hamulec ręczny - proszę o porade

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
jacekp
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:20
VIN:
Lokalizacja: Sandefjord, Norwegia

Post autor: jacekp »

Witam.

Mój problem polega na tym, że mimo iż ręczny nie jest zaciągnięty, ciągle pali się kontrolka.
Odkąd kupiłem samochód (od dobrego znajomego który miał go od nowości) nie działał ręczny, pedał był po prostu luźny, zapadał się, nie powracał. Był bezwładny. Dźwignia od zwalniania hamulca też był kompletnie luźny. Kontrolka przez pół roku odkąd mam auto się nie paliła, ostatnio auto stało przez około 3 tygodnie przez święta i po odpaleniu kontrolka się zapaliła, i świeci do tej pory, mijają jakieś 3 tygodnie.

Po przeczytaniu całego tematu zrobiłem wszystko o czym piszecie:

- zdjąłem koła, zaciski, tarcze- okładziny ok
- pod tylną kanapą linki były niezaczepione- główna linka nie miała naciągu
- rozebrałem kokpit pod kierownicą, odkręciłem cały pedał ręcznego- okazało się, że "haczyk" do którego przymocowana jest linka zwalniająca ręczny wypadł ze swojego miejsca, zahaczenie go od nowa zadziałało

Po zamontowaniu na nowo wszystkich linek na swoich miejscach, skręceniu, wyregulowaniu pod tylną kanapą, ręczny działa, zaciąga i puszcza.

Mimo, że ręczny działa bez zarzutów, kontrolka nadal się świeci i piszczy przy ruszaniu. Czy może to być błąd który wystarczy usunąć? Dlaczego stało się to dopiero po tym jak stał 3 tygodnie? Korozja? Jaki to ma wpływ na czujnik? Z tego co wyczytałem, jedynym elektronicznym elementem, czujnikiem, jest tłoczek z gumką na końcu- ten który naciska i zwalnia pedał ręcznego. Dodam, że sprawdziłem czujnik miernikiem, i wychodzi na to, że działa.

Dzięki wielkie za pomoc. Muszę zrobić do końca miesiąca przegląd, wątpię, że wyjący podczas ruszania samochód go przejdzie, tym bardziej w Norwegii :)
Mercedes W203 2001
2.0 Kompresor Avantgarde
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Nie za mocno naciągnąłeś linki ? Może nie odbija do końca. Spróbuj popuścić pod kanapą .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
jacekp
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:20
VIN:
Lokalizacja: Sandefjord, Norwegia

Post autor: jacekp »

Próbowałem, nic nie daje. Nawet jak podnoszę pedał nogą- kontrolka nadal się pali. Ręczny nie działał- pali się, działa- też się pali.

Co odpowiada za to że samochód myśli, że ręczny jest zaciągnięty?
Mercedes W203 2001
2.0 Kompresor Avantgarde
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Zaraz zaraz ... czy ta kontrolka nie wskazuje też awarii układu hamulcowego / zużycia klocków ? Może ktoś z kolegów podpowie .. Może coś namieszałeś przypadkiem , przy czujnikach zużycia ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
jacekp
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:20
VIN:
Lokalizacja: Sandefjord, Norwegia

Post autor: jacekp »

Zaczęłą się świecić zanim cokolwiek zrobiłem :) Ona była powodem tego, że się za to zabrałem, no i oczywiście niedziałający ręczny.
Mercedes W203 2001
2.0 Kompresor Avantgarde
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Nie chcę wprowadzać w błąd , dlatego poczekajmy na kogoś kto zna temat . Wg instrukcji obsługi (którą na pewno przeczytałeś i znasz) kontrolka ta oznacza zaciągnięty hamulec ręczny , lub za niski poziom płynu hamulcowego (!!).
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
jacekp
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:20
VIN:
Lokalizacja: Sandefjord, Norwegia

Post autor: jacekp »

Tak, wiem, czytałem instrukcję. Poziom płynu hamulcowego jest okej- dokładnie między minimum a maximum. Może dolać do maximum?

