ciężko chodzi wspomaganie Co za przyczyna? jak temu zaradzic
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: 20 mar 2012, o 02:30
- VIN: WDB2030351A293663
- Lokalizacja: wawa
ciężko chodzi wspomaganie Co za przyczyna? jak temu zaradzic
Witam mam pytanie Działa u mnie bardzo ciężko wspomaganie. Przy skręconych maksymalnie kołach nic nie burczy nic nie stuka itd. Jedynym mankamentem jest to że wspomaganie bardzo ciężko chodzi. Czy to norma w mercedesach? czy moze brakuje jakiegos płynu itd? prosze o pomoc i jak to najprościej sprawdzić z góry dziekuje za pomoc
mercedes 2003 sedan 2.0
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
Ciężko to pojęcie względne ,ale faktyczne ze wszystkich aut ze wspomaganiem jakie miałem W203 chodzi najciężej ,i na początku po wyjechaniu z ASO miałem wątpliwości co do jego działania ,ale bardzo szybko się przyzwyczaiłem i nie przeszkadza mi to w żaden sposób . Miałem możliwość porównania z innymi W203 i chodzi tak samo. Radzę zrobić tak samo , a jeżeli nie to możesz zdjąć maskownice silnika i tam będzie pojemnik z płynem od wspomagania i sprawdzić stan .
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
-
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: 20 mar 2012, o 02:30
- VIN: WDB2030351A293663
- Lokalizacja: wawa
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
Dzięki już mi lżej.....mrbraindeath pisze:Dziadek chodzi o wiele lepiej jak jest parametryczny uklad kierowniczy
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
-
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: 20 mar 2012, o 02:30
- VIN: WDB2030351A293663
- Lokalizacja: wawa
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Wg mnie nie powinno ciężko chodzić. Prześledziłeś, czy któryś z przewodów nie jest uszkodzony - zagięty? Ja bym się zastanowił nad przpłukaniem układu i nalaniem od nowa płynu z ASO. Taki manewr pomógł mi z A4. Jeżeli to zły pomysł, to proszę mnie poprawić.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 62
- Rejestracja: 29 sty 2012, o 16:20
- VIN:
- Lokalizacja: Bogatynia
Przepraszam ale podpowie ktos jak zdjac obudowe, maskownice silnika bo chcialbym sprawdzic stan oleju w spomaganiu a jakos mam problemy z zdjeciem oslony. Ta jest na jakie zaczepy lub gdzies przykrecone? Bo nic nie widze a nie chce na sile bo polamie.
Mercedes-Benz C320 benzyna-LPG, 160 KW, 2000 rok, automatyczna skrzynia biegów.
-
- VIP
- Posty: 182
- Rejestracja: 14 gru 2009, o 23:56
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
Wspomaganie
Wystarczy lekko szarpnąć do góry
-
- Użytkownik
- Posty: 62
- Rejestracja: 29 sty 2012, o 16:20
- VIN:
- Lokalizacja: Bogatynia
U mnie dosc mocno siedzialo ale mocniejsze szarpniecie i poszlo dziekuje. Lecz mam inne pytanko zauwazylem ze po tych upalalach od 2 dni mam w kierownicy takie tarcie tak jakby jakas czesc o czesc ocierala jakby sucha guma o gume. Moze to od tego ciepla cos sie rozszerzylo lub cos takiego. Slychac to jak sie lekko skreca kierownica na samym poczatku a potem juz nie, tylko tak do 1/4 obrotu. Tak jakby ten dzwiek wychodzil tutaj zaraz przy kierownicy. Dodam ze lekko tez czuc na kieronicy ze o cos ociera. Ale oporow zadnych nie robi. Przejdzie samo czy trzeba sie martwic?? Z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony 20 cze 2013, o 15:05 przez Buniu, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz C320 benzyna-LPG, 160 KW, 2000 rok, automatyczna skrzynia biegów.
-
- VIP
- Posty: 182
- Rejestracja: 14 gru 2009, o 23:56
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
wspomaganie
U mnie jest to samo.La nie zwracam na to uwagi.
Pozdrawiam
Bodo-K C 200 kompresor prz/l
Pozdrawiam
Bodo-K C 200 kompresor prz/l
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
To ,że chodzi ciężej ,nie oznacza awarii .Kiedyś musiałem odwieść siostrę żony do domu jej autem bo "impreza" mająca być z lekka zakrapiana stała się studnią bez dna .Jadąc Fiatem Punto 1.2 16V (bardzo miła dla ucha przy wysokich obrotach i dynamiczna jak tak małą pojemność) jadąc po mieście byłem zdumiony lekkością operowania kierownicą ,a jeszcze niby była możliwość jeszcze lżej przez wciśnięcie CITY .Postanowiłem bardziej się przyjrzeć wspomaganiu w .Po oględzinach zaufanego warsztatu okazało się że w zbiorniczku brakuje około 1/3 płynu do optymalnej wartości wskazanej przez .Mimo początkowej wersji ,że płyn dolejemy postanowiłem według sugestii go wymienić(bez płukania) .I od ponad 50 tyś stan oleju utrzymuje się wzorowo choć zmiany w "kręceniu" nie ma. Choć uważam ,że przy wysokich prędkościach ten układ jest bardziej precyzyjny jakby integrował się w pełni z kierowcą i najlepszy jakie miałem w innych poprzednich autach .
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- paszanova
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 5 gru 2012, o 12:06
- VIN:
- Lokalizacja: Słupsk
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Wtrącę swoje pięć groszy. Panowie. Płyn w układzie wspomagania należy wymieniać tak jak książka pisze . Po odpaleniu silnika, pompa cały czas utrzymuje ciśnienie płynu , aby w każdej chwili był redy nas wspomóc. Płyn /nie jest to olej jak mawiają flachowcy/ non stop krązy po układzie. Chłodzi go i smaruje / tak przy okazji/ . We wspomnianym punto mamy do czynienia ze wspomaganiem elektrycznym /obciąża ono silnik pośrednio przez alternator/. Funkcja city, nadaje się tylko dla słabych kobiet. Nie daje ona żadnego "czucia auta" i można sobie bubę zrobić. Nie zalecam. W normalniejszych pojazdach , jak zapewne się orientujecie, pompa wspomagania jest napędzana poprzez koło pasowe z wału głównego silnika. I tu jest najlepsze. Im wyższa prędkość obrotowa, tym słabiej działa wspomaganie. Efektem tego jest lepsze czucie auta. Kierowca ma pełną kontrolę nad pojazdem ... w toczącym się pojeździe, jest bardzo łatwo manewrować /wiedzą to starsi użytkownicy wozideł/. Wspomaganie jest potrzebne tylko i wyłącznie podczas manewrowania , przy małych prędkościach. Przy prędkości wg mnie większej jak 20km/h jest wręcz szkodliwe. To tak w uproszczeniu.
I tradycyjnie dodam , że to co napisałem ..... itd... mogę sie mylić i chętnie poznam zdanie innych
I tradycyjnie dodam , że to co napisałem ..... itd... mogę sie mylić i chętnie poznam zdanie innych
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
paszanova pisze:ta "ciężkość" wspomagania kierownicy jest na pewno względna
Nie mniej jednak palcem wskazującym jestem w stanie kręcić kierą, stojąc na równej nawierzchni bitumicznej, z prawidłowymi oponami na feldze 16calowej.
Nie powiem, że bezboleśnie aleeeee
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3