunikat się nie pojawia.
Termostat jest super szczelny sprawdziłem. W starym termostacie na powierzchni zamykającej kanał "wodny" był jakiś taki dziwny śmieszny zaworek z kuleczką (bez sprężynki może wypadła gdzieś jakoś) może on był odpowiedzialny za jakąś regulację nadciśnienia?
Kiedyś tam w innym termostacie NOWYM z innego samochodu zauważyłem że jest tam takie delikatne wycięcie bądź dziurka która powoduje że termostat nie zostaje w 100% szczelny.
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Mi to wyglada na nieszczelny uklad chlodzacy. Zasysa gdzies lewe cisnienie, po otwarciu korka na zbiorniczku powietrze przepycha plyn do gory.
Sprobuj moze odpowietrzyc uklad. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej pracy, odkrec delikatnie korek ze zbiorniczka plynu chlodzacego (tak by sie nie poparzyc) i odpal silnik, a nastepnie pozwol mu troche popracowac. Odpowietrzalem tak Renault Clio II pewnego czasu, zawsze pomagalo.
Sprobuj moze odpowietrzyc uklad. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej pracy, odkrec delikatnie korek ze zbiorniczka plynu chlodzacego (tak by sie nie poparzyc) i odpal silnik, a nastepnie pozwol mu troche popracowac. Odpowietrzalem tak Renault Clio II pewnego czasu, zawsze pomagalo.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
kudłaty pisze: Wiem że to wszystko to straszna kombinacja ale to co dzieje się z moim samochodem nie jest normalne.
W takim razie zadam pytanie tak - jaki masz poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku i odkręconym korku?
kudłaty pisze:nadciśnienie TURBO "wspomaga" również układ chłodzenia?
Nie sądzę
Pamiętaj o jednym - każdym samochód ma NADCIŚNIENIOWY układ chłodzenia - zapobiega to między parowaniu płynu w temperaturze powyżej 100 st.C
Ale w ASO go nie kupiłeś?kudłaty pisze:Termostat jest super szczelny sprawdziłem.
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Na filmie widać, że na zimnym silniku jest za niski poziom, co widać na zbiorniczku i jest komunikat na komputerku. Podczas odkręcania korka schodzi ciśnienie i podnosi się poziom na zbiorniczku co jest mocno podejrzane. Ciśnienie w układzie rośnie od temperatury, gdy temperatura zrówna się z otoczeniem ciśnienie powinno zostać samoistnie zlikwidowane do zera. Termostaty mają do tego celu milimetrowy otworek dla wyrównania ciśnienia przed i za termostatem, moje pytanie czy ten termostat prawidłowo funkcjonuje? Termostat w silniku M272 ma taki otworek z kulką w środku i jest w obudowie termostatu. W silniku CDI termostat też jest w komplecie z obudową i zapewne ma taki otwór, więc trzeba go sprawdzić.Gdyniak pisze:W takim razie zadam pytanie tak - jaki masz poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku i odkręconym korku?
Cienki wężyk, który idzie do górnej części zbiornika wyrównawczego odpowiada za przelew przy wzroście ciśnienia, oraz do wyrównania ciśnienia w układzie. Drugi jego koniec jest podpięty do termostatu. Tu szukaj usterki.
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
- VIN:
- Lokalizacja: Ropczyce
Z tego co mi wiadomo otworek ten służy do odpowietrzenia układu, gdy termostat jest jeszcze zamknięty np. po wymianie płynu chłodzącego układ jest już "wstępnie" odpowietrzony. Ciśnienie przed i za termostatem jest zawsze takie samo bo przecież zamyka on tylko jedną stronę układu (np. zasilanie), a druga strona (np. powrót) jest zawsze otwarta, wiec ciśnienie się wyrównuje.pleban pisze:Termostaty mają do tego celu milimetrowy otworek dla wyrównania ciśnienia przed i za termostatem
Moim zdaniem u kolegi kudłaty płyn chłodzący znika w pęczniejących gumowych przewodach, a po odkręceniu korka (spadek ciśnienia) przewody stają się normalne to i płyn wraca.
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
pleban pisze:Na filmie widać, że na zimnym silniku jest za niski poziom, co widać na zbiorniczku i jest komunikat na komputerku.
Moje pytanie było retoryczne, dałem sobie czas na obejrzenie filmiku Natomiast zwracam uwagę, że ten samochód ma ZBYT NISKI poziom płynu chłodniczego i powinien zostać uzupełniony. Jeżeli korek nie zacznie "wywalać" płynu, to znaczy że wszystko jest OK.
To mnie też osobiście dziwi. Normalnie po odkręceniu korka poziom płynu podnosi się.pleban pisze:Podczas odkręcania korka schodzi ciśnienie i podnosi się poziom na zbiorniczku co jest mocno podejrzane.
Dlatego pytałem czy ten termostat jest oryginalny (choć wynika że nie) - być można cała ta dyskusja jest niepotrzebna ze względu na zły dobór termostatu do silnika.pleban pisze:Termostaty mają do tego celu milimetrowy otworek dla wyrównania ciśnienia przed i za termostatem,
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Na termostacie kupionym w INTER CARS dedykowanym dla tego silnika nie ma właśnie tej kulki.
Jak napisałem kilka postów wcześniej " Termostat jest super szczelny". Nie ma kulki i nie ma żadnego otworka więc to może być jego wadą?!
Ucinam zbędne dyskusje na temat poziomu płynu:
Na Zimnym Silniku Stan Płynu Jest Prawidłowy oczywiście po odprężeniu układu.
Co do zasysania powietrza z zewnątrz do układu to jak najbardziej jest to możliwe przecież korek na zbiorniczku jest tak zbudowany, że ma zawór podciśnieniowy i nadciśnieniowy, ale to przecież jest chyba jasne.
Jak napisałem kilka postów wcześniej " Termostat jest super szczelny". Nie ma kulki i nie ma żadnego otworka więc to może być jego wadą?!
Ucinam zbędne dyskusje na temat poziomu płynu:
Na Zimnym Silniku Stan Płynu Jest Prawidłowy oczywiście po odprężeniu układu.
Co do zasysania powietrza z zewnątrz do układu to jak najbardziej jest to możliwe przecież korek na zbiorniczku jest tak zbudowany, że ma zawór podciśnieniowy i nadciśnieniowy, ale to przecież jest chyba jasne.
-
- VIP
- Posty: 414
- Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
- VIN:
- Lokalizacja: Otwock
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem jaki jest numer TERMOSTAT na pewno VERNET więc możliwe, że 6847.92 - tyle że jak już wcześniej pisałem zapakowany był w pudełko GATES?!
Ostatnimi dniami wyjąłem znów termostat na zewnątrz po sprawdzeniu na zimnym szczelny 200%.
W ściance termostatu, która zamyka przepływ cieczy na duży obieg nawierciłem otwór o średnicy fi 2 mm, nieco mniejszy niż w oryginale z kulką.
Po zamontowaniu objawy "wsiąkania" płynu ze zbiorniczka ustały.
Płyn jest na odpowiednim poziomie, pozostało jedynie nadciśnienie, ale teraz już chyba tak ma być bo to przecież układ nadciśnieniowy.
Może szanowni koledzy wiedzą jaka powinna być prawidłowa wartość nadciśnienia w układzie? Chciałbym to jeszcze sprawdzić.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Okazało się, że niezbędna była wymiana korka i termostatu.
Dla potomnych pamiętajcie termostat musi być z dziurką i nie może być 100% szczelny kiedy jest zamknięty.
Ostatnimi dniami wyjąłem znów termostat na zewnątrz po sprawdzeniu na zimnym szczelny 200%.
W ściance termostatu, która zamyka przepływ cieczy na duży obieg nawierciłem otwór o średnicy fi 2 mm, nieco mniejszy niż w oryginale z kulką.
Po zamontowaniu objawy "wsiąkania" płynu ze zbiorniczka ustały.
Płyn jest na odpowiednim poziomie, pozostało jedynie nadciśnienie, ale teraz już chyba tak ma być bo to przecież układ nadciśnieniowy.
Może szanowni koledzy wiedzą jaka powinna być prawidłowa wartość nadciśnienia w układzie? Chciałbym to jeszcze sprawdzić.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Okazało się, że niezbędna była wymiana korka i termostatu.
Dla potomnych pamiętajcie termostat musi być z dziurką i nie może być 100% szczelny kiedy jest zamknięty.