Po wymianie wszystkiego...sciaga na prawo

Moderator: Dziki Mar

mechatronik
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 13 wrz 2014, o 08:12
VIN:
Lokalizacja: PL : DW . DE : F

Post autor: mechatronik »

gotiger,
Artykul bardzo ciekawy, daje calkiem inne spojrzenie na ustawianie geometrii.
Dzieki za link :oczko:

Mam nadzieje ze jutro uda mi sie znalezc czas zeby podjechac i sprawdzic te katy.
Bede informowal na bierzaco co i jak.

Poki co zycze szerokosci i zbierznosci :hejka:
W203 T 2004 AVANTGARDE lift
220 CDI 150 KM
WDB2032081F582580

Kwiat Wrocławia, fanatycy, z Oporowskiej, chłopcy z tej ulicy.
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 938
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

Falcon, mi się wydawało, że ma wpływ na ściąganie, ale skoro nie to nie wiem :bezradny:
Pozostaje zatem pełna geometria zawieszenia i sprawdzenie czy wszystko jest prawidłowo poskładane :mysli:
Ostatnio zmieniony 5 paź 2015, o 17:07 przez gotiger, łącznie zmieniany 1 raz.
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
Falcon
VIP
Posty: 185
Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
VIN: WME01MC011H122552
Lokalizacja: Józefosław

Post autor: Falcon »

gotiger pisze:Falcon, mi się wydawało, że ma wpływ na ściąganie, ale skoro nie to nie wiem
Widziałem auto po dzwonie gdzie różnica w rozstawie osi- koła z przwej strony do lewej - była ponad 3 cm ( wygiety amorek z przodu ) i nie ściągało. A na pewno ściągać będzie przy zle ustawionej zbieżności lub kątów pochylenia . Ale najpierw trzeba ustawić tył bo inaczej to całe ustawianie psu na bude
Smart 0,8 CDI 2002
mechatronik
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 13 wrz 2014, o 08:12
VIN:
Lokalizacja: PL : DW . DE : F

Post autor: mechatronik »

Temat troche sie kurzy, wiec go odswieze.
Poki co nie mam czasu zeby wymienic sprezyny. Snieg spadl co tez wymusilo zmiane kol na zimowe, ktora jak poprzednio nic nie zmienila w zachowaniu auta.

Po przejrzeniu papierow, zobaczylem ze lozyska amortyzatora nie zostaly wymienione. Wiec te dwie rzeczy poki co pozostaja stare, tu pojawia sie pytanie, czy moze to byc ich wina ?

Z roznych stron slysze rozne opinie. A co do lozysk to nic nie piszczy, strzela, stuka, puka. Mechanik przy wymianie amortyzatora stwierdzil ze nie trzeba ich wymieniac.

W zeszlym tygodniu bylem mierzyc geometrie i w prawym, przednim kole, kat wyprzedzenia sworznia : 1°18'
Wedlug mechanika, nie da sie go przestawic. Stwierdzil ze musialem wpasc w dziure i cos skrzywic. Ale nie wie co i nie jest w stanie powiedziec.

Jednak wiem dobrze ze problem ze sciaganiem zaczal sie po wymianie amortyzatorow na Sleznej we Wroclawiu (Floryn). Na poczatku, nie spostrzeglem ze cos jest nie tak, bo wiadomosc jak to w miescie... Ale na Autostradzie juz bylem pewien ze cos nie gra, jednak juz bylo za pozno i musialem jechac do Niemieckim, wiec nie bylo mowy o powrocie.

Eh...juz nie chodzi o pieniadze wylozone na czesci tylko o poswiecony czas i nerwy.

Co myslicie o tym wszystkim ?
Jak postawic gwiazde "na szyny" ?
W203 T 2004 AVANTGARDE lift
220 CDI 150 KM
WDB2032081F582580

Kwiat Wrocławia, fanatycy, z Oporowskiej, chłopcy z tej ulicy.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Wymień sprężyny. :haha:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

I wszystko dookoła sprężyn :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Falcon
VIP
Posty: 185
Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
VIN: WME01MC011H122552
Lokalizacja: Józefosław

Post autor: Falcon »

mechatronik pisze:Wedlug mechanika, nie da sie go przestawic.
nie da się bo ..........????? brakło regulacji ??? Czy może mechanik nie wie jak ???? A może masz śruby naprawcze włożone i mechanik nie włożyl ich na swoje miejsce ???
Smart 0,8 CDI 2002
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

mechatronik pisze:musialem wpasc w dziure i cos skrzywic.
może, natomiast regulacja jest prowadzona takimi śrubami http://allegro.pl/mercedes-sruba-regula ... 09016.html http://4mycar.ru/parts/MERCEDES-BENZ/2203330171

Obrazek


Czyli sugestia skrzywienia wahacza.

