BAS--->czy to jest komunikat o....???

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
tomek k
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 10 sty 2013, o 19:25
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tomek k »

Moja :mb: Naprawiona :hurra: . U mnie też wyświetlał się BAS i ESP (ABS działał normalnie) po podłączeniu pod SD był błąd C1502. Do wymiany był zawór podciśnienia w serwie wspomagania hamulca. Niestety zawór nie występuje sam tylko z całym serwem. Po wymianie serwa żaden błąd już się nie pojawia. Może komuś się przyda ta informacja.
MB S203 C180 M111 '02
WDB2032351F238082
Awatar użytkownika
trufel
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 14 lip 2011, o 09:58
VIN:
Lokalizacja: Ostrzeszow-Poznań

Post autor: trufel »

Witam, mam to samo.
Świeci się BAS i nie działa tempomat, nie da się usunąć tego błędu, wniosek, uszkodzenie trwałe.
Czytam sobie i czytam i wychodzi na to, że ma uszkodzony czujnik nad pedałem hamulca.
według numeru części która została podana wcześniej
A 001 545 38 09
wygląda on tak

Obrazek
jjanicki pisze:W wersjach silnikowych: 004, 006, 016, 035, 045, 061, 064, 065 (druga trójka cyfr w VINie) przychodzi włącznik świateł stop o numerze: A 001 545 38 09.

I według opisu jaki podał kolega jjanicki, w wersji silnikowej 004, 006, 016, 035, 045, 061, 064, 065 (druga trójka w VINie) to u mnie są inne liczby - 245 , czyli owy czujnik nie będzie pasować ?
w DUDA CARS w Poznaniu czujnik ten 96 zł.

[ Dodano: 2015-11-10, 13:37 ]
U mnie ten czujnik jest tutaj

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek
Motockl jest bogiem, a wiara w boga nałogiem MT01

Mercedes C200 Kompressor rok 2001 kombi ( T203)
WDB2032451F118449
Mercedes W203 220CDI rok 2001 sprzedane
WDB2030061A142104
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Tak to ten numer czujnika A 001 545 38 09 do VIN WDB2032451F118449. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
trufel
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 14 lip 2011, o 09:58
VIN:
Lokalizacja: Ostrzeszow-Poznań

Post autor: trufel »

Obrazek


STARY NOWY
Obrazek

STARY NOWY
Obrazek

KOSZTY
Obrazek


I 20 minut pracy
Wszystko działa jak należy
Motockl jest bogiem, a wiara w boga nałogiem MT01

Mercedes C200 Kompressor rok 2001 kombi ( T203)
WDB2032451F118449
Mercedes W203 220CDI rok 2001 sprzedane
WDB2030061A142104
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Post autor: mateusz726642 »

U mnie chyba całe serwo będzie bo czujnik stop w porządku :mysli:
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
larsson
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 14 lis 2015, o 19:20
VIN:
Lokalizacja: Poznan

Post autor: larsson »

Witam,u mnie tez wyswietla sie blad BAS ale i ESP , ABS,czujniki abs nowe ,sensor w kolumnie wymieniony(bo to on wg tzw.znawcow mial byc przyczyna problemu)ale zero efektow ,Wie moze ktos gdzie szukac rozwiazania
lp1922 CL203 WDB2037452A289573
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

A programowanie skrętu robiłeś ?
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
larsson
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 14 lis 2015, o 19:20
VIN:
Lokalizacja: Poznan

Post autor: larsson »

Nie ,ale po podlaczeniu pod kompa nie ma zadnej reakcji na ruchy kierownica,kompletnie zero sygnalu,co prawda nie bylo to robione w servisie MB ale cos chyba powinno pokazac.Dodam ze esp przestalo dzialac po wymianie czujnika abs,przedtem byl tylko komunikat zeby sprawdzic ale wszystko dzialalo
lp1922 CL203 WDB2037452A289573
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

No to zrób .. jak jest opisane na forum. Na jakim interfejsie było to robione ?
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
larsson
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 14 lis 2015, o 19:20
VIN:
Lokalizacja: Poznan

Post autor: larsson »

