Wentylator chłodnicy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

Gdyniak miał racje, rano odpaliłem samochód. A wentylator grzecznie się nie kręci. Więc wszystko jest ok! :ok:
gosiaczekd7
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2010, o 20:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: gosiaczekd7 »

Powracam do tematu wentlatora. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika i mam diagnoze ale domyślną bo SD tego nie pokazał a mianowicie na SD wychodzi wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji bo przy tej tem zew jest to az 18 atmosfer. Po podłączeniu klimy do urządzeń do napełniania wyszło iż faktyczne cisnienie to jest 10 atmosfer. Mechanik powiedział mi iż jest to najprawdopodobniej uszkodzony czujnik cisnienia w układzie klimatyzacji(A 203 830 04 72). Zapytałem ile ten czujnik kosztuje to powiedział 280 zł i za wymiane chciał 350 zł. Czy wymiana tego czujnika jest bardzo trudne i casochłonne? czy może jestem wstanie sam to zrobić i poźniej nabić klimatyzację?
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Czynnik powinno się odessać. Ale można go spuścić do słoika odkręcając właśnie ten wymieniany czujnik. Znajduje się bezpośrednio obok osuszacza przy radiatorze.
Chłodnica na zdjęciu jest odwrócona o 180 stopni.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 4 sty 2011, o 19:54 przez pleban, łącznie zmieniany 1 raz.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

pleban pisze:Czynnik powinno się odessać. Ale można go spuścić do słoika odkręcając właśnie ten wymieniany czujnik.
pleban Ooooo matko z córką!! :boisie: to w słoiczku tym złapiesz troszeczkę oleju :haha: , takich rzeczy się nie robi :nunu: . Poczytaj sobie o właściwościach czynnika chłodniczego http://www.klimatyzacja.pl/index.php?ak ... 37&cms=296 :hejka:
Ostatnio zmieniony 4 sty 2011, o 19:57 przez Rumcajs, łącznie zmieniany 1 raz.
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pleban pisze: Ale można go spuścić do słoika odkręcając właśnie ten wymieniany czujnik.
Gdzie tak robią?? To jest bardzo cenna informacja - potencjalni klienci będą widzieli, jaki warsztat omijać szerokim łukiem.
Ostatnio zmieniony 4 sty 2011, o 21:40 przez Gdyniak, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
gosiaczekd7
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2010, o 20:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: gosiaczekd7 »

a czy dostane sie do tego czujnika bez demontażu chłodnicy? dzisiaj wieczorem też pojawił mi sie komunikat coolant visit workshop. Ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. czy ten czujnik ciśnienia w klimatyzacji też może takim komunikatem sie objawiać?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Do tego czujnika można się dostać odkręcając przednią część osłony silnika (6 śrub). :ok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
gosiaczekd7
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2010, o 20:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: gosiaczekd7 »

u mnie w C320 przednia górna cześć osłony silnika jest na zaczepy i nie ma żadnych śrub. Czy może chodzi o grill?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Dolna osłona silnika! pleban zamieszczając zdjęcie napisał, że skraplacz jest do góry nogami.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
gosiaczekd7
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2010, o 20:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: gosiaczekd7 »

a to już czaje,. to dostep jest bardzo prosty a w warsztacie zawołali za wymiane 300 zł bez nabijania klimy. a czy ten czujnik i jego uszkodzenie może mieć też wpływ na to iż pojawił mi sie komunikat "coolant visit workshop" wraz ze wskazaniem temp która dobrze sie zachowywała.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

gosiaczekd7 pisze:a to już czaje,. to dostep jest bardzo prosty a w warsztacie zawołali za wymiane 300 zł bez nabijania klimy. a czy ten czujnik i jego uszkodzenie może mieć też wpływ na to iż pojawił mi sie komunikat "coolant visit workshop" wraz ze wskazaniem temp która dobrze sie zachowywała.
Może mieć powiązanie, pod warunkiem, że coolant przetłumaczymy jako wentylator chłodnicy. Czujnik mówi że w układzie jest wysokie ciśnienie, więc może być załączany wentylator. Ale to taka naciągana teoria.

Na pewno ten komunikat nie informuje o uszkodzonym czujniku ciśnienia w układzie klimatyzacji.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
gosiaczekd7
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2010, o 20:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: gosiaczekd7 »

Teoretycznie wiem że ten komunikat "coolant visit workshop" oznacza problemy z wentylatorem lub modułem wentylatora ale tak sie staralem pocieszać iż moze nie musze wymieniac też wentylatora lub modułu wentylatora. Pewnie przyjdzie mi wymienić czujnik cisnienia w układzie klimatyzacji i wentylator. Na allegro nie moge nigdzie znalesc takiego czujnika ciśnienia. czy tylko pozostaje mi ASO?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Albo ProMerc w dziale Warsztaty Sklepy itp.

[ Dodano: 2011-01-05, 12:03 ]
pleban raczej miał na myśli łapanie oleju do słoika, bo przecież jak się spuści olej z układu, to sprężarka będzie bez smarowania i wtedy może być wesoło. :dobani:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

V126 pisze: to sprężarka będzie bez smarowania i wtedy może być wesoło. :dobani:
Bez ciśnienia koło sprężarki chodzi na sucho. Sprężarka załącza jak jest ciśnienie.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

pleban pisze:Bez ciśnienia koło sprężarki chodzi na sucho. Sprężarka załącza jak jest ciśnienie.
Ale jako że jest na stałym sprzęgle, to kręci się zawsze tylko albo wytwarza ciśnienie, albo nie, co zależy od ustawień zaworków.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”