Tarcze nawiercane - jest sens?

Moderator: Dziki Mar

jaro4444
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 27 kwie 2021, o 19:53
VIN: WDB2030461A785056

Re: Tarcze nawiercane - jest sens?

Post autor: jaro4444 »

Praktycznie dla założyciela wątku i wszystkich, którzy chcą z tego skorzystać polecam następujące zestawy. Optymalizowane są pod względem parametry/cena:
1. Budżetowy: tarcze Metelli lub Febi + klocki Metelli lub podstawowe Brembo. Zestawienie dowolne. Najczęściej stosuje takie komplety na tył.
2. Półka średnia niższa: tarcze gładkie Brembo + klocki Brembo X-tra - w swojej cenie najlepszy chyba obecnie dostępny klocek, lepszy jak zielone EBC, a gładkie Brembo jest dostateczne i dobrze polakierowane.
3. Półka średnia wyższa: tarcze Brembo X-tra + klocki Brembo X-tra.
4. Półka wyższa: tarcze Brembo X-tra + Galfer 1050. Można tu też stosować tarcze Zimmermanna Sport jeśli ktoś lubi tą markę.

Osobiście wybrałbym opcję nr. 3. Lubię tarcze Brembo za dobre zabezpieczenie antykorozyjne (UV), bardzo rozsądną jakość i za dostępność szerokiej gamy wierconych modeli.
Oczywiście są jeszcze droższe zestawy np. tarcze EBC, Stoptech, Black Diamont,.. + np. klocki EBC żółte, Hawk, Carbone Lorraine, ... pytanie tylko po co? No chyba, że ktoś ma 32 AMG i srogo go pogania.
Awatar użytkownika
kamilspider
VIP
Posty: 241
Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
VIN: WDB2030461A818858

Re: Tarcze nawiercane - jest sens?

Post autor: kamilspider »

Dziki Mar pisze: 26 maja 2021, o 17:55 Na hamowanie większy wpływ ma styl jazdy niż to co pod maską. Więc nawet do turystycznej wersji jest sens zakładać lepsze komponenty.
U żony w b klasie sprawdzam od 2 tys. km opcje ceramicznego klocka plus tarcze nacinane z Ate. Głównie z powodu nadmiernego pylenia że zwykłych klocków. Na razie są pozytywy.
Mam też taki nacinany zestaw. Klocki fajne bo mają jasny pył i tak nie widać na feldze ale są twarde i mam wrażenie, że słabiej hamują niż zwykłe :( Następnym razem chyba założę klocki TRW bo są bardziej miękkie albo zwykłe ATE.
ATE które miałem zawsze robiły najdłuższe przebiegi w porównaniu do innych popularnych marek.
2005 C180 kompressoren LPG+

"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Tarcze nawiercane - jest sens?

Post autor: Przybek »

@jaro4444, a ja masz zdanie o zestawie tarcze zimmerman i klocki textar? Już na drugim aucie mam to założone i jestem bardzo zadowolony.
jaro4444
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 27 kwie 2021, o 19:53
VIN: WDB2030461A785056

Re: Tarcze nawiercane - jest sens?

Post autor: jaro4444 »

Przybek pisze: 28 maja 2021, o 17:19 @jaro4444, a ja masz zdanie o zestawie tarcze zimmerman i klocki textar? Już na drugim aucie mam to założone i jestem bardzo zadowolony.
Tarcze Zimmermann, ale wiercone mam właśnie założone w W203. Osobiście bardziej lubię Brembo X-tra, ale Zimmeranny w rozmiarze 300x28 mm kupiłem parę za 300 zł, bo paczki były uszkodzone. Więc wybór był prosty :haha: Dawniej Otto Zimmermann dostarczał tarcze OM dla MB. Klocki Zimmermanna to rebrandowany Saxid Germany i nie lubię ich, choć robili np. klocki OM dla BMW.

Textar w przeszłości był to hi end wśród klocków. Teraz jest to marka koncernu TDM Friction - chyba największego producenta okładzin ciernych na świecie. Tak samo jak Pagid, DON, Mintex, Cobreq i Nisshinbo. Marki tej grupy, a stosowałem Textar, Pagid i Mintex nigdy mnie nie zawiodły i trzymają zawsze wysoki poziom, choć są przeważnie nieco droższe jak konkurencja w tej samej klasie. Textar to zawsze bezpieczny zamiennik serii :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”