hamulec ręczny - proszę o porade
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:20
- VIN:
- Lokalizacja: Sandefjord, Norwegia
Witam.
Mój problem polega na tym, że mimo iż ręczny nie jest zaciągnięty, ciągle pali się kontrolka.
Odkąd kupiłem samochód (od dobrego znajomego który miał go od nowości) nie działał ręczny, pedał był po prostu luźny, zapadał się, nie powracał. Był bezwładny. Dźwignia od zwalniania hamulca też był kompletnie luźny. Kontrolka przez pół roku odkąd mam auto się nie paliła, ostatnio auto stało przez około 3 tygodnie przez święta i po odpaleniu kontrolka się zapaliła, i świeci do tej pory, mijają jakieś 3 tygodnie.
Po przeczytaniu całego tematu zrobiłem wszystko o czym piszecie:
- zdjąłem koła, zaciski, tarcze- okładziny ok
- pod tylną kanapą linki były niezaczepione- główna linka nie miała naciągu
- rozebrałem kokpit pod kierownicą, odkręciłem cały pedał ręcznego- okazało się, że "haczyk" do którego przymocowana jest linka zwalniająca ręczny wypadł ze swojego miejsca, zahaczenie go od nowa zadziałało
Po zamontowaniu na nowo wszystkich linek na swoich miejscach, skręceniu, wyregulowaniu pod tylną kanapą, ręczny działa, zaciąga i puszcza.
Mimo, że ręczny działa bez zarzutów, kontrolka nadal się świeci i piszczy przy ruszaniu. Czy może to być błąd który wystarczy usunąć? Dlaczego stało się to dopiero po tym jak stał 3 tygodnie? Korozja? Jaki to ma wpływ na czujnik? Z tego co wyczytałem, jedynym elektronicznym elementem, czujnikiem, jest tłoczek z gumką na końcu- ten który naciska i zwalnia pedał ręcznego. Dodam, że sprawdziłem czujnik miernikiem, i wychodzi na to, że działa.
Dzięki wielkie za pomoc. Muszę zrobić do końca miesiąca przegląd, wątpię, że wyjący podczas ruszania samochód go przejdzie, tym bardziej w Norwegii
Mój problem polega na tym, że mimo iż ręczny nie jest zaciągnięty, ciągle pali się kontrolka.
Odkąd kupiłem samochód (od dobrego znajomego który miał go od nowości) nie działał ręczny, pedał był po prostu luźny, zapadał się, nie powracał. Był bezwładny. Dźwignia od zwalniania hamulca też był kompletnie luźny. Kontrolka przez pół roku odkąd mam auto się nie paliła, ostatnio auto stało przez około 3 tygodnie przez święta i po odpaleniu kontrolka się zapaliła, i świeci do tej pory, mijają jakieś 3 tygodnie.
Po przeczytaniu całego tematu zrobiłem wszystko o czym piszecie:
- zdjąłem koła, zaciski, tarcze- okładziny ok
- pod tylną kanapą linki były niezaczepione- główna linka nie miała naciągu
- rozebrałem kokpit pod kierownicą, odkręciłem cały pedał ręcznego- okazało się, że "haczyk" do którego przymocowana jest linka zwalniająca ręczny wypadł ze swojego miejsca, zahaczenie go od nowa zadziałało
Po zamontowaniu na nowo wszystkich linek na swoich miejscach, skręceniu, wyregulowaniu pod tylną kanapą, ręczny działa, zaciąga i puszcza.
Mimo, że ręczny działa bez zarzutów, kontrolka nadal się świeci i piszczy przy ruszaniu. Czy może to być błąd który wystarczy usunąć? Dlaczego stało się to dopiero po tym jak stał 3 tygodnie? Korozja? Jaki to ma wpływ na czujnik? Z tego co wyczytałem, jedynym elektronicznym elementem, czujnikiem, jest tłoczek z gumką na końcu- ten który naciska i zwalnia pedał ręcznego. Dodam, że sprawdziłem czujnik miernikiem, i wychodzi na to, że działa.
