Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Moderator: Dziki Mar

jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: jarekM78 »

Witam mam identyczny objaw ja w poście
Czy w moim wypadku tez powinien być termostat z kulka .( zaworkiem )
mam 2,7 CDI z 2001r
oto mój filmik
https://youtu.be/T1mL2v2MUOw
,, noc" w inny poście polecił iść do mechanika i wiem ze jego porady zawsze są trafne i dobre .No i byłem u dwóch i twardo że wymiana głowicy + uszczelka koszt 5,500 :(
to wole go oddać na złom
Ja się już trochę przejechałem na mechanikach i nie wierze im
Poziom płyny utrzymuje się od połowy zbiorniczka w do dołu
Płyn jednak utrzymuje mi się na niskim poziomie
1 ; Jak tylko naleje Borygo to go wyrzuci korkiem a stan który widać to jest mój Max i Minimum
2 ; Leca bąbelki powietrza w zbiorniczku po odpaleniu
3 ; Test CO2 wykonałem dwa razy na zimnym i na ciepłym silniku i nic
4 ; Silnik pracuje równo i odpala na dotyk
5 ; Dymi leciutko na czarno przez chwile po dodaniu gazu
6 ; Termostat w zeszłym roku wymieniłem i działa poprawnie . Wąż robi się ciepły jak zagrzeje się silnik i czuć że otwiera się termostat
7 ; Silnik nie przegrzewa się i szybko się nagrzewa
8 ; Wymieniłem korek od innego W203 2,7 CDI
9 ; Płyn Borygo czysty , olej czysty nie przybywa , mazi pod korkiem oleju brak
10; Dokładnie obejrzałem silnik , chłodnice i nie ma wycieków
11; W kabinie szyby nie robią się tłuste i nie ma charakterystycznego zapachu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: sfx »

Punkt 1 i 2 wskazują niestety na głowicę. Bąbelki powietrza, pytanie skąd sie biorą? Wygląda na przedmuchy do kanałów wodnych. Ciekawe jak kompresja?
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: jarekM78 »

sfx pisze:Punkt 1 i 2 wskazują niestety na głowicę. Bąbelki powietrza, pytanie skąd sie biorą? Wygląda na przedmuchy do kanałów wodnych. Ciekawe jak kompresja?
W CDI kompresja jest bardzo ważna i wydaje mi się że jakakolwiek nieszczelność zaraz by się odbiła brakiem mocy . kłopotami z odpalaniem , nierówna praca .
A ja nic takiego nie odczuwam
Odpowietrzałem go przez godzinę i cały czas są bombelki
A płyn tak jak widać na zdjęciu utrzymuje się potem na poziomie jak są kreski czarne na zbiorniczku
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: sfx »

No ale "bombelki". Skąd się biorą? Jest jakaś nieszczelność :/ Poza tym spadek mocy jest często procesem, trudno go wychwycić. Poziom płynu stanowczo za niski czyli ciśnienie w układzie. Wniosek? Głowica, może pęknięta? Ja bym sprawdził kompresje dla pewności :(
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: jarekM78 »

Czyli potwierdzacie uśmieszki mechaników i zacieranie rączek choć CO2 nie ma w płynie chłodzącym .
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: jarekM78 »

Nie gniewajcie się ale nie dzwoni mi w głowie walnięta uszczelka głowicy i przepraszam za kombinatorykę .
Chce posprawdzać jeszcze raz układ chłodzenia od strony szczelności . bo sam sobie nie wierzę
Zrobiłem już korek z wężykiem i z manometrem ciśnienia i mam zamiar zleć cały płyn, napompować układ
do 2,5 bara i sprawdzić czy gdzieś nie spieprza powietrze , Wiem ze prawidłowe ciśnienie to 1,8 - 2,0 bara .
pytanie 1
Mogę dać te 2,5 bara czy to już jest za dużo .
Pytanie 2
przydał by mi się jakiś rysunek jak powinny lecieć węże od wody
dzięki za wyrozumiałość
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: siwix »

sprawdzanie szczelności.pdf
obieg.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: jarekM78 »

dzięki
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: jarekM78 »

Chyba udało się .
Zlałem płyn z chłodnicy i napompowałem powietrzem do 2 Bar-ów , Stwierdziłem ze jak bym miał walniętą uszczelkę to ja przedmuchnę i po 5 min sprawdzam manometr at tu 1,5 Bar-a . Mam nieszczelność ale żadnego syku nie słyszałem więc do rączki chwyciłem psikotko + ludwik z wodą i po kolei wszystkie węże i złącza , i w pewnym momencie widzę bąbelki na wężu ,
Szybko do najbliższego szrotu kupiłem wężyk za 5 zł i wymiana .
Drugi test . Znów pompuje do 2 Bar-ów i po 20 minutach nie widziałem żadnego spadku ciśnienia . W razie co jeszcze raz popsikałem wodą z ludwikiem , podusiłem wszystkie węże i nic się nie działo
Jak już stwierdziłem że mam szczelny układ przepłukałem silniki odkamieniaczem
Jak na razie nie widziałem bąbelków a płyn utrzymuje się na prawidłowym poziomie.
zobaczę co będzie działo się dalej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: jarekM78 »

Witam was ponownie
I cały czas d..a , nadal wywala mi płyn zbiorniczkiem. Po wymianie tego uszkodzonego wężyka trochę się poprawiło i dłużej ma płyn ale wystarczy dłuższa trasa z wyprzedzaniem i CPN wita po litr petrygo .
Tak zauważyłem że jak idą bąbelki na otwartym zbiorniku to płyn opada czyli płyn gdzieś wchodzi ,
Miał ktoś już taki objaw .
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: jarekM78 »

Panowie będę was męczył
Ten płyn mi wywala jak trochę po szarżuje na trasie i mu dam po gazie , jak pojadę do 2500 obrotów to nic się nie dzieje .
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
NinjaBlade84
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2018, o 18:29
VIN: Brak auta

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: NinjaBlade84 »

Witam.Czy to normalne że przy nagrzanym silniku i odkręconym korku poziom płynu podniósł się w trakcie mocnego dodania gazu ?Dziękuję za odpowiedź .
W203 2.0 kompressor .Dodam że poziom płynu na zimnym silniku jest w normie .
cenek19
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 3 mar 2014, o 15:56
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: cenek19 »

jarekM78 pisze: 27 lis 2017, o 18:56 Panowie będę was męczył
Ten płyn mi wywala jak trochę po szarżuje na trasie i mu dam po gazie , jak pojadę do 2500 obrotów to nic się nie dzieje .
i co to było kolego ? bo mam podobne objawy
C200 CDI 2003r. model 04' 122KM
Vin:WDB2030071A555444
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”