Termostat nowy ??? i nadal tylko 40C-50C niewiem co robić???

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Gdyniak pisze:Hmmm.... Rozumiem, że piszesz o chłodnicy paliwa przed skraplaczem?
Tak o niej, ale to jest chłodnica wodna układu paliwowego. Tam krąży płyn chłodniczy, tylko na osobnym odgałęzieniu z osobnym termostatem utrzymującym niższą temperaturę.
P.S. Wiem, bo wymieniałem i lał się płyn chłodniczy, a nie ropulec. :ok:
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, o 20:10 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

V126 pisze:Tam krąży płyn chłodniczy, tylko na osobnym odgałęzieniu z osobnym termostatem utrzymującym niższą temperaturę.

Hmmm......
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
PISZPUNT
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 17 paź 2010, o 14:26
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Jestem po wymianie termostatu

Post autor: PISZPUNT »

Witam,

wcześniej zgłaszałem moje problemy z temperaturą w innym wątku, ale pomyślałem, że odpowiedź i ogólny problem opiszę tutaj. No więc tak:
kupiłem C klasę z Francji - jak robiłem pierwsze testy to temperatura (przy -2 za oknem) rosła do 75 stopni błyskawicznie, ale dalej nic, wąż od chłodnicy miał tak z 50 stopni. Próbowałem dogrzać silnik maksymalnie wyłączając nagrzewanie w kabinie itp. ,ale to nie pomagało. Zamówiłem więc termostat i dziś mi go wymienili (razem wyszło ok. 170 zł), różnica jest taka, że teraz nagrzewa się tak samo szybko do 75 st. , ale dalej po ok. 5 km łapie równo 90 (wskazówka jest w połowie pomiędzy 80 i 100) - zaznaczam, że dziś przy testach było -10 stopni na dworze.
Wydaje się więc, że termostat jest tym od czego trzeba zacząć przy problemach z temperaturą. Powodzenia.
marcin_2_1
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 23 mar 2010, o 20:56
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin_2_1 »

Ja wymieniłem główny termostat który był u mnie ewidentnie walnięty, po paru dniach jazdy uznałem ze albo wymieniono mi znowu na wadliwy albo coś jest nie tak, pojechałem znowu do mechanika okazało się ze jednak ten nowy jest sprawny i działa jak należy. Wczoraj przyszedł mi ten mały termostacik, jutro go wymienie u ProMerca zapłaciłem 95zł :) Moje pytanie do V126 ten mały termostat chyba nie ma uszczelki ? Bo jak dmucham w nowy to przelatuje powietrze oczywiście nie bez oporów ale jednak
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, o 16:27 przez marcin_2_1, łącznie zmieniany 1 raz.
c classic 220 CDI 2002r manual- umarł ;(
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

marcin_2_1 nie ma tam uszczelki. :ok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Tequilakrk
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 31 paź 2009, o 23:34
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tequilakrk »

U mnie jest tak samo. Samochód sie ciezko grzeje. Przy spokojnej jezdzie przy temp. -10 stopni moge przejechac 10 km i nadal ma zaledwie 40-60 stopni. Ostatnio wpadłem na pomysł żeby zasłonić grill. Ściągnąłem grill, położyłem na linoleum, odrysowalem, wycialem, podlozylem, zakrecilem i gitara. Teraz mniej wiecej po 5 minutach spokojnej jazdy mam te 60 stopni a po 15 jest 90 stopni.
C220 CDI 2.2l 143 km 2003r. CLASSIC sedan.
PISZPUNT
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 17 paź 2010, o 14:26
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PISZPUNT »

Zaslanienie grila i chlodnicy nie jest rozwiązaniem... jeśli temperatura idzie na duży obieg to znaczy, ze termostat szwankluje - szkoda silnika i lepiej go wymienić, druga sprawa, że po wymianie na trasie spalanie spadł mi do 5.8 - trasa 200 km, średni z trasy 70,h
Tequilakrk
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 31 paź 2009, o 23:34
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tequilakrk »

Ja wiem że to nie jest dobre rozwiązanie. Ale Termostat wymieniałem. I nie zmieniło się kompletnie nic. A spalanie? Ja w Sylwestra zrobiłem trase z Krakowa do Zakopanego i spowrotem i miałem średnią 5,7. A wcale wolno nie jechałem.

Jeżdżę na tej osłonie miesiąc i narazie sie nic nie dzieje.
C220 CDI 2.2l 143 km 2003r. CLASSIC sedan.
Jeffrey
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 20 sty 2011, o 18:16
VIN:
Lokalizacja: WRZ

Post autor: Jeffrey »

I teraz ja mam ten problem co wielu w tym temacie... Moja C grzeje sie max do 60st.! Z poziomu komputera pokładowego włączyłem dogrzewacz i fakt jest trochę lepiej (tzn. szybciej dochodzi do tych 60st i ani jednego więcej!), po jeździe sprawdziłem rurę chłodnicy - chłodna - czyli termostat OK! Po zakryciu chłodnicy kartonem bez problemu osiąga 80 stopni po czym kiedy karton wyjmę spada z powrotem do 60...
Jakieś pomysły?
Pozdrawiam!
Dawid

Mercedes-Benz W203 C220 CDI Avantgarde 2004r.
Awatar użytkownika
nosferatu997
VIP
Posty: 501
Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
VIN:
Lokalizacja: Wawa/Cz-wa

Post autor: nosferatu997 »

Pomysł taki żeby poczekać do wiosny po prostu. Już miałem termostat wymieniać, ale okazało się, że jest ok. Przez jakiś czas jak było cieplej szybko ładnie pięknie odpowiednia temp. Zima to zima, nasz silniki tak mają chyba. Mam temp koło 60-70 stopni, spalanie nie zwiększyło się jakoś drastycznie. Zostawiam tak jak jest i nic nie kombinuje.
C220 CDI SportCoupe "Evolution" 2002r.
galeria:
album_personal.php?user_id=4947
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Jeffrey pisze:Jakieś pomysły?
:mysli: pedał w podłogę :wysmiewacz: i zaraz masz 80
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Jeffrey
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 20 sty 2011, o 18:16
VIN:
Lokalizacja: WRZ

Post autor: Jeffrey »

BZDURA! W domu od zawsze jeździły i jeżdżą Mercedesy CDI...one grzeją aż miło! Skoro przy lekko plusowych temperaturach auto sie nie grzeje (zresztą w środku też jest zimno) to co będzie przy -20st?
Komputer błędów nie wywala, dogrzewacz działa, nie zamierzam kupować nowego termostatu bo wiem ze ten jest dobry...
Szukamy dalej...
Pozdrawiam!
Dawid

Mercedes-Benz W203 C220 CDI Avantgarde 2004r.
Awatar użytkownika
neocc
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 27 lut 2010, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Szcecin

Post autor: neocc »

Witam. Piszę z zapytaniem gdzie w silniku benzynowym 271 1,8 kompressor znajduje się termostat :?: Ponieważ mam go do wymiany(chłodnica całkiem zimna) a za cholere nie mogę go odnaleźć :dobani:
W203 C200 Kompressor Avangarde.:Full Option:. 2005r.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

neocc pisze:Witam. Piszę z zapytaniem gdzie w silniku benzynowym 271 1,8 kompressor znajduje się termostat :?: Ponieważ mam go do wymiany(chłodnica całkiem zimna) a za cholere nie mogę go odnaleźć :dobani:
Zaznaczyłem na foto.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, o 21:50 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 2 razy.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
neocc
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 27 lut 2010, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Szcecin

Post autor: neocc »

Dziękuję bardzo za pomoc, jutro zabieram się do roboty bo tym darmozjadom z ASO nie dam zarobić :haha:
W203 C200 Kompressor Avangarde.:Full Option:. 2005r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”