Dzięki wielkie za pomoc. Muszę zrobić do końca miesiąca przegląd, wątpię, że wyjący podczas ruszania samochód go przejdzie, tym bardziej w Norwegii
Mercedes W203 2001
2.0 Kompresor Avantgarde
2.0 Kompresor Avantgarde
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Nie za mocno naciągnąłeś linki ? Może nie odbija do końca. Spróbuj popuścić pod kanapą .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:20
- VIN:
- Lokalizacja: Sandefjord, Norwegia
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Zaraz zaraz ... czy ta kontrolka nie wskazuje też awarii układu hamulcowego / zużycia klocków ? Może ktoś z kolegów podpowie .. Może coś namieszałeś przypadkiem , przy czujnikach zużycia ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:20
- VIN:
- Lokalizacja: Sandefjord, Norwegia
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Nie chcę wprowadzać w błąd , dlatego poczekajmy na kogoś kto zna temat . Wg instrukcji obsługi (którą na pewno przeczytałeś i znasz) kontrolka ta oznacza zaciągnięty hamulec ręczny , lub za niski poziom płynu hamulcowego (!!).
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:20
- VIN:
- Lokalizacja: Sandefjord, Norwegia
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
-
- VIP
- Posty: 182
- Rejestracja: 14 gru 2009, o 23:56
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
hamulec ręczny
Witam. Proponuję jeszcze raz dokładnie obejrzeć pedał i cały przy nim mechanizm i zwrócić uwagę na położenie wyłącznika.Po mojemu jest żle ustawiony.Jeśli pali się kontrolka a ruszysz to zawsze będzie piszczeć bo wyłącznik daje sygnał że hamulec jest zaciągnięty
Powodzenia
Bodo-K C200 kompresor
Powodzenia
Bodo-K C200 kompresor
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:20
- VIN:
- Lokalizacja: Sandefjord, Norwegia
-
- VIP
- Posty: 182
- Rejestracja: 14 gru 2009, o 23:56
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
hamulec ręczny
Witam .Zdejm przewody z wyłącznika i sprawdz co się będzie działo .Jeśli dalej będzie się palić -piszczeć to masz gdzieś zwarcie Posprawdzaj wizualnie i poruszaj czy nie masz gdzieś przetartego przewodu który dotyka do masy'
Powodzenia
Bodo-K C200 kompresor
Powodzenia
Bodo-K C200 kompresor
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:20
- VIN:
- Lokalizacja: Sandefjord, Norwegia
-
- VIP
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 lis 2014, o 21:14
- VIN:
- Lokalizacja: śląsk
tez walczę z piszczącym komunikatem- ciągnę wtedy ręka za hamulec druga za zwolnienie i pomaga wył.sie kontrolka
chciałbym to opanować- dzisiaj tam zajrzę przy tym pedale
na wyłącznik
pod kanapa tylna regulowałem już - nic nie dało
tak w nawiasie ..straszny jest ten hamulec nożny w mercu.....
chciałbym to opanować- dzisiaj tam zajrzę przy tym pedale
na wyłącznik
pod kanapa tylna regulowałem już - nic nie dało
tak w nawiasie ..straszny jest ten hamulec nożny w mercu.....
w203 CDI220 - 143 KM
VIN: WDB2032061F259937
VIN: WDB2032061F259937
- bartek.iz
- VIP
- Posty: 750
- Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
- VIN: WDB2030461F850320
- Lokalizacja: Warszawa
kyjo#81 pisze:tak w nawiasie ..straszny jest ten hamulec nożny w mercu.....
Dlaczego dziwny? Opisz swoje spostrzeżenia.
Chyba mało jeździłeś mercedesami (jako kierowca). Wg mnie ten typ hamulca jest bardzo wygodny w użytkowaniu oraz jest bardziej poręczny aniżeli zwykły ręczny w reszcie aut. W sumie najważniejsza jest kwestia przyzwyczajenia, ja bym go nie zamienił na żaden inny (szkoda, że teraz wkładają w nowych autach elektryczny hamulec postojowy ).
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
-
- VIP
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 lis 2014, o 21:14
- VIN:
- Lokalizacja: śląsk