Termostat nowy ??? i nadal tylko 40C-50C niewiem co robić???

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
milimetr1981
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 11 sie 2013, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: małopolska

Post autor: milimetr1981 »

Ok,

przeczytałem i wiem że wymienić muszę...

wróciłem z urlopu trasa Oświęcim Sarbinowo i powrót a temperatura 55-60 stopni...

który termostat wybrać?

BEHR czy WAHLER ?
MERCEDES C200 KOMPRESSOR/120KW-163 KM/KOMBI/MANUAL

WDB2032421F406635
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Oba dobre .. bierz ten który jest na półce ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
milimetr1981
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 11 sie 2013, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: małopolska

Post autor: milimetr1981 »

Ok więc dzięki.
MERCEDES C200 KOMPRESSOR/120KW-163 KM/KOMBI/MANUAL

WDB2032421F406635
woolf
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 21 lut 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: woolf »

Podepnę się :) Miałem ten sam problem jak przedmówcy. Temperatura 50-60 stopni. Wymieniłem termostat i lipa. Dziś zdjąłem rurę idącą od termostatu to chłodnicy (tę górną, grubą) i okazało się że na zimnym silniku leci płyn (jakby termostat przepuszczał). Jednak termostat jest dobry, a płyn ma obieg nawet przy zimnym silniku poprzez chłodnicę paliwa. Zaślepiłem odejście z termostatu do tej właśnie chłodniczki paliwa i temperaturę 90stopni mam po przejechaniu ok 4-5km przy temp zewnętrznej ok -5 stopni :zacieszacz:

Nie wiem czy obieg poprzez chłodnicę paliwa powinien być cały czas, ale wydaje mi się że właśnie przez to nie mogłem nabić temperatury.

Dodam że mam niesprawny dogrzewacz, a mimo to teraz temperatura rośnie jak trzeba :)
Ostatnio zmieniony 2 gru 2014, o 16:14 przez woolf, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Tomek

MB W203 2,2CDI 136KM 2003rok
WDB2030041F392774
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Jednak termostat jest niesprawny .. Sam to przecież udowodniłeś ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
woolf
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 21 lut 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: woolf »

Niesprawny jest ten drugi termostat - chłodzenia paliwa. Jest przed chłodnicą :)
Pozdrawiam
Tomek

MB W203 2,2CDI 136KM 2003rok
WDB2030041F392774
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

woolf, a przy okazji........... jak robisz krótkie odcinki, to z dieslem nigdy szału nie będzie nawet jak wszystko oki -> potrzeba silniczka na PB :ok:
woolf
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 21 lut 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: woolf »

Jeżdżę raczej odcinki ok 40km, do pracy i z powrotem :) Jutro zabiorę się chyba za wymianę dogrzewacza i wymienię termostat chłodzenia paliwa to wtedy się okaże :)
Pozdrawiam
Tomek

MB W203 2,2CDI 136KM 2003rok
WDB2030041F392774
skora
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 4 gru 2014, o 19:39
VIN:
Lokalizacja: Świecie

Post autor: skora »

Witam Serdecznie,

Przeczytałem CALUTKI wątek :bravo: Od niedawna jeżdżę C270 CDI z 2002 roku kombi. Muszę przyznaćże to forum BARDZO pomaga :) Usunąłem samodzielnie awarię spryskiwacza tylnej szyby :) ale... do rzeczy.. mój silnik najwyraźniej jest niedogrzany w trasie przy -4 C tem. silnika to 50-60 no i w kabinie szału nie ma z temperaturą pomimo ustawionego 30C. Wiem - termostat - ale który? ten główny na chłodnicę czy ten od paliwa? Jest jakaś prosta metoda aby to jednoznacznie zdiagnozować?

pzdr
skora
---------------------------------------------------------
w203 270 CDI Kombi - VIN WDB2032161F302881
woolf
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 21 lut 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: woolf »

Nie wiem jak jest w 2,7 ale jeśli masz przed chłodnicą taki mały termostacik to wypnij go i zaślep przewody śrubami 8mm. Jeśli podskoczy temperatura znaczy że masz uwalony ten termostat.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
Tomek

MB W203 2,2CDI 136KM 2003rok
WDB2030041F392774
kwieciol3
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 22:58
VIN: WDB2032081F672464
Lokalizacja: Konin

Post autor: kwieciol3 »

Witam wszystkich!

Może komuś pomogę. Moja :mb: jest właśnie po wymianie termostatu.
Wymieniłem sam. Wymiana zajęła mi ok. trzech godzin.
Oczywiście oryginalny WAHLER i nowy płyn. Przed wymianą temp. ok 60*C no chyba że trasa naprawdę długa to wtedy z ledwością 80*C no i w samochodzie z temperaturą szału nie było. Temperatura na dworze ok 0*C
Zaraz po wymianie jazda próbna ok. 6 km i jest dobrze nawet bardzo dobrze! 80*C
Kolejne 6km i jest 85*C. W samochodzie cieplutko.
był MERCEDES W124 3.0 benzyna
był MERCEDES W210 2,9TD
jest MERCEDES W203 2,2 CDI
i będzie MERCEDES
wizard
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 20 wrz 2017, o 19:02
VIN: WDB2032161F545281

Re: Termostat nowy ??? i nadal tylko 40C-50C niewiem co robi

Post autor: wizard »

U mnie w C270CDI w obecnych temperaturach ok.0C mam po 12km temperaturę 75-78C, ale widzę ,że to raczej norma do tego silnika przy takich temp otoczenia. Przy czym szybciej łapie temperaturę jadąc po mieście.
Długo ten CDI się nagrzewa.

Mam jeszcze Fiestę ST 1.6T i tam po dwóch kilometrach mam 90C :P, a w lecie po 500m i trzyma ją niezaleznie od stylu jazdy

W środku Mietek grzeje całkiem szybko.
C270CDI T 04'
Fiesta ST 1.6T 14'
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”