warunki uruchamiania sie wentylatora

Moderator: Dziki Mar

Heinrich
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 28 mar 2010, o 22:37
VIN:

Post autor: Heinrich »

Hallo ! Poslalem Ci kiedys zdjecia na GG Nie jestem az tak obeznany bo mam go dopier 4 miesiace.Niewiem czy otrzymales te zdjecia .Gdzie jest ten termostat moze posle jeszcze raz Ci te zdjecie.Ale na GG powiedziales,ze masz diesla a to jest benzyna.Dzisiaj bylem w extra warstanie i dostalem diagnoze z computera.Fehlercode P2073 Nasteonie wypisane jest mozliwosci jakie moga byc.Sa to; Napiecie-doplyw- relais(chyba to jest przekaznik) nastepnie motortemperatur-Sensor-blad i wentylator defekt z sterownikiem tez defekt.Wentylator wczoraj mialem sposobnosc inny zalozyc razem ze sterownikie i objawy byly te same czyli wentylator leci na pelnych obrotach.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Wentylator nie tylko połączony jest z czujnikiem temp silnika, ale również z czujnikiem ciśnienia klimatyzacji. U mnie była taki sam objaw. Tzn wentylator chodził jak odrzutowiec. Popuściłem trochę czynnika z układu klimy i nastała cisza. Prosty sposób na zdiagnozowanie czy to wina czujnika cisn. klimy. Na włączonym silniku popuszczałem aż wentylator się uspokoił. Teraz czeka mnie wymiana czujnika i uzupełnienie czynnika klimatyzacji.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ale gdy jest coś nie tak z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej, to też będzie tak samo, a upuszczanie czynnika z klimy to ostateczność, bo można spuścić cały czynnik, a i tak nie będzie działało, a uzupełnienie czynnika ponad 100zł.
Heinrich zdjęć nie dostałem. Dodaj zdjęcia na forum (robi się to w trybie edycji napisanego postu).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Heinrich
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 28 mar 2010, o 22:37
VIN:

Post autor: Heinrich »

OK Dziekuje bardzo za to,ze sie ze mna podzieliles usterka.Ja bylem na computerowy odczycie usterki a cos takiego w moim wypadku niejest stwierdzone przez computer.Sa takie mozliwe usterki wypisane przez computer;napiecie,zasilanie lub Relais ( przekaznik)potem motortemperatury i czujnik,wentylator a na koncu sterownik (Steuergerät)Ani slowa niepodane jest o aklimatyzacji.Z klimatyzacja bylem w poniedzialek na warstacie i wymienialem plyn i czyscilem ja.To bylo wszystko robione przez extra aparat.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

V126 pisze:a upuszczanie czynnika z klimy to ostateczność, bo można spuścić cały czynnik,
Czynnika upuściłem tylko troszkę, klima działa, wentylator przestał wyć. Zrobiłem trzy razy krótkie "psyk" Wiem, że u mnie winny jest czujnik klimy. Jego uzupełnienie i tak kosztowało mnie będzie mniej niż kolejne wizyty Heinricha w różnych serwisach.

Heinrich - na przeglądzie klimy nie sprawdzają czy czujnik jest OK. Czyszczą, odgrzybiają, słowem kosmetyka. Z tego co widzę raczej ciężko będzie ci pomóc. Steuergerät Niemcy mówią praktycznie na każde urządzonko przez które tylko przepływa prąd. W wielkim uproszczeniu oczywiście.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Heinrich
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 28 mar 2010, o 22:37
VIN:

Post autor: Heinrich »

Wychodzi z tego,ze usterka nie sie stale ta sama ja mam troszkie inna i jeszcze nie usunieta jak do tychczas.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Kompresssor wszystko się zgadza, ale jeśli wiesz, że to to, bo jeśli nie wiesz....
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Heinrich
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 28 mar 2010, o 22:37
VIN:

Post autor: Heinrich »

Co do klimy to przed wymiana plynu wentylator wyl jak wsciekly i po wymianie robi to samo a wiec sprawa jest jasna.Mysle,ze moze to byc jedynie jakas usterka elektroniczna ,jakiegos czujnika lub niedobor napiecia lub jakies zwarcie ale co do plynow katygorycznie odpada.

[ Dodano: 2010-04-02, 11:15 ]
Na dodatek napisze Wam,ze ja mieszkam w Niemczech i odwiedzilem 6 warstatow i zaden niewpadl jeszcze na ta usterke.Oczywiscie chcieli naprawic ale to tylko slownie jest powiedziane naprawa .Oni chca wymienic polowe elektroniki jaka tam jest a koszty tego w renomowanym warstacie jakim mam przy siebie to duzy Autohaus Mercedesa i wystawil kosz 2300 Euro To masz nowy silnik a jak masz szczescie to z oszprzetem.Pozatym slyszalem,ze w Düsseldorfie tez w tym czasie jeden z mechanikow slyszal o tej samej usterce.

[ Dodano: 2010-04-02, 12:01 ]
Dziekuje wszystkim chetnym mi pomoc i dolaczajac sie do dyskusji bo to sie przyda troche podyskutowac na temat ,ktory czlowieka dotchna lub interesuje.Zycze zarazem wszystkim Zdrowych i Wesolych Swiat Wielkanocnych i obfitego Dyngusa.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Nie powinien. Powinien krecic sie po wlaczeniu klimatyzacji (dopuszczalne opoznienia ze wzgledu na stan czynnika klimatyzacyjnego) i przy wysokiej temperaturze czynnika chlodzacego.

Pozatym wentylator moze zostac rowniez wlaczony przez czujnik temperatury oleju skrzyni biegow, gdy ta osiagnie zbyt duza temperature (skrzynia automatyczna z chlodnica przy zderzaku).
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”