Jak zamontować WEBASTO??

Moderator: Dziki Mar

garii
VIP
Posty: 76
Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Jak zamontować WEBASTO??

Post autor: garii »

Witam
Chciałbym coś takiego zamontować w swoim 2.2 cdi 2001r

Z tego co się już dowiedziałem były montowane WEBASTO ThERMO TOP C
Ale teraz sterowanie... w oryginale było przez CAN i tu jest problem...
Bo gdzie się to wtyka.. jak podłączyć?
Czy można zastosować instalację z innego auta (OD VITO/SPRINTER W210 W220 itd. lub od jakiegoś VW)
Czy np WIS podaje jakieś informacje o instalacji???
Jakbyście mieli jakiekolwiek informacje to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Sprawa nie jest prosta.Zacznijmy od tego, że zamontować można każde STH z każdego samochodu pod warunkiem posiadania do niego części montażowych i schematu podłączenia.Na początek trzeba zastanowić się do czego ono ma służyć i jak ma być uruchamiane.Koszt takiego montażu na częściach używanych może się wahać od 1-2,5 tys.zł.
więc do czego?.Częste nocne wyjazdy na wezwanie.Wybitnie nie korzystny mikroklimat.
Jakaś choroba uniemożliwiająca zimową gimnastykę z szybami.Uruchomienie może być zegarem dobowym, tygodniowym, zdalne do 300m, satelitarne telefon w samochodzie.
Oczywiście mieszane.Podłączenie pod szynę CAN spowoduje lepszą diagnozę i jednocześnie
przy całkowicie oryginalnym STH zmniejszy koszty montażu.To dwa przewody które należy wpiąć we właściwe miejsce.Najbardziej pracochłonne będzie podłączenie się do układu ogrzewania.System paliwowy to dziecinna zabawa tak samo jak wydech i tłumik.Więc na początek męska decyzja montujemy? i jakie?.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
garii
VIP
Posty: 76
Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: garii »

ooo WYBAWCO :)
Już myślałem że nikt mi nie pomoże....
Jestem tak napromieniowany od czytania wszystkiego o webasto że masakra...
Chcę założyć webasto dlatego że do pracy mam ok 15km i moje 2.2 CDI w zimie zagrzewa sie do 40 stopni a więc wogóle się nie grzeje... a z natury uwielbiam ciepło :)

To co już wiem....
Orginalna wiązka jest do nabycia w servisie za 300pln, w oryginale sterowanie było za pomocą pilota, ale na allegro są tylko do VW/skoda i nie wiem czy wystarczy żeby było to TELESTART T90 (taki jest w W203) od jakiego kolwiek auta, czy koniecznie musi być od MB
Ewentualnie zamiast pilota jest zegar cyfrowo analogowy za 170pln
Do tego pompa paliwa...
No i samo webasto... jest jedno z 550pln do W203 ale też jest kompletne do mazdy 6 za 250pln już z pompa paliwa.... czy takie od mazdy będzie pasowało.... czy sterownik w webasto od mazdy nie będzie współpracował z MB

Głównie nie mogę nigdzie znaleść info o CAN czy wszystkie są takie same... tzn chodzi o to że wyciągam z VW i wpinam do MB i wszystko ze sobą działa bo jest sterowane takimi samymi sygnałami?

Aha i możesz mi dać jakieś info o CAN to są dwa kable do których podpięte są wszsytkie moduły i inne rzeczy w aucie, i przez nie komunikują się...
I podłączenie np alarmu lub webasto polega na dolutowaniu (czy robi się to jakoś inaczej?) nowego sterownika??

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jak kupisz moduł sterujący czy co tam steruje tym webasto, to będziesz miał sterowanie z wyświetlacza.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Linia Can w każdym samochodzie kodowana jest inaczej.Linii Can w samochodzie może być
kilka.W 203 są minimum dwie Can komory silnika Can wnętrza i ewentualnie Can wyposażenia
specjalnego lub ponad normatywnego.CAN to linia telefoniczna między poszczególnymi sterownikami umożliwiająca dwustronną łączność wielokanałową dzięki czemu w samochodzie
jest mniej (ponad połowa) przewodów, a urządzenia działają szybciej i bez wzajemnych
zakłóceń."Webasto" z innego samochodu będzie działało, ale nie będzie łatwo zmusić go do współpracy z dmuchawą, dodatkową pompą wody, czujnikami temperatur itd; nie mówiąc o diagnozowaniu innym komputerem.To właśnie jest najgorszą robotą przy nie oryginalnych
urządzeniach.No i nigdy nie będzie to "wyglądać".
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Panowie, a czy funkcji pompy wody nie pełni w tym przypadku pompka od "ciepła resztkowego" która jest w każdym W203 z klimatyzacją??
Ja myślałem też, że założenie klimy będzie strasznie karkołomne, ale okazało się inaczej.
Co do sterowania w najgorszym wypadku będziesz musiał sobie zakupić jakiś moduł (w przypadku klimy był to przedni SAM) ponieważ z niego było wyprowadzone tylko zasilanie czujnika ciśnienia w układzie, a nie zbierał on już danych wysyłanych z czujnika. Piszę to tak dla przedstawienia, że nie zawsze auto jest przygotowane na wszelkie opcje wyposażenia, przynajmniej nie mercedes. A koszt takiego modułu używanego to 500zł.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

W prawie każdym MB od nastu lat jest elektryczna pompa cyrkulacji płynu chłodzącego.
I pełni ona szereg różnych funkcji (to inna bajka na cały post).Istotne jest, że STH to samodzielna jednostka wyposażona we własną pompę cyrkulacji czynnika w niektórych silnikach obracająca kierunek przepływu czynnika chłodzącego.Przykład OM613 czyli 320Cdi.
W tej chwili wszystko zależy od naszego kolegi.W razie Jego akceptacji mogę temat
rozwinąć już dokładnie omawiając problemy w powiązaniu z nr.Vin.STH, ZH, ZHZ,
na przestrzeni 30 lat zamontowałem dziesiątki i oczywiście we wszystkich swoich autach.W tej
chwili zmieniam ZH na pełne STH z programatorem czasowym, łączem telefonicznym i obróceniem kierunku przepływu czynnika z pozostawieniem oryginalnych funkcji trzystopniowego dogrzewania silnika w czasie jazdy.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
garii
VIP
Posty: 76
Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: garii »

Witam
Dzięki za informacje... teraz mam jasność :)
Czyli najlepiej nabyć to webasto od W203, oszczędzi nam to problemów ze sterownikiem...
Czy oryginalna wiązka będzie niezbędna, czy można ją taniej stworzyć...
No i co do tego telestartu, czy on może być z VW?
Po montażu chyba będę musiał jechać do znajomego na wgranie oprogramowania...
Jeśli możesz opisać co i jak, to by się potomnym przydało.. a ja przy montażu pstrykne kilka fotosów i zrobimy FAQ
Nie ukrywam że chciałbym to zrobić maxymalnie najniższym kosztem... bo ostatnio cienko stoję finansowo...
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Co do telestartu, to nigdy nie próbowałem wkodować innej firmy.Należałoby dowiedzieć się
u producenta, choć f-ma Webasto niechętnie udziela informacji.Nawet gdy byłem u nich na szkoleniach nie szafowali literaturą.Na pewno pilot musi być na kraj przeznaczenia całego
urządzenia ze względu na wolne częstotliwości radiowe (w każdym kraju inne).Gdy podasz Vin
odnajdę schematy i nr. części wtedy będę mógł wypowiedzieć się co do wiązki i podłączeń wodnych jak również elementów pomocniczych.

DODANO:Schemat blokowy urządzeń biorących udział w systemie STH.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

mercfan pisze:która jest w każdym W203 z klimatyzacją??
no nie w każdym ja tego nie mam na ten oto przykład. Z tego co mi się kojarzy, to był standart w Niemczech zamiast klimy, ja mam Francuza (konkretniej z Monako), a tam dogrzewanie mało jest potrzebne, bo Grudniu oni tam mają z 15 stopni.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

To raczej nie zależy od wersji kraju, tylko silnika.Tej pompy (cyrkulacji) nie spotykam w małych silnikach benzynowych.One się szybciej nagrzewają i pompa dodatkowa jest zbędna.

[ Dodano: 2009-06-12, 23:08 ]
Montaż STH rysunki zestawu potrzebnych części.Numery najważniejszych części.
Bardzo duża ilość części do założenia i wymiany.Jeszcze w żadnym z modeli nie widziałem tylu
rozwiązań.Części pomocnicze będą kosztować fortunę.Jeszcze nie odnalazłem anten i wzmacniaczy do Telestartu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

A czy Webasto jest spalinowe?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
Wesoł
VIP
Posty: 915
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Wesoł »

kSmuk, tak. Zimą jak się je włączy to widać jak się dymi spod maski :oczko:
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Dzieki za odpowiedz. Pytam, bo zawsze myslalem ze webasto jest elektryczne :)
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
bobik123
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
VIN:
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: bobik123 »

kSmuk pisze:Pytam, bo zawsze myslalem ze webasto jest elektryczne :)

Witaj
A nie pomyślałeś jaki musiałby być akumulator do tego ?
Zagrzanie liku ładnych litrów płynu chłodzonego zimnym silnikiem grzałką elektryczną do tego dmuchawka tal ze dwa aku 120Ah chyba było by mało
C 200 CDI W203 T po lifcie
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”