Szczerze mowiac nie wiem ale napewno nie na sd,Tyle ze te wszystkie bledy palily sie przed wymiana czujnika w kierownicy(steering angel sensor) komp. jedyne pokazal to ze nie ma pomiaru predkosci z obu tylnych kol i ze czujniki abs nie dzialaja,a sa nowe.Wiec juz kompletnie wiem w czym problem.Ps dzieki za kazda odpowiedz ktora moze cos pomoc
lp1922 CL203 WDB2037452A289573
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Hmm ... jeśli wymieniłeś u siebie czujnik kąta skrętu o numerze A2034600149 (tak zrozumiałem z treści), bo taki jest prawidłowy do Twojego auta to musisz podjechać na SD celem usunięcia błędów itd. inaczej będzie jak jest chyba, że wsadzili Ci jakiś o innym numerze wtedy lipa. Jak podpinasz się pod system diagnostyczny nawet marki KopiącWoponęStachuWróży zawsze spisuj kody błędów jakie wyświetla, bo wtedy jest łatwiej odczynić egzorcyzmy. :tak:

Ps. Jeśli natomiast nie wymieniłeś czujnika stop o numerze A 004542114 to uczyń to czym prędzej i też jedź na SD jeśli błędy nie zgasną. :tak:
Ostatnio zmieniony 14 lis 2015, o 23:16 przez Smart, łącznie zmieniany 5 razy.
CL203 WDB2037461A802397
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

larsson, konieczna jest kalibracja czujnika kąta skrętu ! Operacja nie jest ani trudna ani czasochłonna ale wymaga dobrego diagnoskopu i chyba nie korzystałem do tej pory z niczego poza SD, żeby wykonać ją prawidłowo.

Co do odczytu z tylnych czujników, to pierwsze pytanie (wydaje się głupie, ale to najczęstsza przyczyna) Czy są zamontowane prawidłowo ? Czy nie maja delikatnych luzów ? Czy "czytniki" na piastach są całe ? Czy wiązka sterownik - czujnik nie jest przerwana ? (najczęściej "kruszą" się piny we wtyczce w miejscu połączenia czujnik - wiązka [takie dwa bolce])

[ Dodano: 2015-11-15, 09:22 ]
Teraz mnie jeszcze naszło czy czujnik kąta skrętu który wywalało Ci jako błędy w systemie to na pewno ten z kierownicy ? Być może ten wadliwy czujnik to ten w maglownicy ? Coś mi się wydaje że bez mądrej głowy z odpowiednim sprzętem będzie ciężko...
Ostatnio zmieniony 15 lis 2015, o 09:19 przez edelos997, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

edelos997 pisze:larsson, konieczna jest kalibracja czujnika kąta skrętu ! Operacja nie jest ani trudna ani czasochłonna ale wymaga dobrego diagnoskopu i chyba nie korzystałem do tej pory z niczego poza SD, żeby wykonać ją prawidłowo.
A nie wystarczy (chyba ze trzy razy ) skręcić maksymalnie w lewo i w prawo ? Tak tylko pytam ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Do samej kalibracji czujnika tak ale nie wyczyścisz w ten sposób błędów zaszytych w zapamiętanych ... a tutaj w tym temacie według mnie to jest klucz. Takie moje doświadczenie. Nawet do ustawienia geometrii w naszych MB zaleca się podpięcie kompa, "ustawienie" czy sprawdzenie ustawienia wartości czujnika na "0" i wyczyszczeni ewentualnych błędów. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

Smart pisze:Do samej kalibracji czujnika tak ale nie wyczyścisz w ten sposób błędów zaszytych w zapamiętanych ... a tutaj w tym temacie według mnie to jest klucz. Takie moje doświadczenie. Nawet do ustawienia geometrii w naszych MB zaleca się podpięcie kompa, "ustawienie" czy sprawdzenie ustawienia wartości czujnika na "0" i wyczyszczeni ewentualnych błędów. :tak:
Ogólnie ja takie kalibracje przeprowadzam podczas ustawiania geometrii, bo to gwarantuje precyzyjne ustawienie, pomimo tego że producent przewiduje do 2" błędu, dlatego to bardzo trafna uwaga.
jarod32 pisze:
A nie wystarczy (chyba ze trzy razy ) skręcić maksymalnie w lewo i w prawo ? Tak tylko pytam ...
Jeśli jest zapisany błąd w sterowniku (tego nie wiemy) to taka kalibracja nie przejdzie :)
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”