płyn chłodnicy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
kdzieciolowski
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 26 sty 2008, o 11:09
VIN:
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kdzieciolowski »

Witam
Dla zainteresowanych - wymieniałem termostat i płyn chłodniczy , weszło 6,5l na wymiane, bez spuszczenia z bloku.Po spuszczeniu płynu z chłodnicy już nic nie leci jak się wymienia termostast.Pozdrawiam
W203 C220 CDI
2003 r
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

W mojej instrukcji jest: 200CDI - 8.6L, 220CDI oraz 270CDI - 8.9L. Instrukcja jest wersją najwcześniejszą z dostępnych (dla samochodów 2000-2002). Jeśli ktoś nie dowierza, mogę zeskanować kawałek, ale chyba mi wierzycie. Generalnie jest tak, że w 2002 roku była drobna zmiana i silniki benzynowe 2.0L zastąpiono 1.8L, więc może i 220CDI też zostało objęte reformą i pojemność układu chłodzenia zdegradowano do 8.6L.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Artuś
VIP
Posty: 114
Rejestracja: 11 cze 2009, o 13:30
VIN:
Lokalizacja: Oborniki Sl.

Post autor: Artuś »

Jednak wyszło po mojemu,a właściwie po mojej instrukcji.Właśnie wymieniłem termostat i oczywiście płyn.Choćbym nie wiem jak kombinował to nie chce wejść więcej niż 7.5l.
MERCEDES W203 C200 CDI 2000r.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Całości płynu nie spuścisz, nawet jak odkręcisz korek do spuszczania z bloku.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Artuś
VIP
Posty: 114
Rejestracja: 11 cze 2009, o 13:30
VIN:
Lokalizacja: Oborniki Sl.

Post autor: Artuś »

No to po co podają w twojej instrukcji ilości których nigdy nie uda się zalać?
MERCEDES W203 C200 CDI 2000r.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

To jest ile wchodzi do suchego układu, czyli całkowita pojemność układu.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Artuś
VIP
Posty: 114
Rejestracja: 11 cze 2009, o 13:30
VIN:
Lokalizacja: Oborniki Sl.

Post autor: Artuś »

Trudno mi się z tobą zgodzić.U mnie było napisane 7,5 i dokładnie tyle weszło.Ale nie rozciągajmy tematu bo to do niczego nie prowadzi.Trzeba kupić dychę płynu,zalać ile wejdzie,a reszta zostanie na dolewkę.
MERCEDES W203 C200 CDI 2000r.
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

Witka,
Panowie, a może mi któryś podpowie jaki płyn chłodniczy (nazwa,rodzaj) należy wlać do naszej W203 trójki... pokazuje mi się komunikat co raz częściej, że muszę uzupełnić płyn zazwyczaj jak dam mu po garach i rzeczywiście jest ubytek z ok. 1/4 płynu w zbiorniczku brakuje :bezradny: , płyn jest wlany oryginalny tak jak fabryka mu dała i taki chciałbym dolać...... proszę o pomoc :usmiech: dzięki!
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Odgrzewam temat.
Jestem na etapie wymiany płynu chłodzącego i dlatego moje pytanie. Po jakim przebiegu lub po jakim okresie należy wymienić płyn chłodzący. Pytanie kieruję do właścicieli W203 po lifcie. Chodzi mi o sprawdzenie w instrukcji obsługi co tam jest napisane. Bo dla przykładu w nowej C klass W204 jest napisane: 250000 km. lub po 15 latach szok nie słyszałem jeszcze o takich płynach. które tyle wytrzymują. Poniżej zamieściłem plik w pdf z istrukcji W204.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2010, o 17:35 przez pleban, łącznie zmieniany 2 razy.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Moim zdaniem klarowność płynu w zbiorniku wyrównawczym, zdolności układu chłodzenia w lecie i temperatura zamarzania są wyznacznikami wymiany.
Jeżeli silnik nie przegrzewa się i płyn jest czysty to jest ok. Gdyby się przegrzewał i płyn automatycznie byłby brudny może to oznaczać dosłowne zamulenie układu, wtedy wymiana z płukaniem chłodnicy itp.
Moim zdaniem płyn zalany w fabryce w aucie bez przygód powinien starczyć spokojnie na 10 lat.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

mam taką samą opinie co mercfan,
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Czy tak jest w naszych instrukcjach, czy to są tylko domysły?
ML W164 350
Opel Ampera
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pleban pisze:Czy tak jest w naszych instrukcjach, czy to są tylko domysły?
Oryginalny płyn MB rzeczywiście starcza na ok. 10 lat.

Natomiast wymieniać w końcu i tak trzeba - również ze względu na zabezpieczenie przed korozją, która sieje spustoszenie w układzie chłodzenia.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”