Natomiast podczas ruszania piszczy sygnał alarmowy i wyświetla się komunikat "release parking break". Tłumaczyć nie trzeba :)
Mercedes W203 2001
2.0 Kompresor Avantgarde
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Ja się poddaję :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Bodo-K
VIP
Posty: 182
Rejestracja: 14 gru 2009, o 23:56
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

hamulec ręczny

Post autor: Bodo-K »

Witam. Proponuję jeszcze raz dokładnie obejrzeć pedał i cały przy nim mechanizm i zwrócić uwagę na położenie wyłącznika.Po mojemu jest żle ustawiony.Jeśli pali się kontrolka a ruszysz to zawsze będzie piszczeć bo wyłącznik daje sygnał że hamulec jest zaciągnięty


Powodzenia





Bodo-K C200 kompresor
jacekp
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:20
VIN:
Lokalizacja: Sandefjord, Norwegia

Post autor: jacekp »

Wszystko jest poskładane poprawnie, czujnik nawet jak recznie naciskam i zwalniam- nic.

Dzisiaj podczas jazdy kontrolka zaczęła naprzemiennie gasnąć i zapalać się podczas jazdy. Czasami gasła na dłuższy czas, po czym znów się zapalała. Dziwne...
Mercedes W203 2001
2.0 Kompresor Avantgarde
Bodo-K
VIP
Posty: 182
Rejestracja: 14 gru 2009, o 23:56
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

hamulec ręczny

Post autor: Bodo-K »

Witam .Zdejm przewody z wyłącznika i sprawdz co się będzie działo .Jeśli dalej będzie się palić -piszczeć to masz gdzieś zwarcie Posprawdzaj wizualnie i poruszaj czy nie masz gdzieś przetartego przewodu który dotyka do masy'


Powodzenia





Bodo-K C200 kompresor
jacekp
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:20
VIN:
Lokalizacja: Sandefjord, Norwegia

Post autor: jacekp »

Odłączyłem czujnik, poruszałem kablami, wizualnie nic nie wskazuje na przerwany kabel. Co dalej? :)
Mercedes W203 2001
2.0 Kompresor Avantgarde
kyjo#81
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 28 lis 2014, o 21:14
VIN:
Lokalizacja: śląsk

Post autor: kyjo#81 »

tez walczę z piszczącym komunikatem- ciągnę wtedy ręka za hamulec druga za zwolnienie i pomaga wył.sie kontrolka
chciałbym to opanować- dzisiaj tam zajrzę przy tym pedale
na wyłącznik
pod kanapa tylna regulowałem już - nic nie dało

tak w nawiasie ..straszny jest ten hamulec nożny w mercu..... :yyy:
w203 CDI220 - 143 KM
VIN: WDB2032061F259937
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

kyjo#81 pisze:tak w nawiasie ..straszny jest ten hamulec nożny w mercu.....

Dlaczego dziwny? Opisz swoje spostrzeżenia.

Chyba mało jeździłeś mercedesami (jako kierowca). Wg mnie ten typ hamulca jest bardzo wygodny w użytkowaniu oraz jest bardziej poręczny aniżeli zwykły ręczny w reszcie aut. W sumie najważniejsza jest kwestia przyzwyczajenia, ja bym go nie zamienił na żaden inny (szkoda, że teraz wkładają w nowych autach elektryczny hamulec postojowy :dobani: ).
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
kyjo#81
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 28 lis 2014, o 21:14
VIN:
Lokalizacja: śląsk

Post autor: kyjo#81 »

dla mnie ten nożny to tez tragedia jak całe te auto piszczy nie wraca u mnie wogóle do dupy jak te auto całe

dziadkowóz ociężały ,..biznes życia ....zrobiłem
kupujac...
w203 CDI220 - 143 KM
VIN: WDB2032061F259937
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”