Krzywo stoi kierownica
Moderator: Dziki Mar
- Luzik
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 sty 2011, o 20:05
- VIN:
- Lokalizacja: Gułtowy/Poznań
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
Naprawdę prosta sprawa, tylko musi się gość przyłożyćLuzik pisze:Dziękuję za porady Już zaklepany termin na piątek godz.16:00. Będę stał nad nim jak wygłodniała hiena nad zdychającą krową dopóki nie ogarnie tematu
Oczywiście nie omieszkam napisać i jak
C320 CDI 7 G-tronic
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
-
- Użytkownik
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lut 2011, o 17:57
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
- maurycyWWL
- VIP
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:20
- VIN: WDB2032521F302262
- Lokalizacja: WWL
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
poczytać:maurycyWWL pisze:geometria to potocznie "zbieżność"
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html
C320 CDI 7 G-tronic
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
Ustawienie geometrii czy zbieżności to żadna sztukamercmarcin pisze:Miałem taki sam problem po wymianie wahaczy w C klasie. Dopiero drugi spec od zbieżności poradził sobie z ustawieniem geometrii, po czym błąd ESP sam się skasował.
Reasumując znajdź dobrego magika od geometrii i problem z głowy.
C320 CDI 7 G-tronic
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
Chyba Sobie Kryzys żartujeszkrzys1001 pisze:Ustawienie geometrii czy zbieżności to żadna sztukamercmarcin pisze:Miałem taki sam problem po wymianie wahaczy w C klasie. Dopiero drugi spec od zbieżności poradził sobie z ustawieniem geometrii, po czym błąd ESP sam się skasował.
Reasumując znajdź dobrego magika od geometrii i problem z głowy.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
zezek1990, a co w tym trudnego??
Z tyłu regulujesz kąty pochylenia, następnie zbieżnośc na samym końcu zbieżnośc z przodu. Jeśli urządzenie do geometrii jest dobrze skalibrowane to nic w tym trudnego.
Robiłem to niejednokrotnie na tym urządzeni:u
http://www.warsztat.pl/pl/produkt/10034 ... fb-gtr-300
W starszych mercedesach np 124 czy 190 to już z przodu jest co robić, regulowane są z przodu kąty pochylania koła, kąt wyprzedzenia sworznia i zbieżnośc.
Z tyłu regulujesz kąty pochylenia, następnie zbieżnośc na samym końcu zbieżnośc z przodu. Jeśli urządzenie do geometrii jest dobrze skalibrowane to nic w tym trudnego.
Robiłem to niejednokrotnie na tym urządzeni:u
http://www.warsztat.pl/pl/produkt/10034 ... fb-gtr-300
W starszych mercedesach np 124 czy 190 to już z przodu jest co robić, regulowane są z przodu kąty pochylania koła, kąt wyprzedzenia sworznia i zbieżnośc.
Ostatnio zmieniony 5 cze 2011, o 19:31 przez krzys1001, łącznie zmieniany 2 razy.
C320 CDI 7 G-tronic
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
Oj a jak nie ma regulacji to co wtedy ? To nie są proste sprawy. Ciekawe dlaczego przyjeżdżają na warsztat samochody często po 2-3 próbach ustawienia geo i zbieżności. Bo cały czas źle i nikt nie umie tego zrobić..
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
nie rozumiemzezek1990 pisze:Oj a jak nie ma regulacji to co wtedy ?
Albo geometria została niestarannie wyregulowana albo źle skalibrowane urządzenie.Ciekawe dlaczego przyjeżdżają na warsztat samochody często po 2-3 próbach ustawienia geo i zbieżności. Bo cały czas źle i nikt nie umie tego zrobić..
Przede wszystkim z reguły się ustawia zbieżnośc z przodu nawet nie zakładając głowic na tylną oś i efekt jest taki, że trzeba poprawiac.
C320 CDI 7 G-tronic
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
Masz rację w nowych samochodach regulacja geometrii ogranicza się przede wszystkim do regulacji zbieżności jeśli chodzi o przód. Reszta kątów jest z reguły ustawiona na stałe chyba, że coś jest krzywe.zezek1990 pisze:Bardzo często nie ma regulacji geo w dzisiejszych samochodach.
A jak nie ma regulacji to nic nie wymyślisz.
Więc jak weźmiemy naszą 203, oczywiście jeśli wszystko jest proste, to regulacja geometrii jest prostą sprawą.
C320 CDI 7 G-tronic
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok