ja ostanio brałem koncentrat w aso, sam nie wiem kto jest producentem...
...zwykle lałem dynagela
najważniejsze aby miał odpowiednią temperaturę zamarzania...
...rożnice niędzy cenami są nieduże a jak się zaoszczędzi kupi jakies dziadoswo to koszty potem mogą być duże
Czy nie można po prostu kupić płynu w ASO?? Nie jest wcale taki drogi i jest pewność, że jest dobry. Takie wynalazki można lać, ale nie do mercedesa. Jak się chce jeździć samochodem z gwiazdą na masce to nie wypada rzeźbić i oszczędzać.
Ten płyn jest do wszystkich chłodnic, czyli do żadnej. W zależności od tego jaką masz chłodnicę, taki płyn stosujesz do Mercedesa idzie płyn niebieski.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Dziwię się ludziom , że wyszukują po allegro płynów , olei , jak na rynku jest tego masa i to dobrych marek , widocznie jeszcze mało ludków się sparzyło ,wiadomo , że wszystko ma swoją cenę za darmo nic nie ma , ktoś to musiał w końcu wyprodukować , nic się nie bierze z powietrza .
U Prestone'a nie znalazłem, ale Dynagel 2000 ma aprobatę Mercedesa 325.3 Anticorrosion/antifreeze agents i kosztuje ok. 40pln/5L. Taki właśnie zalałem niedawno do obu autek. A to, że jest różowy, a nie niebieski, to tylko kwestia barwnika...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Kiedyś tak, ale to nie kwestia koloru, tylko składu chemicznego...
Dzisiaj praktycznie wszystkie chłodnice są aluminiowe...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Ja bynajmniej w obu autach mam chłodnicę alu i jestem przekonany, że od lat w MB są chłodnice alu...
Kolor jest bez znaczenia obecnie, bo to tylko barwnik.
Różnica jest w składzie chemicznym - jedna mają inhibitory korozji jakies krzemianowe inne bezkrzemianowe... nie pamiętam już dokładnie... tych niby nie powinno się mieszać ze sobą... ale nie da se ręki uciąć...
Generalnie nic wielkiego przy zmieszaniu różnych płynów się nie stanie.
Miedziane chłodnice owszem - lepiej przewodzą ciepło, ale są mniej trwałe i droższe w wykonaniu (droższy surowiec) dlatego obecnie praktycznie wszystkie auta jeżdżą z aluminiowymi chłodnicami.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
mercfan, z całym szcunkiem, ale chyba przesadzasz. Żarówki, płyn do spryskiwaczy, a może paliwo też kupujesz w ASO? Mercedes nie ma fabryki chemicznej i nie produkuje płynów. Nie siej popeliny, że tylko ASO jest ok bo wszyscy wiemy, że tak nie jest. Inżynier w ASO doradził mi dolewanie zwykłej wody do zbiornika wyrównawczego - i czy tę poradę w ASO można nazwać profesjonalną, godną gwiazdy?
Mercedes to marka premium, co zobowiązuje i oznacza, że producent gwarantuje ci pełny serwis - dotyczy to części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych i całodobowego wsparcia serwisowego. Co wcale nie oznacza, że musisz stosować wyłącznie ich płyny i inne mat. eksploatacyjne. Lepiej już kupić nowe w204 i cieszyć się nową technologią niż z uporem maniaka przepłacać w ASO żeby auto teoretycznie było dłużej sprawne. Sorry, ale nie ma dowodów na to, że stacje ASO dostarczają lepszych produktów które przedłużą żywotność rzeczonej chłodnicy niż te pozostałe, także markowe dostępne na rynku. Najważniejsze aby stosować je zgodnie z przeznaczeniem.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, o 00:14 przez ks, łącznie zmieniany 2 razy.
Do Merca płyn niebieski. Do VAGów nowszych różowy, do starszych zielony. Różnią się składem chemicznym, dokładnie, ale po coś się różnią i po coś są różne barwniki, żeby można było rozróżnić który jest który i który do czego zalać.
Z wodą porada dobra, ale destylowaną. I przed zimą trzeba sprawdzić punkt zamarzania. Ja jak złożyłem silnik zalałem go wodą z kranu, ale tylko po to, żeby go wypłukać. Po dwóch tygodniach zmieniłem na niebieski płyn, który od połowy lipca do dziś jest czyściutki.
Wyczytałeś to w jakiejś dokumentacji, czy powtarzasz, co usłyszałeś
zmieniłem na niebieski płyn, który od połowy lipca do dziś jest czyściutki.
Tak samo jest u mnie z różowym...
Jestem zdania, że powinno się patrzeć na aprobaty MB, a nie kolor
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
ks, Chodziło mi tylko o to, żeby nie kupować byle czego oby było jak najtaniej. To nie duży fiat czy polonez, tylko markowe produkty nie koniecznie z ASO ale przynajmniej jak napisał jjanicki, z aprobatą A co do ASO sam pracuje w ASO tych nienawidzonych VAG-ów i płyny są generalnie niewiadomego pochodzenia, nie ma ani żadnego logo ani nazwy producenta. Producent VW AG i tyle jednak co do ich zastosowania do aut marki nie ma co szukać lepszych.