hamulec ręczny - proszę o porade

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
kazimierzm
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 4 cze 2008, o 19:52
VIN:
Lokalizacja: Krk

Post autor: kazimierzm »

Acha, tylko nie wiadomo, przód czy tył. Ok to sprawdzę w tygodniu, a czy po wymianie klocków należy usunąć błąd czy się sam usunie ?
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, o 21:49 przez kazimierzm, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C220 CDI 2004r sedan
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Pozostanie w pamięci błędów jako NIEAKTUALNY (stored) i nie będzie już niepokoił po załączeniu stacyjki. W zasadzie to nawet nie jest błąd, tylko tzw. ZDARZENIE (event) - tak jak brak płynu w spryskiwaczu. To nie jest USZKODZENIE - tylko jakieś zdarzenie fizjologiczne (tak jak np. głód u człowieka - przecież to nie jest choroba!) Może porównanie nie najszczęśliwsze - ale "wicie, rozumicie..."
piotrek_13
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 29 kwie 2011, o 15:33
VIN:
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: piotrek_13 »

Witam wszystkich
dziasiaj zdażyło mi się to samo z ręcznym
odkręciłem z tyłu dojście do napinacza linki i zauwazyłem że mam pekniętą sprężynę
z boku tego napinacza , czy moża taką spręzynę kupić
mercedes c w 203 270 t cdi 2002 , ON
simonp
VIP
Posty: 46
Rejestracja: 8 cze 2010, o 20:24
VIN:
Lokalizacja: Mannheim-Stalówka

Post autor: simonp »

Witajcie :)
jestem załamany :yyy:
wziąłem się dziś za wymiane kółek na letnie i przy okazji wymiane tylnich tarcz hamulcowych, niestety nic nie zrobiłem bo nie mogę ściągnąć tarczy z piasty. tarcza jest odbita kręci się swobodnie ale mechanizm ręcznego, który jest też poluzowany, tę tarczę trzyma. Wychodzi na jakiś 1 cm i dalej nic. czy jest gdzieś jakaś inna możliwość np przy bębnie poluzowania tego hamulca?
niewiem gdzie się co zapiekło i jak to odblokować.
Na domiar wszystkiego auto spadło mi z podnośnika :oops: na szczęscie na oponę :hurra:
co i gdzie ewentualnie odkręcić poluzować zeby ta szczęka się jakoś cofnęła i puściła tarczę
W203 C 200 Kompressor, sedan-avantgarde automat, AMETHYSTVIOLETT 2001 WDB2030451A226102
W639 2.2 CDI Lang, automat w czerni. 2008
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Cały dowcip w tym, że masz na bębnie już próg i on zapiera się o szczękę. Musisz poluzować szczękę takim fajnym czymś http://www.e34.cba.pl/image/reczn1.jpg wkładając śrubokręt przez otwór po śrubie koła i kręcąc tym czymś w górę lub w dół (nie pamiętam).

P.S. Nie zapomnij na koniec wyregulować ręcznego. :ok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
simonp
VIP
Posty: 46
Rejestracja: 8 cze 2010, o 20:24
VIN:
Lokalizacja: Mannheim-Stalówka

Post autor: simonp »

V126 mógłbyś jeszcze raz podlinkować bo twój link nie działa i nie mogę zobaczyć co to jest to fajne coś :) dzięki
W203 C 200 Kompressor, sedan-avantgarde automat, AMETHYSTVIOLETT 2001 WDB2030451A226102
W639 2.2 CDI Lang, automat w czerni. 2008
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

zrób ctrl+c ctrl+v :haha:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Swoją drogą ciekawe, bo u mnie działa. :mysli: Spróbuj tak jak radzi loneraider.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

simonp pisze:.... przy okazji wymiane tylnich tarcz hamulcowych, niestety nic nie zrobiłem bo nie mogę ściągnąć tarczy z piasty. ..
Witaj simonp :mysli: jak to, nie można ściągnąć tarczy ?? :mysli: ,,, a nie posiadasz takiej maszynki specjalistycznej :oczko: jak,, dajmy na to, gumówka, fleksa czy w innych regionach Polszy , znana jako szlifiera ( http://www.megamajster.pl/_p/31/n/szlif ... p31228.jpg ) :usmiech: nacinasz w kilku miejscach taką tarczę ,( uważając jednocześnie na piastę ) następnie bierzesz "bolusia"( http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-og ... 02a403.jpg ) :haha: , co najmniej półkilowego i za pomocą przecinaka( http://www.bhppracy.pporady.biz/images/img14.jpg ) delikatnie ściągasz tarczę :haha: , po prostu , zrobił Ci się rancik jak pisze V126 i prośbami tego nie zdejmiesz :usmiech:
:mysli: :mysli: powyższe narzędzia odpadają , :mysli: kiedy , z takowej zużytej tarczy będziesz chciał żyrandol se zrobić czy inną popielniczkę :haha: :hejka:
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
simonp
VIP
Posty: 46
Rejestracja: 8 cze 2010, o 20:24
VIN:
Lokalizacja: Mannheim-Stalówka

Post autor: simonp »

Rumcajs niezły pomysł i koncepcja :D
ale V126 znał lepszy sposób i z niego skorzystałem :) dzięki V126
całość robiłem dopiero dzisiaj bo niemiałem czasu.
teraz mam nowy problem wymieniłem wszystko z tyłu razem z ręcznym i po przyjeździe do domu lewa felga była zaj :censored: e - bardzo gorąca :) co może być przyczyną? wie ktoś
W203 C 200 Kompressor, sedan-avantgarde automat, AMETHYSTVIOLETT 2001 WDB2030451A226102
W639 2.2 CDI Lang, automat w czerni. 2008
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

teraz mam nowy problem wymieniłem wszystko z tyłu razem z ręcznym i po przyjeździe do domu lewa felga była zaj e - bardzo gorąca co może być przyczyną? wie ktoś
1. Możliwe, że za mocno podstawiłeś ręczny
2. Jeśli wymieniałeś klocki, to możliwe, że któryś się jeszcze nie ułożył i ociera o tarczę.

Samochód na lewarek, zdejmij koło, kręć tarczą i słuchaj co ociera klocki czy okładziny od ręcznego. Jeśli okładziny, to musisz je poluzować, jeśli klocek, to to musi się ułożyć.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
krumciu
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 4 mar 2013, o 02:44
VIN:
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: krumciu »

witam ,mam problem z reczno -noznym hamulcem..a wiec ..wyjechalem rano okolo 5,40 do pracy..przy zamykaniu bramy hamulec zadzialal...po podjechaniu na stacje po prase naciskam..i wpadl do srodka na ladnych pare cm odbijam ok..,znow naciskam i to samo..na szczescie odbija normalnie..ale zmartwilem sie.czy bede musial rozbierac kola tylne czy moze jest jakies inne rozwiazanie i co sprawdzic..??prosze o porade
krumciu -Mercedes c 200 01\02 Kompressor Kombi BENZYNA 163 KM...
W12
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 10 lut 2013, o 13:44
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: W12 »

Moze to linka pekla skoro sie zapadl?
C200 Kompressor Sportcoupe '01 Sequentronic
Awatar użytkownika
xandercage14
VIP
Posty: 144
Rejestracja: 28 cze 2013, o 16:05
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xandercage14 »

To samo miałem ostatnio wypadł po prostu grzybek z linką 10min roboty podnieś tylną kanape odkręć 3 śruby podnieś klapke i wszytsko jak na dłoni
C230K SportCoupe Semi Lift

viewtopic.php?p=141653#141653
Awatar użytkownika
krumciu
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 4 mar 2013, o 02:44
VIN:
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: krumciu »

dziekuje xandercage14 jutro z rana dzialam...mam nadzieje ze dojrze to o czym piszesz ..pozdro z zielonej
krumciu -Mercedes c 200 01\02 Kompressor Kombi BENZYNA 163 KM...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”