Modyfikacja układu hamulcowego
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
- VIN: WDB2037451A259198
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Wejdzie zestaw 330 ze sportpakietu na przód w felgę 16x8 "8 loch" z SLa?
Albo jak bardzo wystaje brembo dwu tłoczek poza obrys tarczy to sobie zmierzę i zobaczę.
Albo jak bardzo wystaje brembo dwu tłoczek poza obrys tarczy to sobie zmierzę i zobaczę.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Pewnie 17 najbiedniej.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Zacisk 330 mm jest bardzo specyficzny i w zależności od kształtu ramion felgi może i 18 być za mało, przerabialem temat kilka lat temu z BBS jak i Tomason i 18 nie weszły, zacisk mocno odstaje na zewnątrz bardziej niż 4 tloczkowy 345mm
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
-
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
- VIN: WDB2037451A259198
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Generalnie felga od tyłu wygląda tak:
ET jest takie że fela idzie idealnie z błotnikiem, wiec wystaje na zewnątrz bardziej niż oryginalne alu w203.
Zaryzykuję kupię same zaciski założę i zobaczę czy wcisnę koło. Jak wejdzie dokupię nówki tarcze i klocki.
ET jest takie że fela idzie idealnie z błotnikiem, wiec wystaje na zewnątrz bardziej niż oryginalne alu w203.
Zaryzykuję kupię same zaciski założę i zobaczę czy wcisnę koło. Jak wejdzie dokupię nówki tarcze i klocki.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Ale tu nie chodzi o ET, chociaż w niektórych przypadkach pomaga zmieścić zacisk, po prostu 16 cali to stanowczo za mało.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
wygląda dość głęboko wiec może się uda ,ori mb 16 " na styk ale chodzi , kiedyś mierzyłem to przednie 16" 7j et37 nie weszły ale tylne 8j et32 pasowały
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Właśnie że w dużej mierze chodzi o ET i kształt ramion felg (rotorów)
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Dlatego napisałem, że et czasem pomaga. Po prostu nie wierzę, że uda się to zmieścić pod 16. Poza tym słabo to będzie wyglądało, chyba że ktoś tak lubi.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:41
- VIN: WDB2037451A259198
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Wygląd akurat jest bez znaczenia, bo przy tej feldze hamulców i tak nie widać.
Dam znać po przymiarkach.
EDYCJA:
No i niestety zabrakło z centymetra. Średnica jest ok ale same zaciski są niestety za szerokie. Dystans uratowałby sprawę, ale wtedy opona będzie poza obrysem błotnika.
Jak uda mi się sprzedać właściwie nowe opony to wlecą większe felgi.
Dam znać po przymiarkach.
EDYCJA:
No i niestety zabrakło z centymetra. Średnica jest ok ale same zaciski są niestety za szerokie. Dystans uratowałby sprawę, ale wtedy opona będzie poza obrysem błotnika.
Jak uda mi się sprzedać właściwie nowe opony to wlecą większe felgi.
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 maja 2020, o 09:11
- VIN: WDB2037071A950369
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Mam do wymiany tarcze przód. I na bank okaże się, że i zaciski są do regeneracji.
Pomyślałem sobie, że skoro tak, to można by zmienić hamulce na lepsze = większe.
Jednocześnie, jestem skłonny połączyć tę operację z wymianą kół na 17 cali - oryginał z W203 bądź W204.
Jakich zacisków mam szukać? Od której wersji modelu W203?
Czy trzeba wymieniać jarzmo, czy zostaje to samo?
Obecnie mam CL203 200CDI. VIN jak w podpisie.
Proszę serdecznie o wskazówki, jakich zacisków/tarcz szukać, żeby było P&P.
Pomyślałem sobie, że skoro tak, to można by zmienić hamulce na lepsze = większe.
Jednocześnie, jestem skłonny połączyć tę operację z wymianą kół na 17 cali - oryginał z W203 bądź W204.
Jakich zacisków mam szukać? Od której wersji modelu W203?
Czy trzeba wymieniać jarzmo, czy zostaje to samo?
Obecnie mam CL203 200CDI. VIN jak w podpisie.
Proszę serdecznie o wskazówki, jakich zacisków/tarcz szukać, żeby było P&P.
CL203 200CDI 2006r
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Przecież jarzmo to cześć zacisku, to co ty chcesz to w kawałkach jakoś wymieniać czy co?
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 27 kwie 2021, o 19:53
- VIN: WDB2030461A785056
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Przeczytałem co tu napisaliście. Kiedyś mocno doktoryzowałem się w heblach z W211/219.
http://www.racingforum.pl/Modyfikacja-u ... 98203.html
Tak na szybko mam parę pytań:
- czy na tarczę 330x28x46,5 mm (W203/209) siądzie zacisk od W220 z układem 330 mm. Chodzi mi o rozstaw śrub w mocowaniu jarzma do zwrotnicy i promień pracy klocka. O to, że potrzebne będą dystanse na śruby to nie pytam - widać to na zdjęciach kolegów.
Drugie pytanie - jaki największy układ wejdzie w koło od W203 7x16 ET31? Jak na tą chwilę to wiem, że 300x28 z zaciskiem Lucasa, tłoczek 57 mm (od np. 2,7 CDI albo 3,2 V6) ale to nadal nędza.
Tarcze w W203 są płytsze jak te z w211, czy też W220. Do tego nie wiem jak wygląda sprawa odległości mocowań jarzma od osi obrotu koła. Optymalne byłoby połączenie np. tarczy 316x28 mm (46,5 mm wysokiej) od W210 E420 z jakimś w miarę lekkim i mocnym zaciskiem 4T. Ktoś, coś?
