Wentylator Chłodnicy

Moderator: Dziki Mar

krzys202
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 16 lis 2009, o 18:00
VIN:
Lokalizacja: Stalowa Wola

W203 1.8benz 2006r. problem z wentylatorami

Post autor: krzys202 »

gdy wlaczam zapłon wentylatory załaczaja sie na maxa... byłem u elektronika ale on sam nie wie co z tym zrobić ma ktoś jakąś rade? czy w silniku benz. jest tak samo jak w cdi'ku? kilka postów niżej?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Re: W203 1.8benz 2006r. problem z wentylatorami

Post autor: Kompresssor »

krzys202 pisze:gdy wlaczam zapłon wentylatory załaczaja sie na maxa... byłem u elektronika ale on sam nie wie co z tym zrobić ma ktoś jakąś rade? czy w silniku benz. jest tak samo jak w cdi'ku? kilka postów niżej?
Miałem ten sam problem. U mnie przyczyną był czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji. Upuściłem z klimy trochę czynnika i przestało wyć.

Oczywiście to jedna z możliwości.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Heinrich
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 28 mar 2010, o 22:37
VIN:

Post autor: Heinrich »

Wychodzi na to ,ze przyczyna wedlog Ciebie moze byc zawysokie cisnienie w lewym tylnim kole.Jak masz takie objawy,ze wentylator zalacza sie na najwyzsze obroty to masz do wymiany sterownik wyntylatora,ktory jest zamocowany na obudowie wentylatora albo sterownik motoru,ktory jest w skrzynce bezpiecznikow po prawej strony stojac przed autem.Jak masz pecha to obie rzeczy sa do wymiany.W tej sprawie ale jest jeszcze jedno.Jezeli sie znasz dobrze na instalacji elektrycznej auta to mozesz to ominac ale to jest troche nie tak.Kosztuje w prawdzie nic ale przy upalach trzeba o tym niezapomniec co sie zrobilo.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Heinrich pisze:Wychodzi na to ,ze przyczyna wedlog Ciebie moze byc zawysokie cisnienie w lewym tylnim kole.Jak masz takie objawy,ze wentylator zalacza sie na najwyzsze obroty to masz do wymiany sterownik wyntylatora,
U mnie (tak mniemam) przyczyną jest padnięty czujnik ciśnienia, który "informuje" wentylator, żeby jechał na maksa. Obniżenie ciśnienia w układzie spowodowało, że sytuacja wróciła do normy. Załączam klimę, załącza się wentylator, ale na minimalnych obrotach - tak jak powinno być. Wyłączam klimę, wentylator milknie. Dodałem też, że przyczyny wyjącego wentylatora mogą leżeć również gdzie indziej.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Deejay24h
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 7 kwie 2008, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: Deejay24h »

Miałem podobnie notorycznie przepalał się bezpiecznik z wentylatora tam jest chyba 7,5 A przepalało nawet 10A . A jeszcze mietek był w trybie awaryjnym . Później dziwne falowanie na wolnych obrotach , diagnoza przepływka po wymianie problem z wentylatorem ustał .
W203 C220 CDI 2001./W220 s400 CDI 2001r. www.gregfoto.pl
łojek
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2013, o 19:08
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: łojek »

Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć który bezpiecznik odpowiada za wentylator chłodnicy oraz który przekaźnik trzeba sprawdzić. U mnie też uruchamia się wentylator po uruchomieniu silnika ( temperatura na dworze ujemna ). Nie chodzi on jednak na maksa i można go ręką zatrzymać jednak słychać jego pracę przy zamkniętej pokrywie silnika.
Dodam jeszcze tylko że jak wyłączę klimę ( klimatronik ) to wentylator stoi a może tak ma być i jestem przewrażliwiony ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2013, o 16:00 przez łojek, łącznie zmieniany 1 raz.
W 203 C200 K z 2002r WDB2032421F321262
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

łojek pisze:a może tak ma być i jestem przewrażliwiony
Jeśli niedokładnie opisałeś sytuację to tak, tak ma być.

Z włączoną klimatyzacją po kilku sekundach od uruchomienia silnika, rośnie temperatura na chłodnicy klimy i czujnik podaje sygnał na uruchomienie wentylatora na tzw wolne obroty.

Czy u Ciebie wszystko jest ok, tego Ci nie powiem.
Nieprawidłowości może być wiele.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
magneto
VIP
Posty: 79
Rejestracja: 17 maja 2012, o 17:21
VIN:
Lokalizacja: Płock

Post autor: magneto »

podepnę się czy gdzieś jest przekażnik od wentylatora i które nr bezpieczników odpowiadają za wentylator
C 200 kompresor 2.0 Avantgarde 2002r
WDB2032451f251928
amaru
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 2 cze 2013, o 10:55
VIN: WBD2037351A127877
Lokalizacja: katowice

wentylator

Post autor: amaru »

ja równiez zapytam o to ,gdzie znajduje sie bezpiecznik od wentylatora i ewentalnie przekaznik. u mnie wyskoczyl komunikat z coolantem, dzisiaj bylem napelnic klime i caly uklad jest szczelny. problem mam z klima wtedy gdy stoje w korku, nie uruchamia sie wentylator i klima przestaje chlodzic. jak jade w trasie to wszystko pieknie dziala. myslicie ,ze to moze byc spalony bezpiecznik od wentylatora? w ktorym miejscu go znajde? auto mam od niedawna i jeszcze nie orientuje sie w miejscach w ktorych sa bezpieczniki. z gory dziekuje za pomoc

[ Dodano: 2013-06-25, 14:08 ]
dodam jeszcze, ze sprawdzalem miernikiem przewod ,ktory jest podlaczony do wentylatora i na wylaczonym i wlaczonym silniku miernik pokazuje okolo 14 volt :(((
. podlaczylem tez lampke 24 V i tez caly czas jest zapalona.
w203 sport coupe C180 r. 2001
Awatar użytkownika
magnum77
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 2 lip 2013, o 13:55
VIN:
Lokalizacja: Polska

czły czas włącza się wentylator

Post autor: magnum77 »

Witam.
Odświeżę temat. Od paru dni w moim w203 2,7 CDI avangarde włącza się wentylator zaraz po zapaleniu autka i cały czas pracuje niezależnie od temp. za zewnątrz ;/
Miał ktoś kiedyś taki przypadek, albo wie co może być nie tak ?? Dodam że komputer nie wyświetla żadnego błędu a także po podpięciu na kompa u mechanika żaden błąd się nie ppjawia :uee:
Proszę o jakąś rade.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Wg. mnie zwarty jest czujnik temp. płynu lub zwarcie na kablu. A temp. płynu pokazuje ok.? Jak sprawuje się termostat?
Awatar użytkownika
magnum77
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 2 lip 2013, o 13:55
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: magnum77 »

Cholera teraz nie mam jak sprawdzić bo znajomy polecił mi odpięcie akumulatora na co najmniej 12 godz. i podpięcie go pod prostownik ( aku. był sprawny) nie wiem dlaczego...powiedział, że to niby taki reset dla auta ;/ w sumie jak o tym pomyślę to nie wiem czy się nie nabijał ze mnie :rotfl: ale mam nadzieję że to coś da bo w czwartek muszę jechać pilnie do Warszawy ( 400km w jedną stronę )
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

No to jeżeli dasz radę może zachacz o warsztat kolegi noc. Myślę , że taką diagnostykę przeprowadzi osobiście. To jest na Regulskiej. Zadzwoń nawet jak nie będą mieć czasu na robotę, to może ustalą faktyczny problem.
Awatar użytkownika
magnum77
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 2 lip 2013, o 13:55
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: magnum77 »

Dzięki za radę ;) na szczęście udało mi się naprawić samej ;) z pomocą męża :D
Skutek wyjęcia akumulatora na 24h i pełne naładowanie prostownikiem dało taki efekt :
- Błąd ESP ale wystarczyło pokręcić kierownicą i kawałek się przewieść i błędu nie ma
- wentylator chwilę się pokręcił, zgasł, pokręcił, zgasł i po problemie
- ale pojawił się następny problem przestały działać nawiewy, na szczęście wymiana bezpiecznika ( pod maską) nr. 47 i dmucha jak trzeba :)
ZERO błędów, wentylator się już nie chodzi bez potrzeby i nawiewy działają :))
Mam tylko nadzieję, że nie jest to chwilowe rozwiązanie. Nad ranem startuję do Wawy jak objadę bez problemów to znaczy, że będzie ok :)
Gwiazda 2.7 CDI AVANGARDE
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

magnum77, Pamiętaj, że włączenie klimy wymusza pracę wentylatora. Nawet jak silnik jest zimny, załączysz klimę, włącza się wentylator. Jego praca regulowana jest bez stopniowo i w zależności od warunków zewnętrznych i parametrów które dostaje komp, kręci się delikatnie, a w warunkach skrajnych wyje jak odrzutowiec.

Podsumowując. Włącz klimę - zajrzyj, wyłącz klimę - zajrzyj.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”