Zagotowanie i wylanie płynu chłodniczego

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bjr
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 12 maja 2009, o 15:58
VIN:
Lokalizacja: W-wa

Zagotowanie i wylanie płynu chłodniczego

Post autor: bjr »

Bawiłem się troche wczoraj w poślizgi na śniegu. Niestety zagotował się płyn chłodniczy i wylał (duża częśc silnika była zachlapana). Teraz po dolaniu do normy cały czas pali się kontrolka, że jest za mało płynu. Po 20 minutach spokojnej jazdy (do 1,5-2,5 tys obrotow) płyn wylewa się i trzeba wyłączyć silniik (temepratura silnika dochodzi na końcu do ok. 90 stopni). Wyłączało się także często wspomaganie kierownicy i zapalała się 2 razy kontrolka od akumulatora. Samochód oglądał mechanik i powiedział, że napewno jest dziurawy przewód płynu ale nie wiadomo czy to jedyna przyczyna. Trzeba wyjmować dużo części i nie wie ile będzie kosztować sama robocizna więc mu podziękowałęm. Wcześniej przed obejrzeniem silnika po samym opisie sugerował, że do wymiany jest termostat. Wstawiłem samochód do innego wartszatu na razie tylko na przegląd jutro. Będę wdzięczny za podpowiedź co może być przyczyną poza dziurawym przewodem i ile kosztują częsci żebym wiedział jak z nimi rozmawiać.
C200 Komp., coupe, 01 r, 173 KM, 2l
Andru77
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2010, o 12:28
VIN:
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Andru77 »

Dziwna sprawa, pewnie przy tym jak wylał się płyn nie sprawdzałeś węży przy chłodnicy czy były ciepłe czy zimne, jeśli zimne a płyn się gotuje znaczy najprawdopodobniej że termostat się zaciął (nie otwiera się). Takie jest moje pierwsze spostrzeżenie.
S203 C200CDI Avangarde 2001
Awatar użytkownika
Artuś
VIP
Posty: 114
Rejestracja: 11 cze 2009, o 13:30
VIN:
Lokalizacja: Oborniki Sl.

Post autor: Artuś »

Możesz się cieszyć jeżeli to będzie jakiś wąż.Najgorszy scenariusz to uszczelka pod głowicą,a jeszcze gorszy to głowica.Ale oby się moje słowa w g..no odwróciły.
MERCEDES W203 C200 CDI 2000r.
Awatar użytkownika
*Mercedes_CDI*
Użytkownik
Posty: 578
Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
VIN:
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: *Mercedes_CDI* »

bjr cenzura na avatar jest :yyy: :yyy: :yyy:
*Mercedes coupe sport ; C200CDI ; 2003 ;*
*Mercedes_CDI* pozdrawia [you] :hejka:

"The best or nothing"

**
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

chyba uszczelka pod głowicą do wymiany
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

Witam :hejka: , bjr możliwe , że termostat się przyblokował i pod wpływem temperatury przewód gumowy nie wytrzymał ciśnienia . Piszesz ,że po dolaniu płynu , kontrolka sygnalizuje mały stan płynu, czyli nie napełniłeś całego układu, coś utrudnia obieg , możliwe , że to termostat . Kiedy będziesz ponownie dolewał , to ściskając przewody wyczujesz czy jest w nich płyn. :hejka: Pozdrawiam
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”