Diagnoza luzu w maglownicy

Moderator: Dziki Mar

Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: Francuzz »

Geometria ustawiana w listopadzie 2016...przed geometriom wszystkie wachacze wymienione geometria z tego co zaobserwowałem sprowadzała sie do regulacji na drążkach kierowniczych...nie wiem może jeszcze cos powinno sie regulowac podczas geometri a oni tego nie zrobili ?
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: krzymech »

Kierownica była zablokowana na wprost podczas tej operacji? Po drugie może kąty były dobre i nie robili a po trzecie jak auto jeździło ze zła geometria więc opony są już trochę źle zjechane więc teraz jak jest ustawione dobrze ściąga auto zmień koła miejscami z lewej na prawą i zobacz co się dzieje
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: siwix »

:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: polofix »

Francuzz pisze:Witam,
mam podobnny problem tzn jest luz odczuwalny na kierownicy podczas jazdy....przy jezdzie prosto na równej drodze zeby auto jechało prosto musze kierownice trzymac tak na 11:30...jak puszcze to sama kierownica zaczyna ustawiac sie na 12:30 i auto szybko ściąga na prawo. Były wymienione wszysstkie wachacze koncówki drążka + drążek, sprężyny mocowanie z łożyskiem...czuc na kierownicy luz tak jakby na lewym kole...co to może byc maglownica ? czy może jakies mocowanie maglownicy czy jakies mocowanie sanek ?
Złap za lewe koło i na zgaszonym silniku ruszaj w lewo i w prawo. Jeśli nie ma luzu to odpal samochód i wtedy delikatnie ruszaj. Jeśłi wtedy luz poczujesz to raczej maglownica.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: Francuzz »

ok dzieki za wskazówki jutro posprawdzam....wiem ze jest jakies pókanie jak auto stoi i złape za kolo od góry koło amortyzatora i ruszam do siebie i do przodu czuc jakies pukanie delikatne...ale gdy auto jest na podnosniku i ruszam tak samo nie ma zadnego luzu...musze to naprawic bo okropnie sie jezdzi....
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: olafik »

Francuzz pisze:ok dzieki za wskazówki jutro posprawdzam....wiem ze jest jakies pókanie jak auto stoi i złape za kolo od góry koło amortyzatora i ruszam do siebie i do przodu czuc jakies pukanie delikatne...ale gdy auto jest na podnosniku i ruszam tak samo nie ma zadnego luzu...musze to naprawic bo okropnie sie jezdzi....
dokręć łożysko i sprawdź
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: Francuzz »

Sprawdziłem tak jak polofix doradził ale nie na podnosniku i nic nie czuc luzu....trzeba to sprawdzic jeszcze na podnosniku....ogólnie dzisiaj jak jechałem i jak auto zaczeło sciagac na prawo zatrzymałem auto i wysiadłem na gołe oko widac jak lewa opona od kierowcy jest ustawiona prosto a prawa jest delikatnie w prawo...jak np ustawie kierownice na 9 to jedna opona ewidentnie jest bardziej skręcona od drugiej nie wiem czy tak powinno byc?
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: Dziki Mar »

To skręcenie akurat jest normalne i wynika z geometrii skrętu. Koła na wprost ustawione powinny mieć ten sam kąt.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: Francuzz »

luzów nie wyczółem na maglownicy jest delikatne puknięcie na maglu jak jak w miescu szybko krece kierownica prawo lewo, podczas jazdy nie ma zadnych stuków ani grzechotania, podejrzewam ze poprostu geometria jest zle ustawiona podjade do techników w kendalu maja tam jakies 3d narzędzia zobaczymy.
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: Francuzz »

I tak mam kąty zle ustawione wszystkie ale jakos równomiernie ale nie sa w przedziale + tylne kolo tez do ustawienia skierowali mnie do serwisu Mercedesa...bo oni nie ogarniaja ustawienia geometri w Mercedesach albo im sie nie chciało
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: polofix »

