hamulec ręczny - proszę o porade

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xandercage14
VIP
Posty: 144
Rejestracja: 28 cze 2013, o 16:05
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xandercage14 »

Daj znać czy się udało zobaczysz to od razu po przychodzą 2 liki z 2 kół i są zakończone grzybkami które trzymają się w takim wachadełku. Tak to u mnie wyglądało pod tą klapką
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C230K SportCoupe Semi Lift

viewtopic.php?p=141653#141653
Gibusik
VIP
Posty: 87
Rejestracja: 16 paź 2013, o 15:29
VIN:
Lokalizacja: Giby

Post autor: Gibusik »

a dziweku ocierania o tarcze nie slychac?
Mercedes C220 CDI 2000r Elegance
WDB2030061F007288
Awatar użytkownika
krumciu
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 4 mar 2013, o 02:44
VIN:
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: krumciu »

ten grzybek to to cos ze znakiem mercedesa?

[ Dodano: 2013-11-08, 07:30 ]
pod siedzeniem mam jakby kolko z krzyzykiem przykrecone na pare srob..
pod tym to wszystko sie znajduje?
krumciu -Mercedes c 200 01\02 Kompressor Kombi BENZYNA 163 KM...
murgrabia
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
VIN: wdb2030351a079570
Lokalizacja: lublin

Post autor: murgrabia »

tak. odkręć trzy śrubki i będzie mechanizm naciągu linki jak na dłoni
C180 m111 2001r Classic
Awatar użytkownika
krumciu
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 4 mar 2013, o 02:44
VIN:
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: krumciu »

ok zrobione...dalem rade...ale 2 linki byly odczepione od tego trzymacza..odkrecilem i poluzowalem srube i wlozylem linki i dokrecilem...nie na maxa..udalo ,trzyma sie i co najwazniejsze dziala i odbija..dziekuje Panowie za pomoc!!szacun
krumciu -Mercedes c 200 01\02 Kompressor Kombi BENZYNA 163 KM...
Awatar użytkownika
paszanova
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 5 gru 2012, o 12:06
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: paszanova »

a dziala normalnie, w sensie nie slychac w czasie jazdy tarcia? bo ja mialem te sama sytuacje, ale po naprawieniu tego, bylo slychac tarcie i trzeba bylo czyscic caly mechanizm w kolach, bo byl zapieczony
S203 C220 CDI Elegance, 143KM, 2002r., kombi, manual
Awatar użytkownika
krumciu
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 4 mar 2013, o 02:44
VIN:
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: krumciu »

nie u mnie ok ale regulowalem pare razy i ustawilem napiecie takie mniej wiecej jak przed "wpadnieciem"nic nie trze, moze za mocno skreciles pod tylnym siedziskiem??ja luzowalem
krumciu -Mercedes c 200 01\02 Kompressor Kombi BENZYNA 163 KM...
Awatar użytkownika
paszanova
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 5 gru 2012, o 12:06
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: paszanova »

nie, nie - na pewno nie chodziło o regulację, ustawialiśmy z kumplem kilka razy i tarło.. dopiero po przeczyszczeniu mechanizmu hamulca awaryjnego, było lepiej.. swoją drogą, strasznie zardzewiały i zaśniedziały ten mechanizm był, więc nic dziwnego..
S203 C220 CDI Elegance, 143KM, 2002r., kombi, manual
Awatar użytkownika
suchy1982
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 13 cze 2014, o 18:55
VIN:
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: suchy1982 »

Miałem ten sam problem że świeciła sie kontrolka od hamulca.Podniosłem tylną kanape,podciągnąłem linke,zaciągnąłem reczny(nożny) odblokowałem go i juz jest dobrze :hurra: .
Marcin

C200 150KM 2004
VIN WDB2030071A739618
Awatar użytkownika
Celi77
VIP
Posty: 13
Rejestracja: 30 lip 2014, o 22:36
VIN:
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Celi77 »

Witam a ja mam inny problem u mnie się nie świeci kontrolka ręcznego :zly: i nie wiem co jest, już podciągnąłem ręczny pod kanapą i łapie tak jak powinien :) ale lampka mi się nie świeci :( PLIS HELP :)
W203 - C 220 r. 2002 Kombi - Elegance
VIN. WDB2032061F338241
kamiloo2
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 1 wrz 2014, o 21:08
VIN:
Lokalizacja: Piła

