Brak komunikacji ze sterownikiem ESP,ABS,BAS,EPC,klocki

Moderator: Dziki Mar

dariop2
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 2 sie 2014, o 18:19
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Brak komunikacji ze sterownikiem ESP,ABS,BAS,EPC,klocki

Post autor: dariop2 »

Witam szanownych forumowiczów,od jakiegoś czau borykam się z komunikatami ABS,ESP,BAS,EPC,klocki hamulcowe,nie działającym licznikiem (prędkościomierz,spalanie,przebieg,tempomat).Dzisiaj,po podpięciu pod komputer dostałem wydruk błędów.Proszę o jakieś sugestie,gdzie zaczynać poszukiwania.Samochód to W203 c200 CDI 115km,kombi z 2002roku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, o 17:27 przez dariop2, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ziolowy
VIP
Posty: 49
Rejestracja: 4 sty 2014, o 15:04
VIN:
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: ziolowy »

Cześć,

jeśli nie możesz tutaj dołączyć skanu wydruku błędów, wrzuć skan np na dropbox'a i wklej tutaj link do tego zdjęcia, jeśli tam nie możesz tego wrzucić albo nie wiesz jak to zrobić masz jeszcze portal tinypic etc.

w razie dodatkowych problemów odezwij się do mnie mail'owo to wrzucę to do siebie i podłączę gotowy udostępniony skan do tego tematu.
Co nas nie zabije, to nas wzmocni.

Był :placz: Daimlerchrysler W203 C180 Elegance, M111.951 E20 EVO 2.0 BENZ + LPG 128KM, automat.
dariop2
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 2 sie 2014, o 18:19
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dariop2 »

[ Dodano: 2014-08-07, 20:51 ]
Witam,dzisiaj sprawdziłem,że na grubych przewodach,brązowych i czerwonych,idących do wtyczki sterownika pompy abs,jest napięcie.Może wiecie jak idzie wiązka od tego sterownika,tj. pod serwem jeszcze ją widzę,a jak idzie dalej?

[ Dodano: 2014-08-18, 18:05 ]
Witam,dzisiaj podłączyłem sprawny sterownik ABS i dalej to samo,może podpowiecie,co sprawdzić dalej?Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, o 17:27 przez dariop2, łącznie zmieniany 1 raz.
bolo159
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 11 lip 2015, o 22:18
VIN:
Lokalizacja: Chorzele

Post autor: bolo159 »

Witam. Problem został rozwiązany? Mam dokładnie to samo na drugim sterowniku ABS ( używany podobno sprawny) to samo. Zastanawiam się czy sterownik padnięty czy wiązka do sprawdzenia. Całkowity brak komunikacji z ABS (zasilanie na dwóch grubych czerwonych przewodach do sterownika jest)
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

Sprawdź czy masz napięcie w 9 pinie w gnieździe OBD, jeśli nie to daj znać opisze Ci kilka mozliwych przyczyn, jeśli jest szukamy dalej.
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
bolo159
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 11 lip 2015, o 22:18
VIN:
Lokalizacja: Chorzele

Post autor: bolo159 »

Nie wiem bo nie sprawdzałem ale z innymi modułami mi się łączy. Z silnikiem czy deską wskaźników nie ma problemu.
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

Bo one sa na innych pinach, a pin 9 odpowiada za to z czym sie nie mozesz polaczyc
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
bolo159
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 11 lip 2015, o 22:18
VIN:
Lokalizacja: Chorzele

Post autor: bolo159 »

Niestety napięcia na pin 9 brak.
Sprawdzić instalację do gniazda diagnostycznego czy instalacją do sterownika pompy abs?
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

bolo159, to bardzo nie dobrze, powiedz mi jeszcze czy problem występuje odkąd kupiłeś samochód czy pojawił się w trakcie użytkowania ?

Jest mi to o tyle potrzebne, żeby Cię naprowadzić czy ktoś to zrobił celowo czy też wynikło z eksploatacji i jest wynikiem przypadku lub złego zamontowania któregoś z przewodów przez co np się przetarł od drgań silnika/pojazdu.
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
bolo159
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 11 lip 2015, o 22:18
VIN:
Lokalizacja: Chorzele

Post autor: bolo159 »

Auto już takie kupiłem w Niemczech (kupowałem sam). Czyli abs i inne systemy z nim związane nie działały już w momencie zakupu.
Cornelito
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 2 maja 2015, o 22:34
VIN: WDB2030461A835382
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Cornelito »

Widzę kolego, że mamy podobny problem.
W203 1.8 kompressor 2005
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

bolo159 pisze:Auto już takie kupiłem w Niemczech (kupowałem sam). Czyli abs i inne systemy z nim związane nie działały już w momencie zakupu.
Pierwsza rzecz to sterownik na stół i trzeba sprawdzić czy jest sprawny (raczej nie skoro ktoś go wypiął z CAN-a)

Jeśli nie jest sprawny to do wymiany, następnie trzeba przejrzeć wiązkę i poszukać dlatego został wypięty i przywrócić to do stanu fabrycznego. To dość skomplikowana dłubanina i jeszcze masz małe pojęcie to może Cię przerosnąć.

Sprawdź jeszcze czy w sterowniku silnika masz błędy komunikacyjne z ABS itp, oraz w IC tez powinny sie pojawić. 100% pewniakiem będzie sprawdzenie sterownika skrzyni jesli masz automatyczną (nie uzupełniłeś stopki z VIN-em więc nie wiem czy w ogóle rozmawiamy o W203)

Jeśli takowe nie występują, to raczej od sterownika do OBD jest przerwany obwód i problem jest łatwy do rozwiązania. Ciężko mi będzie Cię naprowadzić przez forum :(
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
bolo159
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 11 lip 2015, o 22:18
VIN:
Lokalizacja: Chorzele

Post autor: bolo159 »

W sterowniku silnika jest błąd komunikacji z ABS po szynie CAN, w sterowniku deski wskaźników tak samo błąd komunikacji z ABS. Skrzynia manualna. Mercedes to w203 c180 z 2001r. Sterownik ABS kupiłem drugi używany za bagatela 1000zł wpoiłem i to samo.
Czy wiązka ma jakieś słabe punkty w tym modelu? Od czego zacząć najpierw?
Jedyna różnica jaka jest to jeżeli odepnę sterownik abs od wiązki to nie mam świateł stopu a jak podepnę to są i to jedyna różnica z odpiętym i podpiętym sterownikiem.
Cornelito
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 2 maja 2015, o 22:34
VIN: WDB2030461A835382
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Cornelito »

Czyli masz to samo co ja. Ja podejrzewam u siebie przedniego SAM-a. Mógł być zalany, w momencie kiedy go kupiłem było tam z 3 litry wody. Dodam, że samochód w Niemczech był już naprawiany z tego powodu(bez efektu). Wymienione zostały czujnik hamulca i pedał przyśpiesznika( zły do silnika 3.2benz.) po tej wymianie dodatkowo nie działał przyśpiesznik. Możliwe ze jeszcze coś było wymieniane ale tego już nie wiem.
W203 1.8 kompressor 2005
bolo159
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 11 lip 2015, o 22:18
VIN:
Lokalizacja: Chorzele

Post autor: bolo159 »

U mnie niby nie ma wody przy bezpiecznikach. Czy zasilanie na pin 9 obd2 wychodzi z pinu 8 kostki sterownika ABS?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”