U mnie występują drgania na kierownicy podczas hamowania z prędkości pow 120km/h.
wymieiłem wszystkie wahacze, końcówki drążków, przetoczyłem tarcze, dalej to samo. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe, zimówki zmieniłem na letnie i dalej to samo.
Jest maleńki luz na maglownicy i to właśnie to według mnie jest przyczyną.
Chyba że ma ktoś jakiś inny pomysł to niech podpowie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: Francuzz »

Zbierznos ustawiona u ASO Zasada wszytko gra... nawet nie sciaga przy predkosci autostradowej, nie trzsie kierownicą przy 160 wiecej nie testowałem:)
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Maciej
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 10 lip 2017, o 21:02
VIN: WDB2030641F695276
Lokalizacja: Poznań

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: Maciej »

Panowie i Panie,

Proszę o pomoc w diagnozie usterki. Opis poniżej:
Na zgaszonym silniku, ruszając kierownicą lewo-prawo mocno słychać stuki oraz delikatnie wyczuwalny jest luz.
Na zapalonym silniku, ruszając kierownicą lewo-prawo już nie tak mocno, ale nadal słychać stuki, luz nie jest wyczuwalny.

Dodatkowo co działa na korzyść maglownicy (co może pomóc pozostać jej w moim aucie :)) nie wyczuwam luzu podczas jazdy, przy różnych prędkościach, 120 km/h; 160 km/h; 200 km/h i nic... Auto prowadzi się dobrze.

Wczoraj byłem na corocznym przeglądzie technicznym, szarpaki nic nie wykazały, łyżka też nic...

Dodatkowo przy skręcaniu kołami zwłaszcza na postoju słychać trzeszczenie, co może wskazywać na łożyska MacPhersona...
Natomiast podczas jazdy, a raczej zatrzymywania się, czyli np. dojeżdżając do świateł, jak już się zatrzymam słychać stuknięcie... Oczywiście przejeżdżając prze progi zwalniające słychać stukanie i trzeszczenie... Stukanie słychać też jadąc po naszych "dziurawych" drogach.

W zasadzie byłem praktycznie pewien, że winna jest maglownica i prawie już ją wykręcałem, (płyn w układzie wymieniony w zeszłym tygodniu, okazał się czysty), jednak czytając Wasze posty zwątpiłem.

Proszę o Wasze opinię, bo nie chce uczyć się na własnych błędach... (zbyt kosztowna jest wymiana maglownicy)...

Z góry dziękuje za pomoc :)
Maciej
C320 V6, manual, 2005
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: siwix »

Stuki przy kręceniu kierownicą bez odpalonego auta są w w203 rzeczą naturalną, jest nawet o tym wzmianka w WIS.
Problemów szukaj raczej w zawieszeniu niż maglownicy.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Maciej
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 10 lip 2017, o 21:02
VIN: WDB2030641F695276
Lokalizacja: Poznań

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

Post autor: Maciej »

siwix,

Na podstawie mojego opisu, jak myślisz... Jakie są szanse, że winne mogą być łożyska MacPhersona?
Czy jest mocno prawdopodobne? Czy raczej stawiałbyś, na któryś element zawieszenia?
Jak już pisałem sprawy nie ułatwia fakt, że zawieszenie zostało sprawdzone, na szarpakach i łyżką...
Oba badania nie wykazały luzu... Zwłaszcza, że "stukanie" jest na tyle głośne, że musiałoby być "widać"...
A przy okazji, jak sprawdzić luz na MacPhersonie, maglownicy? Są jakieś dobre sposoby, żeby się upewnić?

Byłbym Tobie bardzo wdzięczny gdybyś podał mi nr łożyska MacPhersona do mojego oraz czy wystarczy wymienić łożysko, czy wymienia się wraz z poduszką?

Z góry dziękuje za informację.
Maciej
C320 V6, manual, 2005
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”