Wentylator Chłodnicy
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 lis 2009, o 18:00
- VIN:
- Lokalizacja: Stalowa Wola
W203 1.8benz 2006r. problem z wentylatorami
gdy wlaczam zapłon wentylatory załaczaja sie na maxa... byłem u elektronika ale on sam nie wie co z tym zrobić ma ktoś jakąś rade? czy w silniku benz. jest tak samo jak w cdi'ku? kilka postów niżej?
Pozdrawiam
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Re: W203 1.8benz 2006r. problem z wentylatorami
Miałem ten sam problem. U mnie przyczyną był czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji. Upuściłem z klimy trochę czynnika i przestało wyć.krzys202 pisze:gdy wlaczam zapłon wentylatory załaczaja sie na maxa... byłem u elektronika ale on sam nie wie co z tym zrobić ma ktoś jakąś rade? czy w silniku benz. jest tak samo jak w cdi'ku? kilka postów niżej?
Oczywiście to jedna z możliwości.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 mar 2010, o 22:37
- VIN:
Wychodzi na to ,ze przyczyna wedlog Ciebie moze byc zawysokie cisnienie w lewym tylnim kole.Jak masz takie objawy,ze wentylator zalacza sie na najwyzsze obroty to masz do wymiany sterownik wyntylatora,ktory jest zamocowany na obudowie wentylatora albo sterownik motoru,ktory jest w skrzynce bezpiecznikow po prawej strony stojac przed autem.Jak masz pecha to obie rzeczy sa do wymiany.W tej sprawie ale jest jeszcze jedno.Jezeli sie znasz dobrze na instalacji elektrycznej auta to mozesz to ominac ale to jest troche nie tak.Kosztuje w prawdzie nic ale przy upalach trzeba o tym niezapomniec co sie zrobilo.
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
U mnie (tak mniemam) przyczyną jest padnięty czujnik ciśnienia, który "informuje" wentylator, żeby jechał na maksa. Obniżenie ciśnienia w układzie spowodowało, że sytuacja wróciła do normy. Załączam klimę, załącza się wentylator, ale na minimalnych obrotach - tak jak powinno być. Wyłączam klimę, wentylator milknie. Dodałem też, że przyczyny wyjącego wentylatora mogą leżeć również gdzie indziej.Heinrich pisze:Wychodzi na to ,ze przyczyna wedlog Ciebie moze byc zawysokie cisnienie w lewym tylnim kole.Jak masz takie objawy,ze wentylator zalacza sie na najwyzsze obroty to masz do wymiany sterownik wyntylatora,
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
-
- VIP
- Posty: 56
- Rejestracja: 7 kwie 2008, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: zabrze
- Kontakt:
Miałem podobnie notorycznie przepalał się bezpiecznik z wentylatora tam jest chyba 7,5 A przepalało nawet 10A . A jeszcze mietek był w trybie awaryjnym . Później dziwne falowanie na wolnych obrotach , diagnoza przepływka po wymianie problem z wentylatorem ustał .
W203 C220 CDI 2001./W220 s400 CDI 2001r. www.gregfoto.pl
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2013, o 19:08
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć który bezpiecznik odpowiada za wentylator chłodnicy oraz który przekaźnik trzeba sprawdzić. U mnie też uruchamia się wentylator po uruchomieniu silnika ( temperatura na dworze ujemna ). Nie chodzi on jednak na maksa i można go ręką zatrzymać jednak słychać jego pracę przy zamkniętej pokrywie silnika.
Dodam jeszcze tylko że jak wyłączę klimę ( klimatronik ) to wentylator stoi a może tak ma być i jestem przewrażliwiony ?
Dodam jeszcze tylko że jak wyłączę klimę ( klimatronik ) to wentylator stoi a może tak ma być i jestem przewrażliwiony ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2013, o 16:00 przez łojek, łącznie zmieniany 1 raz.
W 203 C200 K z 2002r WDB2032421F321262
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli niedokładnie opisałeś sytuację to tak, tak ma być.łojek pisze:a może tak ma być i jestem przewrażliwiony
Z włączoną klimatyzacją po kilku sekundach od uruchomienia silnika, rośnie temperatura na chłodnicy klimy i czujnik podaje sygnał na uruchomienie wentylatora na tzw wolne obroty.
Czy u Ciebie wszystko jest ok, tego Ci nie powiem.
Nieprawidłowości może być wiele.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 maja 2012, o 17:21
- VIN:
- Lokalizacja: Płock
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 2 cze 2013, o 10:55
- VIN: WBD2037351A127877
- Lokalizacja: katowice
wentylator
ja równiez zapytam o to ,gdzie znajduje sie bezpiecznik od wentylatora i ewentalnie przekaznik. u mnie wyskoczyl komunikat z coolantem, dzisiaj bylem napelnic klime i caly uklad jest szczelny. problem mam z klima wtedy gdy stoje w korku, nie uruchamia sie wentylator i klima przestaje chlodzic. jak jade w trasie to wszystko pieknie dziala. myslicie ,ze to moze byc spalony bezpiecznik od wentylatora? w ktorym miejscu go znajde? auto mam od niedawna i jeszcze nie orientuje sie w miejscach w ktorych sa bezpieczniki. z gory dziekuje za pomoc
[ Dodano: 2013-06-25, 14:08 ]
dodam jeszcze, ze sprawdzalem miernikiem przewod ,ktory jest podlaczony do wentylatora i na wylaczonym i wlaczonym silniku miernik pokazuje okolo 14 volt ((
. podlaczylem tez lampke 24 V i tez caly czas jest zapalona.