[ Dodano: 2015-10-15, 22:30 ]
Góra i dół to śruby:

A 220 333 01 71

A 000 330 00 18
Falcon
VIP
Posty: 185
Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
VIN: WME01MC011H122552
Lokalizacja: Józefosław

Post autor: Falcon »

Tak -ale to są śruby jak nie potrzeba regulacji - jak jest potrzebna to wymieniasz je na te z nr 230 tzw regulacyjne - one maja nacięcie i można je włożyć w silentblock wachacza w 2 różnych miejscach gdzie normalna pasuje tylko w sam środek silentblocka. Wkładając śruby naprawcze można przesunąć wachacze : aluminiowy do przodu lub do tyłu i tym zmieniasz kąt wyprzedzenia zwrotnicy , a w stalowym do środka lub na zewnątrz i tym regulujesz kąt pochylenia koła.
Smart 0,8 CDI 2002
mechatronik
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 13 wrz 2014, o 08:12
VIN:
Lokalizacja: PL : DW . DE : F

Post autor: mechatronik »

Falcon, nie da sie bo wg mechanika nie ma mozliwosci regulowania tego.
Rozumiem ze chodzi o sruby trzymajace wachacz do ramy ? Jesli tak to sa tam sruby ktore byly dostarczone razem z wachaczami.
supi, dziekuje za schemat i linki, pokaze majstrom. Moze nie maja pojecia o czym takim.
Smart, kwestia czasu. Najbardziej demotywuje to ze mechanik, a nawet dwoch, Ida w zaparte ze to nie moze byc wina sprezyny i wymiana nic nie da.
jarod32, mam nadzieje ze skonczy sie na sprezynach i ew. srubach naprawczych.
W203 T 2004 AVANTGARDE lift
220 CDI 150 KM
WDB2032081F582580

Kwiat Wrocławia, fanatycy, z Oporowskiej, chłopcy z tej ulicy.
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Jeżeli kąty na zbieżności mieszczą się w normie, to tego nawet nie ruszaj tych śrub. U mojego taty w W215 kąty były zepsute i naprawdę trzeba było się namęczyć żeby to wszystko dobrze ustawić ale dało rade. Jeśli kąty masz w normie nie tykaj tego... Bo zje***... Jeszcze jedno pytanie, możesz kolego się pochwalić jakie masz opony założone na samochodzie?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2015, o 21:44 przez ktos92, łącznie zmieniany 1 raz.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Falcon
VIP
Posty: 185
Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
VIN: WME01MC011H122552
Lokalizacja: Józefosław

Post autor: Falcon »

mechatronik pisze:bo wg mechanika nie ma mozliwosci regulowania tego.
Zmień mechanika - po to są śruby naprawcze żeby była regulacja- mało chlopina wie , musi się doszkolić.
mechatronik pisze:Rozumiem ze chodzi o sruby trzymajace wachacz do ramy ?
Tak - oba wachacze można przesuwać ale trzeba mieć do tego inne śruby - te śruby maja nacięcia i da się je włożyć bardziej z przodu lub z tyłu silentblocka.
A.... jeszcze jedno - geometrie robisz u tego samego mechanika ?? Bo skoro nie ma pojęcia o zawieszeniu mercedesa to może i ta jego geometria nadaje się psu w d....e. Podjedz do kogos innego na geometrię i porównaj wydruki.
Smart 0,8 CDI 2002
mechatronik
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 13 wrz 2014, o 08:12
VIN:
Lokalizacja: PL : DW . DE : F

Post autor: mechatronik »

ktos92, jeszcze tydzien temu byly :
przod - Bridgestone Turanza T001 205/55/16 (dobre 5mm)
tyl - Bridgestone Turanza ER300 225/50/16 (po zimie zalozylem nowki sztuki)

Na dzień dzisiejszy : Continental Contiwintercontact ts850 4x 205/55/16

Falcon, Dzieki za odpowiedz. Mechanik w Polsce wymienial : amortyzatory itd, mechanik w niemczech (caly czas ten sam) siluje sie z ustawieniem, juz chyba 4 raz.

Jak wkoncu wymienie sprezyny i problem nie zniknie, to udam sie do warsztatu, ktory polecalo mi juz kilka osob.
W203 T 2004 AVANTGARDE lift
220 CDI 150 KM
WDB2032081F582580

Kwiat Wrocławia, fanatycy, z Oporowskiej, chłopcy z tej ulicy.
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Pojedź jeszcze w inne miejsce gdzie ustawiają geometrie... podjedź do ogarniętego mechanika niech sprawdzi sanki z przoru, sprawdź też prowadnice śrub e sankach z przodu czy nie są wypieprzone... jak wygląda wydruk z geometrii?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Jacon
VIP
Posty: 100
Rejestracja: 4 maja 2015, o 07:04
VIN: WDB2032451F151385
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacon »

Ale byłby jajca gdyby okazało się że najzwyczajniej brakuje powietrza wjednym z kół :wysmiewacz:
W203 2.0 Kompressor Avantgarde kombi 2001
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”