Czujnik kąta skrętu kierownicy....

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Czujnik kąta skrętu kierownicy....

Post autor: taczar »

Witam.
Czy ktoś z Kolegów wymieniał tą część w swoim aucie i jak sobie z tym poradził tzn. wymienił na nową w serwisie (koszt 1600 - 1700zł), czy też kupił (i gdzie) używaną i montował poza serwisem.Próbowałem znaleźć coś na ten temat w "zasobach archiwalnych" Forum, ale nie znalazłem - a może nie potrafię znaleźć...Pozdrowionka.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

żyje czy umarł :?:
pytam bo kumpel poradził sobie
ale u niego pokazywał 20st na prostym kole (kalibracja i reset nie pomagała)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

....nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie....

Zaczeło się od komunikatu ; " ESP faulity Visit workshop", (mam nadzieję,że nic nie przekręciłem)pojechałem do warsztatu, po podłączeniu do komputera mechanik zalecił wymianę (j/w)części A 169 464 15 18 lub A 169 464 12 18 i praktycznie tyle wiem.......
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

No to ja też niewiele Ci pomogę bo potrzebny jest do tego przynajmniej KTS
nie znam szczegółów ale operacja była "rzeźbiona" polegała na przestawieniu czujnika względem taśmy lub odwrotnie
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

W każdym razie ważne,że chciałeś pomóc - dziękuję.Ale kiedy jak piszesz "operacje stają się rzeźbione", nie wiele z tego rozumiemy.....
P.S.
Dziękuję adminowi za przeniesienie mojego tematu we właściwe miejsce,dzięki temu znalazłem coś o podobnych kłopotach, chociaż to też nie wiele mi pomogło.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

taczar pisze:"operacje stają się rzeźbione",
czytaj : odbiegające od poprawnej sztuki napraw z zachowaniem poprawnego działania naprawianego elementu oraz współpracujących z nim
przykład j/w
nie mylić z "druciarstwo" :rotfl:
czytaj : "naprawa" doraźna polegająca na oszukaniu urządzeń współpracujących z uszkodzonym elementem z pominięciem zasad BHP włącznie
przykład :
opornik zamiast wymiany maty fotela (SRS)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Zgoda - miałem na myśli tylko to,że przeciętny posiadacz pojazdu przeważnie nie wiele "łapie" przy takich naprawach - pozostaje zaufanie......
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Może faktycznie czujnik jest wadliwy i generuje błąd, a może tylko stwarza przekłamanie i błędu nie ma. Obojętnie jaka jest sytuacja osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie. Bez tych danych nikt na forum nie pomoże. Poza tym z tą ceną to chyba przesadziłeś.
"Nie wiele" piszemy razem! Pisownia "nie z byle czym" to narodowa tragedia...
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Gerri pisze:osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie
Właśnie ciężko o rzetelnych mechaników, bardzo często nie interesują się szczegółami usterki bo im większe koszty tym większy zarobek.
Nie wspomnę o czarodziejach :rotfl:
Mimo że Tobie taczar, niewiele pomogę napiszę co wiem w tym temacie
Najlepiej z podpiętym SD w wartościach rzeczywistych można sprawdzić działanie trzech czujników poprzecznego/wzdłużnego/kąta skrętu
jeśli chodzi o czujnik kąta skrętu często pomaga jego reset i ponowna adaptacja w teście jazdy i tu się rodzi problem bo trzeba wyjechać na sporych rozmiarów parking zresetować czujnik, wprowadzić w tryb testu jazdy, utrzymać stałą prędkość 10km/h, i zrobić 3/4 koła o średnicy (chyba ok 10-15m) nie pamiętam dokładnie.
Trochę skomplikowane i nie za każdym razem wychodzi.
Może dlatego nie che im się próbować
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Ad; Gerri
Dziękuję za uwagę co do pisowni, rzeczywiście zasady pisowni nie są moją mocną stroną – ale tą uwagę postaram się zapamiętać.
Jeśli chodzi o cenę czujnika to dobrze, że napisałeś „chyba” expercie, ponieważ niestety taka jest cena. Serwis życzy sobie dokładnie 1237zł, plus 450-500 wymiana i to właśnie skłoniło mnie do poszukiwań używanego.
Piszesz „osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie” – oczywiście pełna zgoda, tylko czy aby nie pobożne życzenie ?. Jest raczej tak jak pisze Loneraider.
To, że czujnik jest wadliwy zostało potwierdzone w Serwisie podczas przeglądu, a później byłem jeszcze u mechanika, który ma za sobą kilka lat pracy w ASO, a teraz otworzył własny warsztat. O ile pamiętam, to postępował podobnie jak pisze Loneraider, tyle tylko, że na postoju przy włączonym silniku, później jechał na próbę – ale błąd ESP wracał.

P.S.
Jak na jedenastolatka całkiem dobrze sobie radzisz, jako expert.A jeśli piszesz o "narodowych tragediach" - to ja Ci życzę, żeby tylko takie Cię spotykały...
Ostatnio zmieniony 31 sie 2010, o 19:52 przez taczar, łącznie zmieniany 3 razy.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

taczar, Po Twoim ostatnim poście wnioskuję że ten czujnik jeszcze żyje.
Sugerując się moimi dwoma pierwszymi postami musiałbyś poszukać
elektronika-magika co ogarnie ten temat, wydaje mi się że, nie jest to bardzo skomplikowane, ale trzeba mieć troche pojęcie co i z czym a szczególnie zasade działania.
Dla tysiaka warto poszukać :haha:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Myślę,że masz rację tylko gorzej o tego "magika"...Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie jaka jest przyczyna uszkodzenia czujnika, bo może być tak ,że po zamontowaniu nowego problem wróci z tego samego powodu. Także wspomniany przez Ciebie "magik" byłby dobrym rozwiązaniem.Spróbuję jeszcze popytać,bo właściwie samochód jeździ bez widocznych zmian, pojawia się tylko wspomniany komunikat ESP.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

taczar pisze:"...Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie jaka jest przyczyna uszkodzenia czujnika
... zmęczenie materiału :mysli:
taczar pisze:...że po zamontowaniu nowego problem wróci...
nie sądze :!: jeśli mietek idzie na wprost i kiera jest w prawidłowej pozycji :?: :!:
wykluczam taką ewentualność bo w takim wypadku, Twój mechanior szukałby usterki w zawieszeniu i zbieżności
taczar pisze:samochód jeździ bez widocznych zmian
jeśli ESP nie działa to pół biedy, ale jak działa nieprawidłowo :mysli:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

jeśli ESP nie działa to pół biedy, ale jak działa nieprawidłowo :mysli:
Jeżeli sterownik ESP wykryje błąd, to automatycznie układ jest wyłączany - nie ma możliwości "nieprawidłowej pracy" systemu ESP
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

:ok: ...nie byłem pewien :rotfl:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”