[ Dodano: 2013-06-25, 14:08 ]
dodam jeszcze, ze sprawdzalem miernikiem przewod ,ktory jest podlaczony do wentylatora i na wylaczonym i wlaczonym silniku miernik pokazuje okolo 14 volt ((
. podlaczylem tez lampke 24 V i tez caly czas jest zapalona.
w203 sport coupe C180 r. 2001
- magnum77
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 lip 2013, o 13:55
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
czły czas włącza się wentylator
Witam.
Odświeżę temat. Od paru dni w moim w203 2,7 CDI avangarde włącza się wentylator zaraz po zapaleniu autka i cały czas pracuje niezależnie od temp. za zewnątrz ;/
Miał ktoś kiedyś taki przypadek, albo wie co może być nie tak ?? Dodam że komputer nie wyświetla żadnego błędu a także po podpięciu na kompa u mechanika żaden błąd się nie ppjawia
Proszę o jakąś rade.
Odświeżę temat. Od paru dni w moim w203 2,7 CDI avangarde włącza się wentylator zaraz po zapaleniu autka i cały czas pracuje niezależnie od temp. za zewnątrz ;/
Miał ktoś kiedyś taki przypadek, albo wie co może być nie tak ?? Dodam że komputer nie wyświetla żadnego błędu a także po podpięciu na kompa u mechanika żaden błąd się nie ppjawia
Proszę o jakąś rade.
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Wg. mnie zwarty jest czujnik temp. płynu lub zwarcie na kablu. A temp. płynu pokazuje ok.? Jak sprawuje się termostat?
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- magnum77
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 lip 2013, o 13:55
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
Cholera teraz nie mam jak sprawdzić bo znajomy polecił mi odpięcie akumulatora na co najmniej 12 godz. i podpięcie go pod prostownik ( aku. był sprawny) nie wiem dlaczego...powiedział, że to niby taki reset dla auta ;/ w sumie jak o tym pomyślę to nie wiem czy się nie nabijał ze mnie ale mam nadzieję że to coś da bo w czwartek muszę jechać pilnie do Warszawy ( 400km w jedną stronę )
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
No to jeżeli dasz radę może zachacz o warsztat kolegi noc. Myślę , że taką diagnostykę przeprowadzi osobiście. To jest na Regulskiej. Zadzwoń nawet jak nie będą mieć czasu na robotę, to może ustalą faktyczny problem.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- magnum77
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 lip 2013, o 13:55
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
Dzięki za radę na szczęście udało mi się naprawić samej z pomocą męża
Skutek wyjęcia akumulatora na 24h i pełne naładowanie prostownikiem dało taki efekt :
- Błąd ESP ale wystarczyło pokręcić kierownicą i kawałek się przewieść i błędu nie ma
- wentylator chwilę się pokręcił, zgasł, pokręcił, zgasł i po problemie
- ale pojawił się następny problem przestały działać nawiewy, na szczęście wymiana bezpiecznika ( pod maską) nr. 47 i dmucha jak trzeba
ZERO błędów, wentylator się już nie chodzi bez potrzeby i nawiewy działają )
Mam tylko nadzieję, że nie jest to chwilowe rozwiązanie. Nad ranem startuję do Wawy jak objadę bez problemów to znaczy, że będzie ok
Skutek wyjęcia akumulatora na 24h i pełne naładowanie prostownikiem dało taki efekt :
- Błąd ESP ale wystarczyło pokręcić kierownicą i kawałek się przewieść i błędu nie ma
- wentylator chwilę się pokręcił, zgasł, pokręcił, zgasł i po problemie
- ale pojawił się następny problem przestały działać nawiewy, na szczęście wymiana bezpiecznika ( pod maską) nr. 47 i dmucha jak trzeba
ZERO błędów, wentylator się już nie chodzi bez potrzeby i nawiewy działają )
Mam tylko nadzieję, że nie jest to chwilowe rozwiązanie. Nad ranem startuję do Wawy jak objadę bez problemów to znaczy, że będzie ok
Gwiazda 2.7 CDI AVANGARDE
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
magnum77, Pamiętaj, że włączenie klimy wymusza pracę wentylatora. Nawet jak silnik jest zimny, załączysz klimę, włącza się wentylator. Jego praca regulowana jest bez stopniowo i w zależności od warunków zewnętrznych i parametrów które dostaje komp, kręci się delikatnie, a w warunkach skrajnych wyje jak odrzutowiec.
Podsumowując. Włącz klimę - zajrzyj, wyłącz klimę - zajrzyj.
Podsumowując. Włącz klimę - zajrzyj, wyłącz klimę - zajrzyj.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault