Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Moderator: Dziki Mar

Morswin
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 16 sie 2022, o 08:44
VIN: WDB2030461F414894

Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Morswin »

Dzień dobry,
Zacznę od tego, że szukałem na Forum odpowiedzi na swoje pytanie i go nie znalazłem - a mianowicie, postanowiłem zregenerować układ hamulcowy w swoim W203 z 2003 roku z silnikiem 1.8 kompresor. Wszystko rozebrane, wypiaskowane, nowe części zakupione i przyszedł czas na montaż. Problem pojawił się podczas składania tylnych zacisków. Są to zaciski ATE z dwoma tłoczkami na przeciwko siebie. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że tłoczki mają nacięcie, a to sprawia, ze podobno ustawia się je pod odpowiednim kątem przy pomocy szablonu. Dlatego proszę o pomoc, czy faktycznie się tak robi, czy moje informacje na ten temat są prawdziwe i ewentualnie jak to zrobić, żeby wszystko było zgodnie ze sztuką :). Uparłem się sam to zrobić i będę wdzięczny za wszelkie informacje. Myślę także, że taka wiedza przyda się nie tylko mnie.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Przybek »

Tak wg szablonu. Nie mam foty jak się go przykłada ani foty połówki zacisku po montażu (robiłem rok temu i nie pstryknąłem). Szkoda że nie zrobiłęś zdjęcia przy rozbiórce to byś poskładał tak jak było.

Wzór szablonu zapożyczony z jakiegoś forum.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Morswin
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 16 sie 2022, o 08:44
VIN: WDB2030461F414894

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Morswin »

Przybek, wielkie dzięki za odpowiedź. Zdjęcia zrobiłem, co prawda tylko jednemu z zacisków (dwie strony), ale oddałem do piaskowania całe zaciski, bez zdemontowanych osłon gumowych i tłoczków. Zrobię zdjęcia i spróbuję złożyć tak jak na foto oraz sprawdzić za pomocą szablonu, który zamieściłeś. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: danielxj600 »

Wpisz w gogle '' ustawienie tylnego tłoczka'' następnie grafika i będziesz wiedział już wszystko :ostr: Tam jest do SECa ale powinno zadziałać. W oplu omedze też tak było.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Morswin
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 16 sie 2022, o 08:44
VIN: WDB2030461F414894

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Morswin »

danielxj600, dzięki za podpowiedź. Ustawienia dla SECa widziałem, ale nie byłem pewny czy tak samo postępujemy z W203.
Morswin
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 16 sie 2022, o 08:44
VIN: WDB2030461F414894

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Morswin »

Witam raz jeszcze, chciałem zapytać czy to normalna sytuacja przy regeneracji tylnych zacisków w W203 z 2003 roku. To, że tłoczki muszą być zamontowane pod odpowiednim kątem już wiem, ale dzisiaj odkryłem kolejną zagadkę - poniżej zdjęcie tłoczka w zacisku tak jak zdemontowałem z auta (oczywiście po wypiaskowaniu):
20230529_190125 2 Mały.jpeg
a tutaj zdjęcie tłoczka z zestawu dedykowanego do tego zacisku:
20230530_184050 Mały.jpeg
Ewidentnie się różnią. Czy tak ma być, czy jednak coś jest nie tak. Dodatkowo nowy tłoczek ma też takie "wyżłobienie" na "denku" (na zdjęciu z prawej strony - taki mały prostokąt) - czy to coś znaczy i czy ktoś spotkał się z czymś takim.
20230530_184220 Mały.jpeg
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam serdecznie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Przybek »

Stary tłoczek jest w kiepskim zamienniku, nowy jest bardziej zbliżony do ori (stawiam na zestaw frenkit lub autofren). Nacięcie w denku służy raczej do "lepszego" przepływu płynu jak tłoczki są wciśnięte na maxa do korpusu.
Morswin
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 16 sie 2022, o 08:44
VIN: WDB2030461F414894

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Morswin »

Przybek, wielkie dzięki za info. Co do nowego tłoczka masz rację - zestaw Frenkit. Zatem montuję nowe tłoczki i ustawiam pod właściwym kątem.
Morswin
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 16 sie 2022, o 08:44
VIN: WDB2030461F414894

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Morswin »

Witam, znalazłem jeszcze coś takiego (zapożyczone z sieci) gdzie zacisk tylny wygląda identycznie jak ten z W203. Z treści wynika, że ustawia się to wycięcie pod katem 23 stopni, tak jak pokazane na zdjęciu (przykład dla Opla Vectry).
Zacisk tylny.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: olafik »

Cały cyrk z tym szablonem tylko po to, aby dolne wyżłobienie trafiło w miejsce wlotu płynu hamulcowego, tak myślę. Cecha na starym tłoczku też pewnie wskazuje wyżłobienie na dole, jak zdemontujesz to możesz sprawdzić. A to że tłoczek całym obwodem nie dociska do klocka to też nie najlepszy pomysł i być może jeden z powodów, że potrafi stanąć na dębowo.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: polofix »

Jestem ciekawy jak po regeneracji pasuje klocek w zacisku. Z mojego doświadczenia po wyczyszczeniu z korozji jest zbyt duży luz, a co dopiero po wypiaskowaniu.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Morswin
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 16 sie 2022, o 08:44
VIN: WDB2030461F414894

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Morswin »

Witajcie, zaciski rozebrane i tak to wygląda od środka (może komuś się przyda)
20230603_195505 Mały.jpeg
20230603_195515 Mały.jpeg
A tak wygląda wyjęty tłoczek (ten czarny po prawej stronie) i nowy z zestawu regeneracyjnego (srebrny).
20230603_192332 Mały.jpeg
20230603_192344 Mały.jpeg
Ten czarny jest zrobiony z jakiegoś plastiku lub jakiegoś podobnego materiału, jest bardzo lekki. Różni się wyglądem z przodu. Denko też wyglada inaczej, ale poza tym średnica i wysokość obu tłoczków są takie same. Mam nadzieję, że po złożeniu wszystko powinno być ok.
Pozdrawiam wszystkich.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Morswin
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 16 sie 2022, o 08:44
VIN: WDB2030461F414894

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Morswin »

Jeszcze tylko to co na spodzie starych tłoczków. Może ktoś rozszyfruje dzięki temu z czego są one zrobione.
20230604_152056 Mały.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Przybek »

Ten tłoczek nie jest do W203, w żadnym dedykowanym zestawie do tych zacisków nie ma tłoczków z tworzywa.

PF to bakelit (tworzywo fenolowe) a GF to poliamid z włóknem szklanym - 3 min szukania w googlu.


P.S. Ten zacisk i tak stanie na nowo za jakiś czas - zobacz jak wygląda rowek pod oring po jednej stronie.
Morswin
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 16 sie 2022, o 08:44
VIN: WDB2030461F414894

Re: Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: Morswin »

Witam, takie tłoczki wyjąłem z zacisków tylnych. Wszystko wygląda na oryginalne, ale nie znam się na tym na tyle, żeby upierać się, że faktycznie tak było od nowości. Auto stało przynajmniej 2 lata nie ruszane, stąd wszystko zastane w hamulcach i pewnie rdza w miejscach na oring także. Przybek – myślisz, że to spowoduje unieruchomienie tłoczka w przyszłości? Chciałem to wyczyścić/wyszlifować, ale może faktycznie lepsze rozwiązanie wymienić tylne zaciski na nowe i mieć spokój.
Pozdrawiam serdecznie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”