Podobny patent robiłem w W204 i dawałem tarczę 312x28 (54,5 mm wysoka) i do niej zacisk 4T z W211 3,2 CDI R6. Pod zacisk 10 mm dystanse. Lekki układ i lepszy jak 322 mm od W204.
Jako, że mam koła 16" i nie miałem czasu na eksperymenty to w miejsce 288x25 wjechało 300x28.
http://www.racingforum.pl/Modyfikacja-u ... 98203.html
Tak na szybko mam parę pytań:
- czy na tarczę 330x28x46,5 mm (W203/209) siądzie zacisk od W220 z układem 330 mm. Chodzi mi o rozstaw śrub w mocowaniu jarzma do zwrotnicy i promień pracy klocka. O to, że potrzebne będą dystanse na śruby to nie pytam - widać to na zdjęciach kolegów.
Drugie pytanie - jaki największy układ wejdzie w koło od W203 7x16 ET31? Jak na tą chwilę to wiem, że 300x28 z zaciskiem Lucasa, tłoczek 57 mm (od np. 2,7 CDI albo 3,2 V6) ale to nadal nędza.
Tarcze w W203 są płytsze jak te z w211, czy też W220. Do tego nie wiem jak wygląda sprawa odległości mocowań jarzma od osi obrotu koła. Optymalne byłoby połączenie np. tarczy 316x28 mm (46,5 mm wysokiej) od W210 E420 z jakimś w miarę lekkim i mocnym zaciskiem 4T. Ktoś, coś?
Podobny patent robiłem w W204 i dawałem tarczę 312x28 (54,5 mm wysoka) i do niej zacisk 4T z W211 3,2 CDI R6. Pod zacisk 10 mm dystanse. Lekki układ i lepszy jak 322 mm od W204.
Jako, że mam koła 16" i nie miałem czasu na eksperymenty to w miejsce 288x25 wjechało 300x28.
-
- Użytkownik
- Posty: 226
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Jakie dystanse pod zaciski hamulcowe? Ludzie życie wam nie miłe, jak czytam takie druciarstwo to scyzoryk otwiera mi sie w kieszeni. Hamulce to najważniejszy układ w samochodzie i tutaj nie ma na kombinacje typu dystans między piaste a zacisk hamulcowy. Chcesz zwiększyć siłę hamowania w dziungu 200 cdi to załóż przypisane hamulce AMG I po problemie i bezpiecznie!!!!!
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 27 kwie 2021, o 19:53
- VIN: WDB2030461A785056
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Jak ktoś ma bardzo blade pojęcie o mechanice teoretycznej i praktyce to naprawdę nie powinien się wypowiadać.
Adaptując zaciski i jarzma np. od W211 (czterotłoczek Brembo od układu 312x28 mm) do W204 musisz wytoczyć z jakościowej stali dystanse pomiędzy jarzmo hamulcowe a zwrotnice. Ja osobiście robię to przeważnie ze stali nierdzewnej albo mocnej stopowej klasy 18G2A, warunkowo z węglowej ST 45 bo mocno koroduje. Takie dystanse mają np. w środku otwór na śrubę M12 lub M14 a na zewnątrz średnicę dostosowaną do powierzchni obrobionej w jarzmie i zwrotnicy - czyli np. 24 mm. Do tego dajesz atestowane śruby kołnierzowe klasy 10.9 z odcinkiem walcowym bez gwintu (by realizowały pasowanie w otworach) i niebieski klej do gwintów. Jeździ tak tysiące aut na świecie i nic się nie dzieje - w tym bardzo wiele np. wykorzystywanych do motosportu. Oczywiście nikt nie mówi tu o dystansach grubości 25 mm gdzie powstawałyby niepożądane momenty siły a o takich np. 2-10 mm. Takie dystanse mają za zadanie doprowadzić do tego, by tarcza była umieszczona idealnie w środku jarzma i zacisk pracował prawidłowo na klockach i tarczy.
Co do AMG - zobacz sobie np. zaciski Brembo 6T od W211/219 dla układów 360, 380 i 390 mm i sprawdź jak są mocowane do zwrotnic auta. Można się nieco zdziwić.
Tak wygląda tył z założonym układem 290x12 mm i zaciskiem z tłoczkami 40 mm dawca - W210 KOMBI 3,2 CDI. Tylko wersje kombi mają tarcze grubości 12 mm i większe tłoczki. Oczywiście tarcza jest to wymiany bo służyła tylko do pomiaru a nowych nie dowiózł na czas kurier.
Układ dostępny bez problemu i za grosze (w przeciwieństwie do tego 300x22 na tłoczkach 42 mm) i znacznie mocniejszy niż 278x9 lub 290x10 i tłoczek 36 mm stosowany w W203 - obliczeniowa różnica, liczona prosto bez całkowania to ok. +33% poprawy siły hamowania względem 278x9. Szczególnie przy skrzyni automatycznej albo przy nadwoziu kombi robi to różnicę. Teraz auto nie leci na przód i ma dużo lepszy balans przy hamowaniu. Montaż wymaga dwóch malutkich adaptacji - szczegóły na PW by nie oburzać Panów typu mojego przedmówcy.
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 1 lut 2018, o 20:15
- VIN: WDB2037471A171363
Re: Modyfikacja układu hamulcowego
Tak wygląda komplecik hamulców z C32 AMG w sport coupe przód 4T 345 mm tył 2T 42/300 przewody w stalowym oplocie i seryjna pompa daje radę bez problemu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.