Wybór klocków i tarczy
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 16:23
- VIN: WDB2032421f643505
- Lokalizacja: Poznań
Wybór klocków i tarczy
Witam
Mam do wymiany tarcze, klocki oraz szczęki. Z waszego doświadczenia jaka firmę powinienem wybrać?
Dodam ze Bosch odpada ze względu na piszczenie
Pozdrawiam
Mam do wymiany tarcze, klocki oraz szczęki. Z waszego doświadczenia jaka firmę powinienem wybrać?
Dodam ze Bosch odpada ze względu na piszczenie
Pozdrawiam
W203 1.8 kompressor m271
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wybór klocków i tarczy
Prawie wszystkie piszczą, nawet te markowe i najdroższepoznanjezyce pisze: ↑8 lis 2019, o 12:43 Witam
Mam do wymiany tarcze, klocki oraz szczęki. Z waszego doświadczenia jaka firmę powinienem wybrać?
Dodam ze Bosch odpada ze względu na piszczenie
Pozdrawiam
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Wybór klocków i tarczy
U żony tarcza ATE i klocki textar i muszę powiedzieć że ładnie to gra. Mniej pyli niż na ATE ATE
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4584
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Wybór klocków i tarczy
Ja mam przód tarcze ATE i klocki ATE Ceramic nie piszczy i mało co pyli, tył tarcza z ASO +klocki Textar nic nie piszczy
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Wybór klocków i tarczy
Z doświadczenia wiem, że Brembo tarcze i kocki. Nie piszczą, nie huczą i nie ma bruzd na tarczach. Używałem tarcze i klocki również ATE, ale miałem do nich zastrzeżenia. Nieużywam też (po doświadczeniach), tzw. ,,składaków", czyli tarcz i klocków od różnych producentów.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wybór klocków i tarczy
Ja polecam zestaw tarcze Zimmerman (zwykłe, nienawiercane) + klocki Textar - w W210 to dosłownie "zrywało" asfalt, teraz jak mi się skończy przód to też taki zestaw poleci do W203.
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wybór klocków i tarczy
Ja mam duże zastrzeżenia do ATE. W moim W203 zaciski tej firmy po prostu zgniły. Jak wiemy ATE robił je na 1 montaż. Wszystkie inne zacisk jakie widziałem w Mb np. produkcji Bosch nie były tak pożarte, nawet w starszych modelach. Samo to mnie zniechęciło do zakupu nawet głupich klocków, które to firma sobie ceni jako jedne z najdroższych. Miałem wcześniej TRW klocki i tarcze, klocki po 2 latach wyglądały jak kupa złomu ale hamowało dobrze. Jakiś czas temu założyłem klocki i tarcze brembo, hamują dobrze. Oba zestawy nie piszczą, ale bardzo pylą.lechita pisze: ↑8 lis 2019, o 15:40 Z doświadczenia wiem, że Brembo tarcze i kocki. Nie piszczą, nie huczą i nie ma bruzd na tarczach. Używałem tarcze i klocki również ATE, ale miałem do nich zastrzeżenia. Nieużywam też (po doświadczeniach), tzw. ,,składaków", czyli tarcz i klocków od różnych producentów.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Wybór klocków i tarczy
Muszą pylic, ponieważ przy hamowaniu jak wiesz coś trze i musi się zetrzeć. A kiedy się ściera to jest pył. Gdyby nie było pyłu z klockow, to byłby pył jasny, metalowy z tarcz hamulcowych.
Wtedy trzeba wymieniać tarcze zamiast klocków. A tak zmiana tarcz przy trzeciej parze klocków. Ważne żeby zestaw tarcze-klocki pracował cicho, skutecznie i nie żłobił tarcz ani klocków, a tarcze muszą wytrzymywać dwie zmiany klocków.
Wtedy trzeba wymieniać tarcze zamiast klocków. A tak zmiana tarcz przy trzeciej parze klocków. Ważne żeby zestaw tarcze-klocki pracował cicho, skutecznie i nie żłobił tarcz ani klocków, a tarcze muszą wytrzymywać dwie zmiany klocków.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wybór klocków i tarczy
Kiedyś już pisałem to, proponuję nie kupować klocków TRW i innych tarcz, ponieważ klocki te są bardzo twarde i bardzo szybko zużywają tarcze.
To moje doświadczenia i kolegi, który bardzo przywiązuje wagę do tego co zakłada do swoich samochodów.
To moje doświadczenia i kolegi, który bardzo przywiązuje wagę do tego co zakłada do swoich samochodów.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2014, o 16:49
- VIN: WDB2030421F827343
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Wybór klocków i tarczy
Ja zakładałem ATE, tarcze i klocki (ceramika), nie mam żadnych zastrzeżeń i mogę tylko polecać.
Mercedes Benz C200 Kompressor + BRC-lpg, ELEGANCE'06, 271940 30 772893, WDB2030421F827343
- RobsoN47
- VIP
- Posty: 16
- Rejestracja: 9 gru 2017, o 13:02
- VIN: WDB2030461A703025
- Lokalizacja: Nowy Targ
Re: Wybór klocków i tarczy
Potwierdzam. Założyłem taki komplet tarcze ATE + klocki Textar - nie piszczy, mało pyli, hamuje bardzo dobrze.
Wcześniej (akurat jeszcze BMW) miałem cały zestaw ATE i felga non stop czarna, pyliło to ze szok.