Drżenie kierownicy

Moderator: Dziki Mar

Marysza
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 17 wrz 2016, o 17:46
VIN: WDB2030041F179911

Re: Drżenie kierownicy

Post autor: Marysza »

Nie sprawdzałem czy ustają. Szkoda mi zawieszenia i drążka kierownicy, staram się jezdzic do 110 max. To jest tak duze drganie, że boje się żeby mi koło przypadkiem nie pojechało dalej niż auto. Tak jak pisałem na szarpaku byłem, a nawet dwukrotnie. Raz na przeglądzie a później jeszcze raz dla pewności. Luzów żadnych nie ma. Od tego drgania poluzowała się śruba mocująca do amortyzatora, ale to już też ogarnąłem.

Rozmawiałem z ojcem i powiedział, że to może być półośka skrzywiona, ale jakim sposobem tego nie wiem. Bardzo dbam o auto i z byle pierdołą zawsze do mechanika pędze a i dziury omijam szerokim łukiem więc sam już nie wiem.
Awatar użytkownika
Przybek
VIP
Posty: 1860
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Drżenie kierownicy

Post autor: Przybek »

To że auto ściąga to może być wina np. podciętej opony to raz. Druga sprawa - na zawieszeniu i luzach w W203 nawet doświadczeni diagności na SKP potrafią się wyłożyć (to wiem z własnego doświadczenia, znajomy diagnosta z 20-to letnim stażem - jednocześnie dobry mechanik - był tak zaskoczony że luz sworznia wahacza alu nie wyszedł na szarpaku tylko dopiero na staromodnej breszce że aż kierowca autobusu zaczął klaskać). A trzecia sprawa - czy jak naciśniesz delikatnie na hamulec to drgania się wzmagają czy zanikają? Cztery - skrzywiona półoś w aucie RWD - możliwe (aczkolwiek zocha w MB prędzej pęknie niż się skrzywi) ale wtedy rzuca tyłem auta a nie kierownicą.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Drżenie kierownicy

Post autor: Meniu »

Ja też wyważałem koła drugi raz bo najpierw pojawiały się drgania przy 80km/h po wyważeniu przeniosły się na 120km/h. Pojechalem do gościa co robił kalibracje maszyny na wiosnę i się okazało że dwie opony byłby jednak źle wyważone po 35g i 25g.

Drugie co się dowiedziałem to ,że jak felga będzie krzywa albo będzie miała bicie to wyważenie nic nie da i trzeba ją prostować. Samą felgę da się wstępnie sprawdzić podczas wyważania.

Trzecia sprawa to sama opona która może mieć lekką bulwę ale to też widać podczas wyważania jak koło chodzi.

Podobno są firmy co wyważają koła na samochodzie bez ich ściągania.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 3678
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Drżenie kierownicy

Post autor: Dziki Mar »

W ogóle wydaje mi się że to co się robi w kraju odnośnie wyważania kół to kpina. Jest parę filmów o tym jak to poprawnie zrobić, tj. tak żeby nabić/nakleić jak najmniej odważników. A chodzi o to, że po wstępnym założeniu opony i sprawdzeniu wyważenia należy przełożyć ją o jakiś kąt i sprawdzić czy nie będzie lepiej. Może być tak, że samo ułożenie opony zdejmie 15 gram czy więcej i stosowanie odważników może być zbyteczne. Sęk w tym że w sezonie a nawet i poza nim nikomu nie chce się tego robić...
Tak apropo wyważania.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka



W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
lechita
VIP
Posty: 569
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Drżenie kierownicy

Post autor: lechita »

Niektóre opony mają oznaczenie kolorową kropką oznaczającą najcięższy punkt opony, która powinna być zakładana tą kropką w najlżejszym miejscu felgi. Ale ci, co wyważają koła, są zbyt leniwi i niereformowalni, aby takie manewry wykonywać.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Drżenie kierownicy

Post autor: Meniu »

600zł kosztuje kalibracja maszyny ale ma obowiązku robienia tego i w tym jest problem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”