Czujnik kąta skrętu kierownicy....
Moderator: Dziki Mar
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
Czujnik kąta skrętu kierownicy....
Witam.
Czy ktoś z Kolegów wymieniał tą część w swoim aucie i jak sobie z tym poradził tzn. wymienił na nową w serwisie (koszt 1600 - 1700zł), czy też kupił (i gdzie) używaną i montował poza serwisem.Próbowałem znaleźć coś na ten temat w "zasobach archiwalnych" Forum, ale nie znalazłem - a może nie potrafię znaleźć...Pozdrowionka.
Czy ktoś z Kolegów wymieniał tą część w swoim aucie i jak sobie z tym poradził tzn. wymienił na nową w serwisie (koszt 1600 - 1700zł), czy też kupił (i gdzie) używaną i montował poza serwisem.Próbowałem znaleźć coś na ten temat w "zasobach archiwalnych" Forum, ale nie znalazłem - a może nie potrafię znaleźć...Pozdrowionka.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
....nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie....
Zaczeło się od komunikatu ; " ESP faulity Visit workshop", (mam nadzieję,że nic nie przekręciłem)pojechałem do warsztatu, po podłączeniu do komputera mechanik zalecił wymianę (j/w)części A 169 464 15 18 lub A 169 464 12 18 i praktycznie tyle wiem.......
Zaczeło się od komunikatu ; " ESP faulity Visit workshop", (mam nadzieję,że nic nie przekręciłem)pojechałem do warsztatu, po podłączeniu do komputera mechanik zalecił wymianę (j/w)części A 169 464 15 18 lub A 169 464 12 18 i praktycznie tyle wiem.......
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
W każdym razie ważne,że chciałeś pomóc - dziękuję.Ale kiedy jak piszesz "operacje stają się rzeźbione", nie wiele z tego rozumiemy.....
P.S.
Dziękuję adminowi za przeniesienie mojego tematu we właściwe miejsce,dzięki temu znalazłem coś o podobnych kłopotach, chociaż to też nie wiele mi pomogło.
P.S.
Dziękuję adminowi za przeniesienie mojego tematu we właściwe miejsce,dzięki temu znalazłem coś o podobnych kłopotach, chociaż to też nie wiele mi pomogło.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
czytaj : odbiegające od poprawnej sztuki napraw z zachowaniem poprawnego działania naprawianego elementu oraz współpracujących z nimtaczar pisze:"operacje stają się rzeźbione",
przykład j/w
nie mylić z "druciarstwo"
czytaj : "naprawa" doraźna polegająca na oszukaniu urządzeń współpracujących z uszkodzonym elementem z pominięciem zasad BHP włącznie
przykład :
opornik zamiast wymiany maty fotela (SRS)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Może faktycznie czujnik jest wadliwy i generuje błąd, a może tylko stwarza przekłamanie i błędu nie ma. Obojętnie jaka jest sytuacja osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie. Bez tych danych nikt na forum nie pomoże. Poza tym z tą ceną to chyba przesadziłeś.
"Nie wiele" piszemy razem! Pisownia "nie z byle czym" to narodowa tragedia...
"Nie wiele" piszemy razem! Pisownia "nie z byle czym" to narodowa tragedia...
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Właśnie ciężko o rzetelnych mechaników, bardzo często nie interesują się szczegółami usterki bo im większe koszty tym większy zarobek.Gerri pisze:osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie
Nie wspomnę o czarodziejach
Mimo że Tobie taczar, niewiele pomogę napiszę co wiem w tym temacie
Najlepiej z podpiętym SD w wartościach rzeczywistych można sprawdzić działanie trzech czujników poprzecznego/wzdłużnego/kąta skrętu
jeśli chodzi o czujnik kąta skrętu często pomaga jego reset i ponowna adaptacja w teście jazdy i tu się rodzi problem bo trzeba wyjechać na sporych rozmiarów parking zresetować czujnik, wprowadzić w tryb testu jazdy, utrzymać stałą prędkość 10km/h, i zrobić 3/4 koła o średnicy (chyba ok 10-15m) nie pamiętam dokładnie.
Trochę skomplikowane i nie za każdym razem wychodzi.
