korek spustu plynu chlodniczego na bloku???

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

jjanicki pisze:No faktycznie, to przecież CDI
A w jakich jest inaczej? Zgodnie z fizyką ciepło gromadzi się u góry w chwili przegrzania termostat otwiera się i puszcza przegrzany płyn go górnej części chłodnicy tam się ochładza i dolną rurą powraca do silnika. Proste jak drut. ha!ha!ha! :haha: :haha: :haha:
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

pleban pisze:A w jakich jest inaczej?
W każdym dieslu sprzed CDI... tam masz termostat nad alternatorem, nieco poniżej pompy wody, a właściwie przylegle do niej... z niego idzie dolny wąż do chłodnicy...
Ostatnio zmieniony 20 gru 2010, o 19:44 przez jjanicki, łącznie zmieniany 1 raz.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

jjanicki pisze:
pleban pisze:A w jakich jest inaczej?
W każdym dieslu sprzed CDI... tam masz termostat nad alternatorem, nieco poniżej pompy wody, a właściwie przylegle do niej... z niego idzie dolny wąż do chłodnicy...
Do górnej krawędzi chłodnicy.
Inaczej będzie zakłócony cykl schładzania silnika. Gorąca ciecz musi iść do chłodnicy górą od termostatu, a powracać chłodne dołem jak na schemacie, który zamieściłem wyżej.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

pleban pisze:Gorąca ciecz musi iść do chłodnicy górą od termostatu, a powracać chłodne dołem jak na schemacie, który zamieściłem wyżej.
Odwrotnie też może być, ale trzeba zwiększyć chłodnicę. Dla grzejników przy odwrotnym podłączeniu należy zwiększyć moc grzejnika o 20%.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Mówimy o chłodnicy, a nie o grzejnikach.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jeden karabin to wymiennik ciepła i to, fakt faktem trzeba by było zwiększyć jej wymiary, co byłoby nieuzasadnione.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Zaraz się zaczną teoretyczne rozważania, a potem sam będziesz musiał sprzątać. :wysmiewacz:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

pleban pisze:Do górnej krawędzi chłodnicy.
Inaczej będzie zakłócony cykl schładzania silnika. Gorąca ciecz musi iść do chłodnicy górą od termostatu, a powracać chłodne dołem jak na schemacie, który zamieściłem wyżej.
Przestań teoretyzować, tylko otwórz maskę w takim aucie i popatrz... narka
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”