Krzywo stoi kierownica

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Luzik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 9 sty 2011, o 20:05
VIN:
Lokalizacja: Gułtowy/Poznań

Post autor: Luzik »

Dziękuję za porady :usmiech: Już zaklepany termin na piątek godz.16:00. Będę stał nad nim jak wygłodniała hiena nad zdychającą krową dopóki nie ogarnie tematu :tak:

Oczywiście nie omieszkam napisać i jak
Początki z gwiazdą na masce :))
W203 2.2 CDI "Sreberko"
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

Luzik pisze:Dziękuję za porady :usmiech: Już zaklepany termin na piątek godz.16:00. Będę stał nad nim jak wygłodniała hiena nad zdychającą krową dopóki nie ogarnie tematu :tak:

Oczywiście nie omieszkam napisać i jak
Naprawdę prosta sprawa, tylko musi się gość przyłożyć :usmiech:
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
howik
Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2011, o 17:57
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: howik »

Panowie moze mi ktos wytlumaczyc jaka jest roznica pomiedzy geometria kol a zbieznoscia?
Mam problem z kierownica, nie jest prosto ustawiona..problem pojawil sie po wymianie wahacza
Awatar użytkownika
maurycyWWL
VIP
Posty: 135
Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:20
VIN: WDB2032521F302262
Lokalizacja: WWL

Post autor: maurycyWWL »

geometria to potocznie "zbieżność" ;)
w211 E320 2008
w124 E320 1994 QP
w124 E220 1994 QP
w203 C270 2002
w201 1,8 1992
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

maurycyWWL pisze:geometria to potocznie "zbieżność" ;)
poczytać:
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

maurycyWWL pisze:geometria to potocznie "zbieżność" ;)
Mylisz się.

Niestety na stacjach diagnostycznych sprawdzają głownie zbieżność tylko i później są problemy.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

Miałem taki sam problem po wymianie wahaczy w C klasie. Dopiero drugi spec od zbieżności poradził sobie z ustawieniem geometrii, po czym błąd ESP sam się skasował.
Reasumując znajdź dobrego magika od geometrii i problem z głowy.
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

mercmarcin pisze:Miałem taki sam problem po wymianie wahaczy w C klasie. Dopiero drugi spec od zbieżności poradził sobie z ustawieniem geometrii, po czym błąd ESP sam się skasował.
Reasumując znajdź dobrego magika od geometrii i problem z głowy.
Ustawienie geometrii czy zbieżności to żadna sztuka
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

Byle kto tego nie zrobi, szczególnie w Mercedesie, musi być ktoś kumaty!
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

krzys1001 pisze:
mercmarcin pisze:Miałem taki sam problem po wymianie wahaczy w C klasie. Dopiero drugi spec od zbieżności poradził sobie z ustawieniem geometrii, po czym błąd ESP sam się skasował.
Reasumując znajdź dobrego magika od geometrii i problem z głowy.
Ustawienie geometrii czy zbieżności to żadna sztuka
Chyba Sobie Kryzys żartujesz :haha:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

zezek1990, a co w tym trudnego??
Z tyłu regulujesz kąty pochylenia, następnie zbieżnośc na samym końcu zbieżnośc z przodu. Jeśli urządzenie do geometrii jest dobrze skalibrowane to nic w tym trudnego.

Robiłem to niejednokrotnie na tym urządzeni:u
http://www.warsztat.pl/pl/produkt/10034 ... fb-gtr-300

W starszych mercedesach np 124 czy 190 to już z przodu jest co robić, regulowane są z przodu kąty pochylania koła, kąt wyprzedzenia sworznia i zbieżnośc.
Ostatnio zmieniony 5 cze 2011, o 19:31 przez krzys1001, łącznie zmieniany 2 razy.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Oj a jak nie ma regulacji to co wtedy ? To nie są proste sprawy. Ciekawe dlaczego przyjeżdżają na warsztat samochody często po 2-3 próbach ustawienia geo i zbieżności. Bo cały czas źle i nikt nie umie tego zrobić..
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

zezek1990 pisze:Oj a jak nie ma regulacji to co wtedy ?
nie rozumiem
Ciekawe dlaczego przyjeżdżają na warsztat samochody często po 2-3 próbach ustawienia geo i zbieżności. Bo cały czas źle i nikt nie umie tego zrobić..
Albo geometria została niestarannie wyregulowana albo źle skalibrowane urządzenie.

Przede wszystkim z reguły się ustawia zbieżnośc z przodu nawet nie zakładając głowic na tylną oś i efekt jest taki, że trzeba poprawiac.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Bardzo często nie ma regulacji geo w dzisiejszych samochodach.

Kryzys nie musisz tłumaczyć bo orientuje się w temacie dość dobrze.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

zezek1990 pisze:Bardzo często nie ma regulacji geo w dzisiejszych samochodach.
Masz rację w nowych samochodach regulacja geometrii ogranicza się przede wszystkim do regulacji zbieżności jeśli chodzi o przód. Reszta kątów jest z reguły ustawiona na stałe chyba, że coś jest krzywe.
A jak nie ma regulacji to nic nie wymyślisz.
Więc jak weźmiemy naszą 203, oczywiście jeśli wszystko jest proste, to regulacja geometrii jest prostą sprawą.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”