Może dlatego nie che im się próbować
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
Ad; Gerri
Dziękuję za uwagę co do pisowni, rzeczywiście zasady pisowni nie są moją mocną stroną – ale tą uwagę postaram się zapamiętać.
Jeśli chodzi o cenę czujnika to dobrze, że napisałeś „chyba” expercie, ponieważ niestety taka jest cena. Serwis życzy sobie dokładnie 1237zł, plus 450-500 wymiana i to właśnie skłoniło mnie do poszukiwań używanego.
Piszesz „osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie” – oczywiście pełna zgoda, tylko czy aby nie pobożne życzenie ?. Jest raczej tak jak pisze Loneraider.
To, że czujnik jest wadliwy zostało potwierdzone w Serwisie podczas przeglądu, a później byłem jeszcze u mechanika, który ma za sobą kilka lat pracy w ASO, a teraz otworzył własny warsztat. O ile pamiętam, to postępował podobnie jak pisze Loneraider, tyle tylko, że na postoju przy włączonym silniku, później jechał na próbę – ale błąd ESP wracał.
P.S.
Jak na jedenastolatka całkiem dobrze sobie radzisz, jako expert.A jeśli piszesz o "narodowych tragediach" - to ja Ci życzę, żeby tylko takie Cię spotykały...
Dziękuję za uwagę co do pisowni, rzeczywiście zasady pisowni nie są moją mocną stroną – ale tą uwagę postaram się zapamiętać.
Jeśli chodzi o cenę czujnika to dobrze, że napisałeś „chyba” expercie, ponieważ niestety taka jest cena. Serwis życzy sobie dokładnie 1237zł, plus 450-500 wymiana i to właśnie skłoniło mnie do poszukiwań używanego.
Piszesz „osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie” – oczywiście pełna zgoda, tylko czy aby nie pobożne życzenie ?. Jest raczej tak jak pisze Loneraider.
To, że czujnik jest wadliwy zostało potwierdzone w Serwisie podczas przeglądu, a później byłem jeszcze u mechanika, który ma za sobą kilka lat pracy w ASO, a teraz otworzył własny warsztat. O ile pamiętam, to postępował podobnie jak pisze Loneraider, tyle tylko, że na postoju przy włączonym silniku, później jechał na próbę – ale błąd ESP wracał.
P.S.
Jak na jedenastolatka całkiem dobrze sobie radzisz, jako expert.A jeśli piszesz o "narodowych tragediach" - to ja Ci życzę, żeby tylko takie Cię spotykały...
Ostatnio zmieniony 31 sie 2010, o 19:52 przez taczar, łącznie zmieniany 3 razy.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
taczar, Po Twoim ostatnim poście wnioskuję że ten czujnik jeszcze żyje.
Sugerując się moimi dwoma pierwszymi postami musiałbyś poszukać
elektronika-magika co ogarnie ten temat, wydaje mi się że, nie jest to bardzo skomplikowane, ale trzeba mieć troche pojęcie co i z czym a szczególnie zasade działania.
Dla tysiaka warto poszukać
Sugerując się moimi dwoma pierwszymi postami musiałbyś poszukać
elektronika-magika co ogarnie ten temat, wydaje mi się że, nie jest to bardzo skomplikowane, ale trzeba mieć troche pojęcie co i z czym a szczególnie zasade działania.
Dla tysiaka warto poszukać
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
Myślę,że masz rację tylko gorzej o tego "magika"...Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie jaka jest przyczyna uszkodzenia czujnika, bo może być tak ,że po zamontowaniu nowego problem wróci z tego samego powodu. Także wspomniany przez Ciebie "magik" byłby dobrym rozwiązaniem.Spróbuję jeszcze popytać,bo właściwie samochód jeździ bez widocznych zmian, pojawia się tylko wspomniany komunikat ESP.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
... zmęczenie materiałutaczar pisze:"...Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie jaka jest przyczyna uszkodzenia czujnika
nie sądze jeśli mietek idzie na wprost i kiera jest w prawidłowej pozycjitaczar pisze:...że po zamontowaniu nowego problem wróci...
wykluczam taką ewentualność bo w takim wypadku, Twój mechanior szukałby usterki w zawieszeniu i zbieżności
jeśli ESP nie działa to pół biedy, ale jak działa nieprawidłowotaczar pisze:samochód jeździ bez widocznych zmian
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec