Jeszcze bardziej krzywa kierownica po geometrii

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
pietrek

Jeszcze bardziej krzywa kierownica po geometrii

Post autor: pietrek »

Wymieniałem wahacz aluminiowy z jednej strony, a z drugiej żeliwny. Powiedziałem w warsztacie, że mam lekko skrzywioną kierownicę i że jak już będą robić geometrię, to niech się przyłożą i ją wyprostują. Odebrałem samochód i.. kierownica jest jeszcze bardziej skrzywiona! Wracam i mówię, że jest dokładnie gorzej, a oni, że trzeba zrobić drugi żeliwny wahacz (jeszcze się nie kwalifikuje do wymiany), bo nie mają już możliwości regulacji.

Panowie, o co tu chodzi, bo dziwnie podejrzewam, że robią ze mnie durnia? :rotfl:
Nie wrócę tam, bo mam dość oglądania ich gęb. Czy w W203 trudno jest ustawić geometrię i kierownik prosto? No i czy rzeczywiście stan wahacza jakoś ogranicza te możliwości?

PS Oczywiście przeszukałem forum, ale konkretów na ten temat było niewiele
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Kierownice ustawia się drążkami one mają sporo gwintu roboczego, musiał byś mieć auto po jakimś dzwonie czy też (kombinacji złe drążki lub końcówki) by gwintu było tak mało ze nie da się tego ustawić

Trzeba sprawdzić geotermie (pochylenie) kół jeśli są w normie to żądnych wahaczy nie potrzeba wymieniać, poza tym w w203 mamy nie regulowane pochylenie więc mało to ma wspólnego nawet jak by miał delikatny luz (może masz krzywy wahacz? lub wyjechaną tuleje na wahaczu) innej możliwości nie widzę)
Najważniejsze od czego zacznij niech sprawdzą Geo kół bo bez tego ustawianie zbieżności jest czymś śmiesznym.

Jednak nawet przy złym lekko geo tego gwintu jest dość sporo i można ustawić kierownice...
Ostatnio zmieniony 15 lip 2011, o 19:31 przez zezek1990, łącznie zmieniany 2 razy.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pietrek pisze: Panowie, o co tu chodzi, bo dziwnie podejrzewam, że robią ze mnie durnia? :rotfl:

Właśnie tak robią - zmień warsztat.
pietrek pisze:Czy w W203 trudno jest ustawić geometrię i kierownik prosto?
Neutralne położenie kierownicy reguluje się drążkami kierowniczymi (podczas pomiaru i regulacji zbieżności).
pietrek pisze:No i czy rzeczywiście stan wahacza jakoś ogranicza te możliwości?
To zależy - rozumiem, że nie został skrzywiony po np. dzwonie?


Podsumowując:

Chłopaki do roboty się nie przyłożyli.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Nadmienię tylko, że do ustawiania geometrii trzeba mieć wszelkie elementy metalowo-gumowe w zawieszeniu w nienagannej kondycji. Jakikolwiek luz powoduje, że ustawianie geometrii mija się z celem... tak więc jeśli tuleje wspomnianego wahacza sa już wymęczone - może być problem z właściwą geometrią. Kierownicę jednak da się ustawić prosto zawsze...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”