Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Moderator: Dziki Mar

kudłaty
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: kudłaty »

Witam.

Wydaje mi się, że mam za duże ciśnienie w układzie chłodniczym.

Węże od układu chłodzenia są tak twarde że nie sposób ich ścisnąć.

Wywala mi trochę płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego.

Na zimnym silniku np. po nocy jak odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego to nadal jest duże nadciśnienie i podczas odkręcania wywala płyn.

Wiem że w tym układzie ma być nadciśnienie ale czy aż takie?

Pomocy.
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

A poziom płynu masz prawidłowy?
Być może korek zbiorniczka wyrównawczego trzeba wymienić!
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Na 99% zbyt duza ilosc czynnika chlodzacego w ukladzie. Odessij troche czynnika ze zbiornika wyrownawczego na zimnym silniku, tak by znalazl sie pomiedzy min a max.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kudłaty pisze: Węże od układu chłodzenia są tak twarde że nie sposób ich ścisnąć.
I tak mam być - zwłaszcza latem.

kudłaty pisze: Wywala mi trochę płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego.
Wydaje mi się, że masz zbyt wysoki poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodniczym

Post autor: misha1982 »

kudłaty pisze:Witam.

Wydaje mi się, że mam za duże ciśnienie w układzie chłodniczym.

Węże od układu chłodzenia są tak twarde że nie sposób ich ścisnąć.

Wywala mi trochę płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego.

Na zimnym silniku np. po nocy jak odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego to nadal jest duże nadciśnienie i podczas odkręcania wywala płyn.

Wiem że w tym układzie ma być nadciśnienie ale czy aż takie?

Pomocy.
Jaki silnik?? Tak jak wcześniej koledzy pisali może być za duża ilość płynu, ale jeśli jest ok, to obstawiał bym uszczelke pod glwicą.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

misha1982 pisze: ale jeśli jest ok, to obstawiał bym uszczelke pod glwicą.
Raczej tutaj jest trafny trop
W sprawnym ukł. chłodzenia powinno być ok 2bar przy 90stC
A w związku z tym jest możliwość ściśnięcia grubego przewodu (w rękawicy :haha: )
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kudłaty
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kudłaty »

2.2 CDI 122 KM.

Płyn jest czysty i nie ma dymu.

Jak zdjagnozować uszczelkę?

Tylko pomiar ciśnienia sprezania?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Zobacz jeszcze do oleju jaki ma kolor i konsystencję. Jeśli będzie jakiś dziwnie jasny lub miał konsystencję majonezu/musztardy albo ogólnie jakiś zawiesinowaty to na bank uszczelka. Niestety ale albo pomiar ciśnienia (tutaj pewnie na odkręconym korku powinno być widać że wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia) albo zdjęcie głowicy, ale to już ostateczność.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
kudłaty
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kudłaty »

Kolor oleju jak i jego konsystencja bez zarzutu.
Przed zmianą oleju robiło się to samo, po zmianie oleju nadal.
Stary olej (spuszczony) był OK.
Ciśnienie wzrasta i utrzymuje się czy silnik jest zimny czy ciepły.
Czy w waszych samochodach na zimnym silniku jest nadciśnienie w układzie chłodzenia?
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, o 21:19 przez kudłaty, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Az bylem sprawdzic. Przy odpalonym silniku rury nie sposob scisnac (przynajmniej u mnie).

Po odkreceniu korka na zbiorniczku wyrownawczym i odpaleniu silnika plyn bryzga, co moze oznaczac zwiekszone cisnienie, co jest raczej normalne, gdyz caly czas pracuje pompa plynu.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kSmuk pisze: Po odkreceniu korka na zbiorniczku wyrownawczym i odpaleniu silnika plyn bryzga, co moze oznaczac zwiekszone cisnienie, co jest raczej normalne, gdyz caly czas pracuje pompa plynu.

W każdej instrukcji obsługi samochodu jest wyraźnie napisanie, że NIE WOLNO otwierać korka zbiorniczka wyrównawczego gdy silnik jest rozgrzany - istnieje ryzyko poparzenia przez bryzgający płyn chłodniczy. Więc sytuacja zacytowana wyżej jest zupełnie normalna.


Jak pisałem wcześniej - twarde przewody - wszystko OK. Dla świętego spokoju należy sprawdzić poziom płynu chłodniczego, który sprawdzamy gdy silnik JEST ZIMNY!
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
kudłaty
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kudłaty »

Gdy silnik jest zimny poziom jest za niski.

Kiedy uzupełnię do stanu jaki powinien być, zostaje wywalony.

Czy nadciśnienie powinno utrzymywać się nawet po dwu i więcej dniowym postoju samochodu?
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kudłaty pisze: Kiedy uzupełnię do stanu jaki powinien być, zostaje wywalony.

Kup nowy korek.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

kudłaty pisze:Czy nadciśnienie powinno utrzymywać się nawet po dwu i więcej dniowym postoju samochodu?
Powinno.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

Gdyniak pisze:
kudłaty pisze: Kiedy uzupełnię do stanu jaki powinien być, zostaje wywalony.

Kup nowy korek.

Jak nie pomoże, to znaczy że spaliny walą w płyn.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2011, o 14:35 przez misha1982, łącznie zmieniany 2 razy.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”