Kierownica ściąga na prawo i drga

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Emes
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 27 lis 2024, o 18:53
VIN: WDB2037461E058407

Kierownica ściąga na prawo i drga

Post autor: Emes »

Witam,
Mam problem od pewnego czasu w swoim CLC 1.8 Kompressor. Od jakiegoś czasu auto ściąga na prawo. Jeśli trzymam kierownice prosto auto jedzie w porządku, w momencie puszczenia kierownicy sama lekko skręca w prawo. Oczywiście im większa prędkość tym bardziej to odczuwalne. Czuję również lekkie drgania kierownicy, nasilają się one od 130 km/h i już wtedy są mocno wyczuwalne. W mieście to nie przeszkadza, ale na trasie robi się już mało komfortowo. Sprawdzone zostało całe zawieszenie, nigdzie żadnych luzów itp. Zmieniłem koła na zimowe (nowe), nie pomogło. Zrobiłem również geometrie w dobrym zakładzie i dalej to samo. Jak myślicie przyczyną mogą być też felgi ? Co następne w kolejności sprawdzać ?
Awatar użytkownika
danielxj600
VIP
Posty: 171
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Kierownica ściąga na prawo i drga

Post autor: danielxj600 »

Prawe koło się bardziej nie grzeje? Zacisk nie trzyma?
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Emes
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 27 lis 2024, o 18:53
VIN: WDB2037461E058407

Re: Kierownica ściąga na prawo i drga

Post autor: Emes »

Sprawdzone, zacisk nie trzyma, nie grzeje się, hamulce świeże. Mechanik proponuje wyważenie wału. Ale wydaje mi się, że przy jeździe na luzie nie powinno przenosić drgań na całą budę i kierownicę.
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 234
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Kierownica ściąga na prawo i drga

Post autor: procsa »

Na luzie wał też się kręci...

Sam mam problem ale w W211 z drgającą kierownicą (szybkie lewo prawo) przy prędkościach ok 80-90km i więcej, oraz ściąganiem na prawo, zbieżność niby ok, koła ok, zawieszenie ok... też gdzieś się spotkałem z opinią "wał", ale co ma wał do przednich kół ???
Co ciekawe ten objaw występuje na dwóch kompletach kół letnich 225/50R17, ale na zimowych 225/55(60?)/R16 nie występuje lub w stopniu minimalnym, nieodczuwalnym. Kiedy daje do 17stek ciut większe ciśnienie (przód) 2.5bar to jakby trochę mniej to czuć i jakby od wyższej prędkości. kurza to niesamowicie, oraz boje się że cierpi na tym maglownica i końcówki drążków itp.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3706
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Kierownica ściąga na prawo i drga

Post autor: Przybek »

Weź brechę, auto na kanał (nie podnośnik, musi stać na kołach!) i sprawdź jak mocno naddają się tuleje skośnych przednich wahaczy (masz objaw początku końca gum).
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4283
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Kierownica ściąga na prawo i drga

Post autor: Dziki Mar »

procsa Wyważałeś obydwa komplety u tego samego wulkanizatora? U mnie biło bo koleś miał awarię i dopiero jak przyjechało 5 klientów na reklamację wywiesił karteczkę, że awaria...

Z tym ściąganiem w prawo to legendy... Gdzie coś, ktoś kiedyś pisał jak to ustawić, żeby nie ściągło..... Kierownica prosto?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 234
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Kierownica ściąga na prawo i drga

Post autor: procsa »

R17 letnie wyważałem w dwóch różnych warsztatach, R16 zimowe nigdy, jak kupiłem auto tak były, a że nie było tak czuć na nich bicia to ich nie wyważałem :) Ale jak dla mnie to nie jest typowe bicie niewyważonych kół, tylko kierownica lata szybko lewo prawo. Skłaniam się tutaj chyba ku marce, rodzaju opon (bieżnik?)... na zimówkach gdzie to raczej nie występuje zjawisko mam stare michelinki, a na letnich jeden komplet nowych chińczyków power track czy jakoś tak, oraz drugi nokiany chyba. Po przeczytaniu wielu postów, oraz obserwacji własnych, skłaniam się ku stwierdzeniu iż jakieś minimalne błędy w geometrii takie opony "no name" moga właśnie tak się zachowywać.

A co do ściągania w prawo, też już mam pewną teorie, ale musze to potwierdzić. Owszem kierownica jak jest prosto to auto jedzie prosto, ale wczoraj podłączyłem kompa i jak jest prosto kierownica to czujnik kąta skrętu nie jest na 0... dopiero jak się kierownice da lekko w prawo to jest 0 i to właśnie o tyle w prawo idzie kierownica na równej drodze i zaczyna ściągać w prawo, tak jakby układ ESP korygował jazde według czujnika skrętu na 0 o ile jest to możliwe. Zastanawiam się czy idzie jakoś skalibrować ten czujnik lub go lekko mechanicznie przestawić ? Ewentualnie ustawić kierownice na 0, odkręcić ją ustawić na środku i jechać na geometrie aby pod kierownice ustawili reszte.
Awatar użytkownika
danielxj600
VIP
Posty: 171
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Kierownica ściąga na prawo i drga

Post autor: danielxj600 »

Miałem nowe opony chińczyki, które biły powyżej 90 km h. Wyważane trzy razy bez skutku. Zmieniłem na inne i jest ok. To po prostu wada takich opon. Coś tam źle skonstruowane i podczas jazdy w różnych miejscach inaczej się uginają (odkształcają). I wyważarka nic nie pomoże. Wyważone bez obciążenia są, ale pod obciążeniem nikt nie sprawdzi.
Inny przypadek to opona jajo. Jedziesz powoli i czuć że jest jajowata. Na maszynie wyważona, bicia żadnego nie widać, a jak założysz to auto się buja.
A co do samego wyważania to: Dajmy na to że bez abs hamowaliśmy, koło zblokowało, opona starta w jednym miejscu. Wyważysz taką oponę bez problemu. Nawali wulkanizator ciężarków w miejscu wytarcia i na maszynie będzie ok. Wagi będą zachowane. Ale czy nie będzie biła? No będzie.
ESP koryguje kierownice do zera? Jak, czym? Hamulcami ? Przekładnia jest zwykła hydrauliczna, żadnych tam silniczków korekcyjnych nie ma. 0 jest po to żeby komputer widział jak masz aktualnie skręcone koła. Żeby np. w poślizgu wiedział jak ma zadziałać ESP.
Do ściągania. Założyłem nowe opony i było ok. Po trzech miesiącach zaczęło go znosić na prawo. Najpierw lekko, potem coraz bardziej i bardziej. Coś tam grzebałem i przypadkowo zamieniłem koła. Ściągać przestało na trzy miesiące. Długo dochodziłem co się stało. A teraz co jakiś czas zamieniam i więcej niczego tam nie szukam. Opon nigdzie nie podgryza nie ściera z żadnej strony. Zbieżność ok, a geometrii całej nie robiłem. I tak tam nic nie zmienię bez rzeźbienia. Do 230 km/h nic się nie dzieje. Szybciej nie jedzie.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”