Pęknięty przewód dolny od chłodniczy i wymiana płynu chłodniczego

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
molibden1
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 lip 2018, o 07:32
VIN: WDB2032061F86144
Lokalizacja: Włocławek

Pęknięty przewód dolny od chłodniczy i wymiana płynu chłodniczego

Post autor: molibden1 »

Witam serdecznie.

Mam mały problem, a mianowicie leci mi czasem płyn chłodniczy (szczególnie jak stygnie na postoju) spod gumowej opaski na kolanku w dolnym przewodzie chłodniczy.

Chciałbym go wymienić, ale mam kilka pytań dotyczących zlania i wymiany płynu chłodniczego. Co zrobić po kolei? Czy wystarczy spuścić płyn z chłodniczy? Czy najpierw silnik nagrzać przed spuszczeniem? Jaka procedura uzupełnienia go oraz jak w kończu wygląda odpowietrzanie (odpowietrza się sam czy też nie).

Dzięki z góry za odpowiedzi, niestety nie mogłem znaleźć nic na forum w tym temacie.

Posiadam W203 2.2 cdi 143 km OM 611.962

Pozdrawiam
W203 2.2 CDI 143KM
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pęknięty przewód dolny od chłodniczy i wymiana płynu chłodniczego

Post autor: Przybek »

Zdejmujesz przednią podłogę pod silnikiem, w lewym dolnym rogu chłodnicy masz czerwony korek i otwór spustowy - przekręcasz w lewo i spuszczasz płyn (na zimnym silniku). Potem demontujesz rurę od wlotu powietrza do filtra i zdejmujesz pasek osprzętu. Na alternator dobrze położyć jakąś szmatę żeby resztki płynu z pompy wody go nie zalały. Jak już zmienisz wąż i poskładasz dolot to zalewasz płynem, odpalasz i jak pompa zassie to od razu dolewasz i zakręcasz korek. Ogrzewanie na max i silnik sobie chodzi. Jak masz elektryczną pompkę wspomagającą przy zbiorniku wyrównawczym to odpowietrzy się szybko (jak jej nie ma to trochę dłużej zejdzie). Potem jak ostygnie to uzupełnić stan do max.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”