Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Moderator: Dziki Mar

Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kudłaty pisze: Dla potomnych pamiętajcie termostat musi być z dziurką i nie może być 100% szczelny kiedy jest zamknięty.

Dla potomnych - zawsze kupujcie termostaty oryginalne, nigdy nie róbcie druciarstwa w zamiennikach :nunu:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Z obserwacji postów na forum, powyższa uwaga jest jak najbardziej słuszna w przypadku silników CDI... zwłaszcza, że różnica cenowa między ASO a nawet serwisem aukcyjnym nie jest miażdżąca, by nie zdecydować się na oryginał...
W przypadku diesli sprzed CDI bardzo dobrze wypadają zamienniki firmy Wahler i tutaj rzadko są z nimi problemy... :ok:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
kudłaty
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kudłaty »

Za ten termostat zapłaciłem tyle samo co zapłaciłbym za BEHR-a 180 zł.

Tak jak pisałem skusiłem się na GATES (części na I montaż) bo w tym miejscu BEHR-a akurat nie mieli, a że w środku było coś co normalnie kosztuje 130zł... skąd mogłem to wiedzieć.

Najważniejsze, że udało się bez konieczności zakupu kolejnego termostatu.
Ostatnio zmieniony 6 mar 2012, o 14:01 przez kudłaty, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

OT.
kudłaty, czy ty jesteś ten sam Kudłaty z Mercmanii, który z przygodami robił silnik Brabusa u Zbyszka na Chełmżyńskiej :?: :ostr:
Ostatnio zmieniony 6 mar 2012, o 15:45 przez jjanicki, łącznie zmieniany 1 raz.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
kudłaty
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kudłaty »

Niestety a może na szczęście nie.

Jestem za to Kudłaty z forum MB/8 i wszystkich na nie serdecznie zapraszam.

MB/8
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: benzik »

kudłaty pisze:Za ten termostat zapłaciłem tyle samo co zapłaciłbym za BEHR-a 180 zł.

Tak jak pisałem skusiłem się na GATES (części na I montaż) bo w tym miejscu BEHR-a akurat nie mieli, a że w środku było coś co normalnie kosztuje 130zł... skąd mogłem to wiedzieć.
Na I montaz robi Wahler, a firmy GATES ,BEHR to juz zamienniki a VERNET to juz zamiennik z niskiej półki.
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

VERNETA wkładają na pierwszy montaż do większości francuzów, więc chyba nie jest taki zły. Pozatym sprawdziłem, sprzedaje się ich całkiem sporo i nie ma problemów ze zwrotami - jeśli byłby taki kibel to mielibyśmy sporo zwrotów.
Piotruś
C180K
kudłaty
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kudłaty »

benzik pisze:"... GATES ,BEHR to juz zamienniki..."
Czy jeszcze ktoś się z tym zgadza?!
Ostatnio zmieniony 6 mar 2012, o 22:24 przez kudłaty, łącznie zmieniany 1 raz.
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: benzik »

ja to potwierdzam :), jesli chodzi oczywiscie o termostaty bo temat jest o tym. Wiadomo ze BEHR tez jest w org ale np. jesli chodzi o wentylatory dmuchawy wnetrza lub wiskoza. A GATES robi paski klinowe dla merca ale gates ze znaczkiem :mb: a zwykly (czytaj bez znaczka) to noc do dnia.
Ostatnio zmieniony 6 mar 2012, o 23:00 przez benzik, łącznie zmieniany 2 razy.
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

benzik pisze: VERNET to juz zamiennik z niskiej półki.
I MB wkłada go na 1 montaż. Wymieniałem u siebie i taki był. Chyba, że ktoś wymieniał, ale nie sądzę auto ma 85 tyś. MB wkłada zarówno Wahler jak i VERNET przy pierwszym montażu.
ML W164 350
Opel Ampera
MateuszM
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 5 sie 2012, o 12:50
VIN:
Lokalizacja: Polska/Ldn

Re: uklad chlodzenia duze cisnienie

Post autor: MateuszM »

kasia__2 pisze:witam.

Od pewnego czasu zauwazylam ze jest niski poziom plynu chlodniczego w moim c 270 cdi.znalazlam na forum juz podobny temat i zostal wymieniony korek wlewu plynu i termostat kupione w salonie merc.Niestety nadal jest ten sam problem plyn na goracym silnku "znika"po odkreceniu korka wraca do swojego poziomu okolo jeden cm ponizej max .nie ma oleju w plynie chlodnicym i odwrotnie ,auto nie kopci na siwo ma ta sama moc jak przed tym problemem .prosze o pomoc :mysli:
wygląda na zapowietrzony układ chłodniczy. jak ciepło oddawane jest w kabinie ?
c320,2001,niebieski,automat
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: uklad chlodzenia duze cisnienie

Post autor: w0wacik »

kasia__2 pisze:witam.

Od pewnego czasu zauwazylam ze jest niski poziom plynu chlodniczego w moim c 270 cdi.znalazlam na forum juz podobny temat i zostal wymieniony korek wlewu plynu i termostat kupione w salonie merc.Niestety nadal jest ten sam problem plyn na goracym silnku "znika"po odkreceniu korka wraca do swojego poziomu okolo jeden cm ponizej max .nie ma oleju w plynie chlodnicym i odwrotnie ,auto nie kopci na siwo ma ta sama moc jak przed tym problemem .prosze o pomoc :mysli:
Rozgrzej silnik, zgaś go, odkręć korek (tylko powoli, żeby się nie ochlapać) i odpal silnik. Jeżeli jest zapowietrzony układ, tak jak kolega MateuszM sugeruje, to powinien się odpowietrzyć.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: uklad chlodzenia duze cisnienie

Post autor: noc »

kasia__2 pisze:witam.

Od pewnego czasu zauwazylam ze jest niski poziom plynu chlodniczego w moim c 270 cdi.znalazlam na forum juz podobny temat i zostal wymieniony korek wlewu plynu i termostat kupione w salonie merc.Niestety nadal jest ten sam problem plyn na goracym silnku "znika"po odkreceniu korka wraca do swojego poziomu okolo jeden cm ponizej max .nie ma oleju w plynie chlodnicym i odwrotnie ,auto nie kopci na siwo ma ta sama moc jak przed tym problemem .prosze o pomoc :mysli:
Nie znalazłem opisu ile dolewasz, czy osłony są mokre?
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
kasia__2
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 19 gru 2009, o 22:35
VIN:
Lokalizacja: Cardiff

Post autor: kasia__2 »

witam

dziekuje za zainteresowanie moim problem.Od kilku dni poziom plynu jest w okolicach max tylko dlatego ze korek od zbiorniczka jest dokrecony nie do oporu tylko jakies trzy,cztery pelne obroty.sprobuje odpowietrzyc uklad tak jak kolega Matuesz podpowiedzial. :mb:
c 270 cdi
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kasia__2 pisze:korek od zbiorniczka jest dokrecony nie do oporu

Nie radził bym tak jeździć - jak korek odkręci się podczas jazdy, to będziesz mieć niezłą powódź pod maską :boisie:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”