Post autor: kamiloo2 »

Podziele się swoim problemem z ręcznym:
Hamulec działa po naciśnięciu pedału, ale po jego zwolnieniu w ogóle pedał nie odskakuje do góry..
Muszę go nogą podciągnąć w pozycję górną jednocześnie trzymają rączkę do odblokowania. Po podciągnięciu puszczam rączkę, kontrolka gaśnie i mogę ruszać. Co może być tego przyczyną? Podejrzewam sprężynę, ale gdzie ona jest?
Aktualnie: W203 kombi C350 Avantgarde 2006
Poprzednio: W203 kombi, C200 CDI, 122KM (mod. 149KM, 343Nm) 2004 LIFT, CLASSIC, MANUAL
żagiel
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 4 lip 2014, o 16:49
VIN: WDB2030421F827343
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: żagiel »

Mam pytanie odnośnie używania hamulca ręcznego w zimie. U mnie zimy srogie :uee: i potocznie wśród kierowców chodzi opinia, żeby zimą - przy mrozach - nie używać ręcznego. Jak to jest w MB? W automacie przecież ręczny to nieodłączny element systemu parkowania.
Mercedes Benz C200 Kompressor + BRC-lpg, ELEGANCE'06, 271940 30 772893, WDB2030421F827343
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

żagiel pisze:W automacie przecież ręczny to nieodłączny element systemu parkowania.
Dlaczego tak twierdzisz? Przecież, jeśli zostawisz samochód na P, to samochód jest unieruchomiony tak samo jak po wrzuceniu biegu w skrzyni manualnej.
Co do hamulca "ręcznego", jeśli pancerze linek nie są popękane, to nie powinno się nic dziać. Szczęki hamulca pomocniczego są całkowicie osłonięte, więc one raczej nie przymarzną.
żagiel
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 4 lip 2014, o 16:49
VIN: WDB2030421F827343
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: żagiel »

Uważam, że parkowanie pojazdu na samym biegu "P" obciąża skrzynię biegów. Zaciągnięty hamulec ręczny przejmuje ciężar samochodu.
Mercedes Benz C200 Kompressor + BRC-lpg, ELEGANCE'06, 271940 30 772893, WDB2030421F827343
nunezik
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 8 kwie 2014, o 17:49
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nunezik »

U mnie jakoś tak niemalże z dania na dzień awaryjny zaczął lekko popuszczać na wzniesieniach. Myślałem, że w tym aucie jest już samonapinacz ale coś mnie tknęło i zajrzałem na forum.
Wątek niby o prostej, ale bardzo ważnej w naszych autach sprawie. Dlatego chciałbym parę rzeczy podsumować i podkreślić bo nie wszystko przynajmniej dla mnie jest do końca jasne.
Nie mam za bardzo warunków do grzebania przy aucie, ale w tym temacie faktycznie dostęp do regulacji jest mega prosty i szybki - no może w coupe trochę wygibasów trzeba porobić :haha:
Generalnie zastałem spore luzy, a samo wahadełko latało na boki jak opętane, dobrze że linki jeszcze siedziały w zaczepach.
Obrazek
Podciągnąłem śrubę dosyć sporo, co widać mam nadzieję na zdjęciu. Linki są naprężone, ale całe wahadełko można jeszcze lekko na boki powychylać. Pedał wchodzi na 4-5 ząbek (przedtem prawie do podłogi) i już od początku wciskania jest wyczuwalny niewielki opór. Jak sprawdzić czy nie przesadziłem z naciągiem?
Teraz kolejne pytanie bo piszecie, żeby mechanizm wyczyścić i nasmarować, ale czym najlepiej? Wystarczy odkurzyć/przetrzeć? Poza tym czym smarować? Smar? Jeżeli już to jaki? Choć mam wrażenie, że akurat smar będzie cały śmietnik z drogi zbierał? Nie ma innych preparatów smarujących, które tutaj można wykorzystać, a które np. zostawiają jakąś powłokę ochronno-smarującą?ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 26 lis 2014, o 21:04 przez nunezik, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”